شناسهٔ خبر: 66787551 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مصرف برق تهرانی‌ها از تیر تا پایان تابستان باید کاهش یابد

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: مشترکان برق استان تهران در ماه‌های تیر و مرداد باید روزانه ۵۰۳ مگاوات صرفه جویی کنند.

صاحب‌خبر -

مصرف برق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، یحیی بخشعلی‌زاده قیاسی با اشاره به تدوین برنامه‌های کاهش مصرف برق برای مشترکان بخش‌های مختلف تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: در ماه‌های تیر و مرداد مشترکان تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران باید روزانه در مجموع به مقدار ۵۰۳ مگاوات و در ماه‌های خرداد و شهریور نیز به میزان ۳۶۵ مگاوات مصرف خود را کاهش دهند.

وی این میزان را برای بخش صنعتی ۲۴۸ مگاوات در تیر و مرداد و ۱۷۲ مگاوات در خرداد و شهریور، برای بخش کشاورزی ۷۷ مگاوات از ابتدای خرداد تا انتهای شهریورماه و برای سایر مصارف و تعرفه تجاری نیز ۶۲ مگاوات در تیر و مرداد و ۴۶ مگاوات در خرداد و شهریور اعلام کرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: به‌طورکلی به علت تغییر فرهنگ مصرف و استفاده از کولر‌های گازی پیک‌بار شبکه سراسری در ایام گرم سال ۳۱۰۰۰ مگاوات افزایش‌یافته است و برای کنترل بار شبکه سراسری و جلوگیری از خاموشی‌های بی‌برنامه ناگریز به سهمیه‌بندی هستیم.

قیاسی با اشاره به‌ پیش‌بینی برنامه‌ها، راهکار‌های انگیزشی و تشویقی مختلف برای مشارکت مشترکان بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی، عمومی - اداری و تجاری و مشترکان دارای مولد‌های خود تأمین در طرح‌های پیک‌سایی تصریح کرد: مطابق برنامه در بخش صنایع و کشاورزی تلاش کرده‌ایم پیش از آغاز دوره اوج مصرف برق با عقد تفاهم‌نامه مساعدت مشترکان را برای مدیریت بار جلب کنیم و جا دارد که از همه همکارانم در مناطق ۲۲گانه به جهت فعالیت‌های گسترده در زمینه اطلاع‌رسانی لازم به مشترکان تسریع در انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و ثبت آنها در سامانه سمپ کشوری قدردانی کنم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان تهران یکی از ابزار‌های مهم در کنترل و مدیریت بار شبکه، را بهره‌گیری از لوازم اندازه‌گیری هوشمند (رؤیت پذیر و کنترل پذیر) دانست و گفت: از طریق کنتور‌های هوشمند امکان بررسی بار لحظه‌ای مشترکان برای همکاران فراهم شده و با پایش این اطلاعات، وضعیت مشترکان همکار و غیرهمکار به‌صورت دقیق مشخص می‌شود. به‌منظور کاهش بار شبکه سراسری در دوره اوج مصرف برق، سهمیه‌هایی برای هر یک از بخش‌های مصرف با توجه به فراوانی و میزان مصارف هر یک از آنها تعیین و از سوی شرکت توانیر به هر یک از شرکت‌های توزیع نیروی برق ابلاغ شده است.

 

نظر شما