شناسهٔ خبر: 66786405 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان: ایران در سایه رهبری حکیمانه این مصیبت را پشت سر می‌گذارد

نایب رئیس مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان با انتشار پیامی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی را تسلیت گفت و خطاب به رهبر معظم انقلاب تاکید کرد که جمهوری اسلامی در سایه رهبری حکیمانه حضرتعالی این مصیبت را پشت سر خواهد گذاشت.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: در پیام «شیخ علی الخطیب» خطاب به رهبر معظم انقلاب آمده است: اینجانب شخصا و به نمایندگی از مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان، مراتب تسلیت و همدردی خودم را به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و سایر همراهانشان به حضرتعالی و ملت شریف ایران تسلیت ابراز می‌دارم.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های لبنانی، نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد: مصیبت عظیم از دست دادن شخصیت‌های مخلص برای خدمت به امت اسلامی و مسائل حق طلبانه آن‌ها و نیز گام نهادن در راه اهداف جمهوری اسلامی، پیشرفت و حفظ آن در مقابل دشمنان مایه تأسف و تألم فراوان شد.

الخطیب افزود: آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در سایه رهبری حضرتعالی، نقش بارزی در سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حمایت از نیرو‌های مقاومت در منطقه همچون مقاومت لبنان، کمک به کاهش آلام لبنانی ها، پشت سر گذاشتن تحریم‌های ظالمانه، تعهد به مساله فلسطین و بهبود روابط ایران و کشور‌های عربی داشتند.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان همچنین تأکید کرد: فقدان این شخصیت‌ها بزرگ، خسارت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است که در سطح منطقه و بین الملل از جایگاه بارزی برخوردار است. ما اطمینان کامل داریم که جمهوری اسلامی در سایه رهبری حکیمانه حضرتعالی این مصیبت را پشت سر خواهد گذاشت. زیرا این نظام از شخصیت‌های مؤمن به انقلاب، اصول و تاریخ مبارزاتی طولانی آن بهره‌مند است.

الخطیب خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهیم به حضرتعالی، خانواده‌ها و پیروان شهدای اخیر صبر و بردباری عنایت و این شهدا را قرین رحمت خود کند و بهشت برین را به آن‌ها ارزانی دارد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان عراق در پایان برای رهبر معظم انقلاب آرزوی سلامتی و طول عمر و ابراز امیدواری کرد: خداوند جمهوری اسلامی ایران، رهبری و ملت آن را از توطئه دشمنان و مستکبران حفظ کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما