شناسهٔ خبر: 66788596 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برنامه‌های بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در فارس اعلام شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، برنامه‌های بزرگداشت سیدالشهدای خدمت، شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان و همراهانش را در استان فارس اعلام کرد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، برنامه‌های بزرگداشت سیدالشهدای خدمت، شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان و همراهانش را در استان فارس اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان امروز، اول خردادماه در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: تاکنون دو مراسم بزرگداشت سیدالشهدای خدمت و خادم الرضا، شهید آیت‌الله رئیسی، ریاست جمهوری اسلامی ایران و سایر شهدای همراه، در  شهر شیراز و استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شده است.

وی نخستین مراسم را صبح روز دوشنبه، ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و مراسم دوم را همان روز و همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء اعلام کرد.

ملک‌مکان بیان کرد: در روز چهارشنبه، ‌۲ خردادماه برنامه عزاداری مردمی و هیئات مذهبی در محله‌ها و مساجد، حسینیه‌ها، حرم‌های مطهر امامزادگان در سطح استان فارس برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از اعزام حداقل ۴۰ اتوبوس از مشتاقان حضور در مراسم نماز و تشییع شهدای خدمت، شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانشان با هماهنگی معاونت گردشگری و زیارتی استانداری فارس خبر داد.

وی اظهار کرد: برنامه اصلی و محوری مراسم بزرگداشت در روز پنج‌شنبه، ۳ خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد که یک ساعت قبل از این مراسم هم چند هیئت مذهبی عزاداری به سمت حرم حر کت می‌کنند که هنگام نماز مغرب و عشاء در حرم مستقر می‌شوند.

ملک‌مکان در عین حال با بیان اینکه مراسم تشیع شهدا به‌صورت زنده از طریق دو دستگاه تی وی وال(تلویزیون بزرگ) عصر پنجشنبه، در شبستان امام خمینی(ره) حرم شاهچراغ(ع) پخش خواهد شد، گفت: مراسم بعدی روز جمعه، ۴ خردادماه از ساعت ۱۱ صبح قبل از خطبه‌های نماز جمعه در شبستان امام خمینی حرم شاهچراغ(ع) با مدیریت ستاد نماز جمعه شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: مراسم سوم شهدای عزیز هم در روز یکشنبه، ۶ خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) با مدیریت و برنامه‌ریزی حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم شب هفت این شهدای عزیز نیز روز پنج‌شنبه، ۱۰ خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) با مدیریت و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و مسئولان و متولیان حرم برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان یادآور شد: از روز تشییع تا شب هفت شهدا هر شب در مساجد و حسینیه‌ها و امامزادگان استان مراسم بزرگداشت این شهدای عزیز به صورت مردمی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

نظر شما