شناسهٔ خبر: 66786048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین:

شکارچی قوچ وحشی راهی زندان شهرستان قیروکارزین شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین از دستگیری یک نفر شکارچی قوچ وحشی، یک خرگوش وحشی و ۱۰ کبک و تیهو وحشی در این شهرستان خبر داد و گفت : از این فرد با کشف و ضبط مقداری گوشت قوچ وحشی دو قبضه سلاح نیز به دست آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست، عباس قائدی با ارائه گزارشی در این زمینه اظهار کرد: یک قبضه سلاح سیمینوف (سلاح جنگی) ویک قبضه سلاح ساچمه زنی و تعداد زیادی فشنگ گلوله زنی و ساچمه زنی توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین در دهستان هنگام از این شکارچی کشف شد و با دستگیری او، با هماهنگی دادستان شهرستان این شکارچی اکنون در زندان به سر می‌برد.

وی افزود: با هماهنگی مقام محترم قضائی گوشی موبایل متهم مورد بررسی قرار گرفت که معلوم شد نامبرده اقدام به شکار یک خرگوش وحشی و ۱۰ کبک وتیهو وحشی نیز نموده است که صورتجلسه تنظیم و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین ادامه داد: از مقام محترم قضائی درخواست شده است ضمن در نظر گرفتن مجازات برای متهم، برخورد قاطع و بدون اغماض با این افراد صورت پذیرد و نامبرده مبلغ ۲۸۴/۵۰۰/۰۰۰ ریال بابت ضرر و زیان پرداخت کند.

قائدی اضافه کرد: افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به شکار در مناطق حفاظت شده می‌کنند، به طور قطع با پیگردهای قاطع قانونی و قضائی مواجه شده و هیچ گونه مماشاتی با این افراد متخلف نخواهیم داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: یکی از تهدیدهای مهم حیات وحش تسلط انسان بر زیستگاه‌های جانوران است، متأسفانه در سال‌های گذشته تعداد زیادی از افراد بدون مجوزهای لازم اقدام به ورود به زیستگاه‌های حفاظت شده کردند و حیوانات را شکار می‌کنند که آثار زیان بار آن متوجه محیط زیست طبیعی می‌شود.

نظر شما