شناسهٔ خبر: 66784562 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

محمدحسین خدائیان

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) از تهدید شدن خود در روند تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت در روند تحقیقات خود درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، چندین بار تهدید شده و یک مقام ارشد به او گفته که این دیوان باید بر امور آفریقا و چهره‌هایی مانند «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه متمرکز باشد، نه آمریکا و متحدانش.

کریم خان در گفت‌وگو با شبکه خبری سی.ان.ان گفت برخی از سران کشورها با صراحت به من گفته‌اند که این دادگاه برای آمریکا و چهره‌هایی مانند پوتین ساخته شده است!

او با بیان اینکه در برابر این تهدیدها سر خم نخواهد کرد، گفت: «این شیوه کار ما نیست. این دادگاه باید پیروزی قانون بر قدرت و بربریت باشد. هر ابزاری می‌توانید به دست گیرید... و هر کاری می‌خواهید، بکنید.»

در روز دوشنبه کریم خان گفت این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. این حکم به دلیل متهم‌ شدن این مقامات به جنایت علیه بشریت صادر خواهد شد.

نتانیاهو و گالانت به کشتار در غزه، استفاده از گرسنگی و قحطی به‌عنوان یک ابزار جنگی، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان در جنگ متهم شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما