شناسهٔ خبر: 66785354 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ادامه پیام‌های تسلیت مقامات خارجی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

از اعلام عزای عمومی در کوبا تا نیمه برافراشته شدن پرچم سازمان ملل

در ادامه پیام‌های تسلیت کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آفریقایی به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، دولت کوبا یک روز را عزای عمومی در این کشور اعلام کرد و همچنین پرچم سازمان ملل در ژنو به صورت نیمه برافراشته درآمد.

صاحب‌خبر -

آماده// آيت‌الله رئیسی، مسئول و متعهد به دفاع از منافع مردم بود

به گزارش ایکنا، کاپیتان ابراهیم ترائوره، رئیس جمهور فعلی کشور بورکینافاسو و مسئول دولت انتقالی پس از کودتا در این کشور، به دنبال شنیدن خبر وقوع سانحه هوایی برای بالگرد آیت‌‌‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه که به شهادت ایشان و جمع همراه منجر شد، در پیامی مراتب اندوه و همدردی خود با ملت و دولت ایران را ابراز کرد.
 
در بخشی از این پیام تسلیت آمده است: با قلبی آکنده از اندوه و حزن فراوان از خبر وقوع سانحه هوایی برای جناب ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران مطلع شدم و بدینوسیله مراتب تسلیت و همدردی خود با مردم و دولت ایران را ابراز می‌دارم.
 
وی در پایان تأکید کرد: من به رئیس جمهور رئیسی که مسئول و متعهد به دفاع از منافع مردم و حاکمیت کشور خود بود، درود میفرستم.
 
آماده// آيت‌الله رئیسی، مسئول و متعهد به دفاع از منافع مردم بود

 

پیام تسلیت مؤسسه الهادی داکا

 
مؤسسه الهادی داکا در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحه هوایی را به امام زمان(عج) و رهبر انقلاب تسلیت گفت.
 
متن پیام این مؤسسه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»
 
در روز ولادت با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور محترم و مغتنم ایران، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر عمیق شد.
خادم الرضا مرحوم شهید آیت الله رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی ناپذیر بود و در همه عرصه‌ها چه در دستگاه قضا و چه در دوران ریاست قوه مجریه صادقانه عمل نمود. صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی ایشان در تمام این ادوار بود.
در پایان شهادت این بزرگواران را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبر معظم انقلاب و بازماندگان ایشان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن مرحومین مسئلت می‌نمایم.
 
 موسسه الهادی، داکا
1 خرداد ماه، ۱۴۰۳
 

پیام تسلیت مدرسه علمیه حضرت بقیةالله(عج) بنگلادش

 
به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه، مدرسه علمیه حضرت بقیةالله(عج) بنگلادش نیز پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:
 
انالله و انا الیه راجعون 
ضمن عرض تسلیت و تعزیت 
به مناسبت شهادت رئیس جمهور محبوب و خدوم ایران اسلامی حضرت آیت الله رئیسی و هیئت همراه، وزیر امور خارجه  شهید امیرعبداللهیان و شهید آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و شهر تبریز، و شهید دکتر رحمتی استاندار محترم این استان را به امت شهید پرور ایران اسلامی و  به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و مقام معظم رهبری حفظه‌الله و جبهه مقاومت و المصطفائیان و نمایندگی جامعة المصطفی (ص) العالمیة در داکا جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای شهاب‌الدین مشایخی راد (زید عزه) تسلیت و تعزیت عرض می نمائیم.
خداوند متعال مقام آن شهدا را عالی و همراه اهل بیت علیهم السلام و شهید کربلاء محشور نماید.
مدرسه علمیه حضرت بقیةالله(عج) بنگلادش – سید پور
 

ابراز همدردی جامعه علمای امامیه بنگلادش با ملت شریف ایران

 
بسم الله الرحمن الرحیم
«مِنَ المُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» {الأحزاب:23} 
 
با نهایت تأسف و تأثر و با قلبی آکنده از غم و اندوه، خبر دردناک شهادت جانسوز سردار ولایتمداری و خدمت‌رسانی، خادم الرضا علیه السلام، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری محبوب ملت ایران و همراهان ایشان حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی از راه رسید. انا لله و انا الیه راجعون.
 
جامعه علمای امامیه بنگلادش این حادثه جانگداز و مصیبت عظمی را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف و شهید پرور ایران تسلیت و تعزیت عرض می‌کند و از درگاه خداوند منان برای ارواح مطهره آن عزیزان از دست رفته رحمت و مغفرت واسعه الهی مسئلت می‌نماید.
 
