شناسهٔ خبر: 67186007 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر تحولات فلسطین

از شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا بالاگرفتن درگیری‌ها در شمال فلسطین اشغالی

با گذشت 252 روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این منطقه امروز شاهد شدت گرفتن حملات صهیونیست‌ها بود از سویی با شلیک دهها موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی درگیری‌ها در این منطقه نیز بالا گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، با گذشت 252 روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این منطقه امروز شاهد شدت گرفتن حملات صهیونیست‌ها بود. در این میان کمبود آب و مواد غذایی بر وخامت اوضاع در نوار غزه افزوده است. منابع خبری از مرگ یک کودک در اثر سوء تغذیه و کم آبی در شمال نوار غزه خبر داده‌اند. این در حالی است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: تعداد شهدای و مجروحان فلسطینی از ابتدای جنگ  تاکنون به 37 هزار و 266 شهید و 85 هزار مجروح و 102 نفر افزایش یافته است.

گردان‌های القسام نیز به نوبه خود از کشته شدن دو اسیر صهیونیست در نتیجه بمباران شهر رفح توسط اشغالگران چند روز پیش خبر داد و در یک کلیپ کوتاه به خانواده‌های اسیران اعلام کرد: «ارتش شما را فریب می‌دهد و دولت شما نمی‌خواهد اسیران به خانه بازگردند مگر در تابوت.» 

در شمال فلسطین اشغالی نیز، ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل پرتاب شده است، حمله ای که که منجر به آتش‌سوزی عظیم در جنگلهای این منطقه شده است. حزب الله لبنان اعلام کرد: مکان‌های نظامی و تجمع سربازان صهیونیست را هدف قرار داده است.

حمله مقاومت اسلامی عراق به سرزمین‌های اشغالی

 المیادین گزارش داد: مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد سحرگاه امروز جمعه بندر حیفا در سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

این حمله در حالی انجام شده است که مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه دیگری اعلام کرده بود که بامداد امروز جمعه پایگاه هوایی رامات دیوید، ارتش رژیم صهیونیستی را در داخل اراضی اشغالی فلسطین هدف حمله پهپادی قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: مقاومت اسلامی عراق به هدف قرار دادن مواضع و پایگاه‌های دشمن صهیونیستی در حمایت از غزه و رفح و پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی ادامه خواهد داد.

پیش از این نیروهای مقاومت اسلامی عراق هشدار داده بودند تا زمانی که رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه ادامه داشته باشد، به حملات موشکی و پهپادی خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.

حضور بیش از 30 هزار نفر در نماز جمعه مسجدالاقصی

باوجود تدابیر شدید امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، حدود ۳۰ هزار فلسطینی خود را از مناطق مختلف برای اقامه نماز جمعه به مسجدالاقصی رساندند.

اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی از حضور دست‌کم ۳۰ هزار فلسطینی در نمار جمعه مسجدالاقصی خبر داد.

این سازمان اعلام کرد: با وجود تدابیر شدید امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در ورودی‌های قدس اشغالی، حدود ۳۰ هزار فلسطینی از مناطق مختلف خود را برای اقامه نماز جمعه به مسجدالاقصی رساندند.

بر اساس گزارش منابع محلی، نمازگزاران هنگام خروج از صحن‌های مسجدالاقصی تکبیر سر دادند که هدف حمله نظامیان اشغالگر قرار گرفتند.

شلیک بیش از 60 موشک و راکت به شمال فلسطین اشغالی

بر این اساس، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز در گزارشی اعلام کرد: آتش در جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی خاموش نشده و حزب الله لبنان همچنان با قدرت در حال پاسخ به تحریکات ارتش «اسرائیل» است.

در این گزارش آمده است: حزب الله لبنان تنها طی امروز بیش از ۶۰ راکت را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده که از سوی سامانه‌های پدافندی شناسایی شده است. حزب الله به شدت در حال تقویت حملات خود است.

از شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا بالاگرفتن درگیری‌ها در شمال فلسطین اشغالی

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد: با این حال، رکورد شلیک راکت‌ها طی یک روز مربوط به پنج شنبه است که حزب الله اقدام به شلیک ۱۵۰ راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی نمود. این حمله، سهمگین‌ترین حمله حزب الله از زمان آغاز تبادل آتش میان دو طرف از اکتبر ۲۰۲۳ است.

مقامات حزب‌الله لبنان بارها اعلام کرده‌اند بازدارندگی خود در برابر دشمن صهیونیست را حفظ کرده و در صورتی که تل‌آویو بخواهد از خطوط قرمز این جنبش که شامل منافع ملی لبنان می‌شود عبور کند، حزب الله در پاسخ به دشمن صهیونیست تردیدی به خود راه نخواهد داد.

 

انتهای پیام

نظر شما