شناسهٔ خبر: 66786376 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای بخش سلامت اندونزی راه‌اندازی شد

ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا، روز یکشنبه با هدف بهبود دسترسی به اینترنت در مناطق دورافتاده مجمع‌الجزایر اندونزی، خدمات اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌اکس را برای بخش سلامت این کشور راه‌اندازی کرد.

صاحب‌خبر -
آی تی من-  ماسک با جت شخصی به جزیره توریستی بالی در اندونزی رسید و سپس در مراسم راه‌اندازی این سرویس که در یک مرکز بهداشت جامعه در دنپاسار، مرکز استان برگزار شد، شرکت کرد.
ماسک گفت که دسترسی به سرویس استارلینک در اندونزی به میلیون‌ها نفر در نقاط دورافتاده این کشور برای دسترسی به اینترنت کمک می‌کند. اندونزی کشوری با بیش از 270 میلیون نفر جمعیت و سه منطقه زمانی متفاوت است.
ماسک افزود: من از اینکه اتصال اینترنت را به مکان‌هایی با اتصال کم عرضه می‌کنم، بسیار هیجان‌زده هستم. اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید هر چیزی را یاد بگیرید.
استارلینک روز یکشنبه در سه مرکز بهداشتی اندونزی از جمله دو مرکز در بالی و یک مرکز در جزیره دور افتاده آرو در مالوکو راه‌اندازی شد.
ارائه تصویری که در مراسم راه‌اندازی به نمایش درآمد، نشان داد که سرعت بالای اینترنت چگونه امکان ورود داده‌ها به صورت بلادرنگ را برای مقابله بهتر با چالش‌های بهداشتی مانند توقف رشد و سوء تغذیه فراهم می‌کند.
وقتی از ماسک پرسیده شد که آیا قصد سرمایه‌گذاری در صنعت خودروهای برقی اندونزی را نیز دارد، او گفت که فعلا روی استارلینک تمرکز کرده است.
او گفت: ما روی این رویداد و مزایایی که اتصال اینترنت برای جزایر دورافتاده به همراه دارد، تمرکز کرده‌ایم. من فکر می‌کنم تأکید بر اهمیت اتصال اینترنت و اینکه این اتصال چقدر می‌تواند نجات‌دهنده زندگی باشد، بسیار مهم است و دولت اندونزی سال‌هاست که سعی دارد شرکت خودروسازی تسلا متعلق به ماسک را برای ساخت کارخانه‌های تولید مرتبط با خودروهای برقی جذب کند، زیرا دولت می‌خواهد با استفاده از منابع غنی نیکل کشور، بخش خودروهای برقی خود را توسعه دهد.
این غول فناوری دیروز با جوکووی، رئیس جمهور اندونزی دیدار داشت و همچنین در مجمع جهانی آب که در این جزیره برگزار می‌شود، به سخنرانی پرداخت.
بوذی آری سدیادی، وزیر ارتباطات اندونزی که در مراسم راه‌اندازی بالی نیز حضور داشت، گفت که استارلینک اکنون به صورت تجاری در دسترس است، اما دولت ابتدا خدمات خود را بر روی مناطق بیرونی و کمتر توسعه یافته متمرکز خواهد کرد.
وی به رویترز گفت: پیش از راه‌اندازی روز یکشنبه، استارلینک مجوز فعالیت به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی برای مصرف‌کنندگان خرده‌فروش را دریافت کرده بود و مجوز ارائه شبکه‌ها را با دریافت مجوز ترمینال دهانه بسیار کوچک (VSAT) به دست آورده بود.
استارلینک شرکت اسپیس‌اکس که حدود 60 درصد از 7500 ماهواره در حال گردش به دور زمین را در اختیار دارد، در حوزه اینترنت ماهواره‌ای پیشرو است.
اندونزی سومین کشور در آسیای جنوب شرقی است که استارلینک در آن فعالیت خواهد کرد. مالزی سال گذشته به این شرکت مجوز ارائه خدمات اینترنتی را صادر کرد و یک شرکت مستقر در فیلیپین در سال 2022 قراردادی با اسپیس‌اکس امضا کرد.
استارلینک همچنین به طور گسترده در اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد، جایی که توسط ارتش، بیمارستان‌ها، کسب‌وکارها و سازمان‌های امدادرسانی به کار گرفته می‌شود.
 
 

نظر شما