ضمناً بدین مناسبت از طرف جامعه علمای امامیه بنگلادش در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز شیعه سراسر کشور بنگلادش سه روز عزای عمومی اعلام می‌شود و از عموم جمعیت شیعه جهت شرکت در مجالس ترحیم و عزاداری‌های این عزیزان و ابراز مراتب همدردی و سوگواری خود دعوت به عمل می‌آورد.
 
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
 
سید ابراهیم خلیل رضوی - رئیس
دکتر محمد عبدالقدوس – دبیر
 
آماده// آيت‌الله رئیسی، مسئول و متعهد به دفاع از منافع مردم بود

پیام تسلیت رئیس مرکز هماهنگی‌های فرهنگی مجمع گفت‌‌وگوی همکاری آسیا

 
محمد جعفری ملک، رئیس مرکز هماهنگی‌های فرهنگی مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا CCCACD هم در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان در اثر سانحه هوایی را تسلیت گفت.
 
متن این پیام به شرح زیر است:
 
انا لله و انا الیه راجعون
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»
شهادت مظلومانه‌ رئیس جمهور محبوب و مردمی حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر انقلابی امور خارجه و رئیس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD و هیئت همراه در سانحه سقوط بالگرد را محضر حضرت ولی عصر امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی، خانواده‌های معظم شهدا و به عموم مردم عزیز و قدرشناس ایران اسلامی و همکاران مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD تسلیت عرض می‌نمایم.
ضمن ادای احترام به شهدای خدمت میهن اسلامی، سلامتی و طول عمر رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
اگر چه شهادت این خدمتگزاران برجسته کشور، جبران ناپذیر بوده اما بدون شک با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری، خللی در عزم دستگاه دیپلماسی در تأمین منافع ملی ایجاد نخواهد کرد. 
اینجانب برای ارواح بلند و ملکوتی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه  و همراهان شهید آنان علو درجات نزد خدای سبحان و برای خانواده‌های محترم آنان صبر و شکیبائی مسئلت می‌نمایم.
 
محمد جعفری ملک رئیس مرکز هماهنگی‌های فرهنگی مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا CCCACD
 
آماده// آيت‌الله رئیسی، مسئول و متعهد به دفاع از منافع مردم بود
 

یک دقیقه سکوت مجلس ارمنستان به احترام شهدای ایران

نمایندگان مجلس ملی ارمنستان در دقایق آغازین جلسه امروز به احترام رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و دیگر مقام‌های ارشد ایرانی که در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، یک دقیقه سکوت کردند.
 
تارنمای آرمن پرس دیروز به ‌نقل از پیام تسلیت نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، خطاب به مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: اینجانب از دریافت خبر جان باختن ابراهیم رئیسی، رئیس ‌جمهوری ایران و هیئت همراهش بهت‌زده شدم و خواهشمندم مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه من، دولت و مردم جمهوری ارمنستان را به مناسبت شهادت جانسوز دوست و همکار عزیزم رئیس ‌جمهور سید ابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان بپذیرید.
 
وی افزود: دولت جمهوری ارمنستان و مردم آن در این دوران سخت خود را در کنار مردم همسایه و کشور دوست و برادر خوب ما جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.
 
واهاگن خاچاطوریان، رئیس جمهوری ارمنستان نیز در صفحه کاربری خود در تارنمای ایکس ضمن ابراز تسلیت به مناسبت سانحه سقوط بالگرد، به دولت و مردم دوست ایران تسلیت گفت و نوشت: ما در غم ملت ایران شریکیم و آرزوی صبر و استقامت در این دوران سخت را داریم.
 
آماده// آيت‌الله رئیسی، مسئول و متعهد به دفاع از منافع مردم بود

 

پیام تسلیت نخست‌وزیر کشور بنگلادش

 
 نخست‌وزیر کشور بنگلادش حادثه سقوط بالگرد ایرانی و شهادت رئیس جمهوری ایران، وزیر امور خارجه و هیئت همراه را تسلیت گفت.
 
 شیخ حسینا واجد، نخست‌وزیر بنگلادش در نامه‌ای خطاب به محمد مخبر، رئیس قوه مجریه نوشت: از شنیدن خبر درگذشت غم‌انگیز دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و اعضای هیئت همراه در حادثه دلخراش بالگرد بسیار متأثر و غمگین شدم.
 
وی افزود: در این ساعت اندوه از طرف دولت بنگلادش و از طرف خودم عمیق‌ترین تسلیت خود را به دولت و ملت «برادر»، ایران اعلام می‌کنم.
 
حسینا یادآور شد: رئیسی، رئیس جمهوری دانا و فداکار بود که با تعهدی عمیق به کشورش خدمت و برای رفاه مردم ایران تلاش کرد. او یک رهبر بزرگ در سطح بین المللی بود و دستاوردهای مثال زدنی او به عنوان میراثی ماندگار برای ما باقی خواهد ماند.
 
نخست وزیر بنگلادش، برای درگذشتگان غفران الهی و برای خانواده‌های داغدار و ملت «برادر»، ایران برای غلبه بر این ضایعه جبران ناپذیر، رشادت و شهامت خواستار شد.
 
آماده// آيت‌الله رئیسی، مسئول و متعهد به دفاع از منافع مردم بود

 

پرچم سازمان ملل در ژنو نیمه‌ برافراشته شد

 پرچم سازمان ملل متحد در ژنو به احترام رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران و سایر شهدای سانحه هوایی به حالت نیمه‌ برافراشته درآمد.
 
پرچم کشورهای عضو سازمان ملل متحد نیز در مقر های این سازمان در ژنو پایین آمد.
 
دیروز هم اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، سازمان بین‌المللی دریانوردی و شرکت کنندگان در کنفرانس امنیت هسته‌ای وین به احترام شهدای ایران یک دقیقه سکوت کردند.
 
آماده// آيت‌الله رئیسی، مسئول و متعهد به دفاع از منافع مردم بود

 

عزای عمومی در کوبا به نشانه همدردی با ایران

دولت کوبا با ابراز «تأسف عمیق» خود از شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، امروز سه‌شنبه را در سراسر این کشور عزای عمومی اعلام کرد.
 
دولت کوبا با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: مردم و دولت کوبا، ایران را در این لحظه دردناک همراهی می‌کنند و ابراز اطمینان می‌کنند که انقلاب اسلامی تداوم خواهد داشت و می‌داند چگونه خود را از پسِ این رویداد تأسف‌بار احیا کند.
 
بر اساس اعلام رسمی دولت کوبا، از ساعت ۶ بامداد سه‌شنبه ۲۱ مه (یکم خرداد) تا ظهر روز چهارشنبه ۲۲ مه (دوم خرداد) کوبا در عزای عمومی خواهد بود و پرچم کوبا در سراسر این کشور به حالت نیمه‌افراشته درخواهد آمد.
 
میگل دیاز کانل، رئیس‌جمهوری کوبا نیز در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: حزب، دولت و ملت کوبا، به دلیل از دست دادن دوست بزرگ، سیاستمدار قابل تحسین و محبوب مردمش عمیقاً متأسف هستند؛ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و همراهان ایشان.
 
برونو رودریگس، وزیر امور خارجه کوبا نیز در پیامی جداگانه در شبکه ایکس ضمن ابراز تسلیت و تعزیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، «همه همبستگی و حمایت کوبا با ملت برادر، جمهوری اسلامی ایران» را ابراز کرد.
 
آماده// آيت‌الله رئیسی، مسئول و متعهد به دفاع از منافع مردم بود
 

پیام تسلیت رئیس جمهور اندونزی در پی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی

 
جوکو ویدودو یا جوکووی رئیس جمهور اندونزی در پیامی به زبان اندونزیایی شهادت رئیس جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت و برای خانواده درگذشتگان و مردم ایران صمیمانه دعا کرد.
 
وی در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: انالله و انا الیه راجعون. درگذشت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیئت همراه که ایشان را در سانحه سقوط بالگرد در ایران همراهی می‌کردند، تسلیت عرض می‌کنم.
 
وی ادامه داد: دعای صمیمانه من برای خانواده‌های داغدار و مردم ایران است.
 
معروف امین معاون رئیس جمهور اندونزی نیز در پیامی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.
 
مجلس العلما مهمترین نهاد دینی اندونزی نیز با انتشار پیامی عمیق‌ترین تسلیت و همدردی خود را برای درگذشت رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
 
در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور رئیسی نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای مسلمانان در سراسر جهان یک رهبر بزرگ است. مجلس العلما، درگذشت رئیس جمهور ایران را ضایعه بزرگی نه تنها برای کشور ایران بلکه برای جامعه مسلمانان در سراسر جهان می‌داند.
 
این بیانیه افزود: مجلس العلما امیدوار است که میراث مهربانی او پابرجا بماند و خداوند متعال برای رئیس جمهور فقید رئیسی و همراهانش غفران و رحمت عنایت فرماید.
 
آماده// آيت‌الله رئیسی، مسئول و متعهد به دفاع از منافع مردم بود
انتهای پیام

نظر شما