شناسهٔ خبر: 66782660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

العالم فی 60 ثانیه

از عملکرد فصلی فرودگاه بین‌المللی دبی تا ابتلای مجدد «اسماء اسد» به سرطان

ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که «اسماء اسد» همسر رئیس‌جمهور سوریه به بیماری سرطان خون مبتلا شده است.

صاحب‌خبر -

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های روسیاالیوم، البیان، عکاظ عربستان، خبرگزاری رسمی عراق و شفق‌نیوز.

البیان: ثبت بهترین عملکرد فصلی فرودگاه بین‌المللی دبی 

فرودگاه بین‌المللی دبی با دستیابی به بهترین عملکرد فصلی تاریخ خود در سال جاری، توانست دستاورد استثنایی جدیدی را ثبت کند. این دستاورد موقعیت فرودگاه بین‌المللی دبی را به عنوان یک قطب هوانوردی جهانی و نقش محوری آن در رشد اقتصادی دبی و ارتقای موقعیت آن به عنوان یک مقصد گردشگری جهانی تایید می‌کند.

فرودگاه بین‌المللی دبی در سه ماهه اول سال جاری شاهد افزایش چشمگیر تعداد مسافران بوده است، به طوری که تعداد مسافران به 23 میلیون مسافر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.4 درصد افزایش داشته است. ژانویه بیشترین جابجایی مسافر را به ثبت رساند و تعداد مسافران به 7.9 میلیون نفر رسید.

شفق‌نیوز: «پلاسخرت» نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان 

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد «جنین هنیس پلاسخرت» را به عنوان هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان منصوب کرد.

پلاسخرت در حال حاضر به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس هیئت نمایندگی این سازمان در عراق تا پایان ماه جاری فعالیت می‌کند.

او دارای 25 سال تجربه در امور دیپلماسی، امنیت بین‌المللی و امور خاورمیانه است و  پیش از این به عنوان اولین زن، عهده دار منصب وزارت دفاع هلند بوده است.

گفتنی است در تاریخ 10 مه سال جاری، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار پایان مأموریت هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق (یونامی) شد.

خبرگزاری رسمی عراق: برگزاری جشنواره اسب‌های اصیل عرب در کرکوک

کمیته المپیک کرکوک اعلام کرد که جشنواره اسب‌های اصیل عرب امروز در کرکوک برگزاری می‌شود. این جشنواره، نخستین جشنواره در نوع خود در این استان به شمار می‌رود.

حربی خالد، رئیس نمایندگی کمیته المپیک در کرکوک گفت که استان کرکوک امروز شاهد برگزاری نخستین جشنواره ورزشی با مشارکت 55 سوارکار از استان های اربیل، سلیمانیه، دیالی و کرکوک است.

وی افزود که این جشنواره شامل نمایش اسب اصیل عرب علاوه بر برگزاری شماری از فعالیت های ورزشی دیگر در حوزه سوارکاری است.

خالد گفت که کرکوک استقبال گسترده‌ای از سوارکاری دارد و این کمیته در تلاش برای حمایت از سرگرمی های مهم از طریق برگزاری این جشنواره است.

روسیا الیوم: ابتلای همسر بشار اسد به سرطان خون

ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که «اسماء اسد» همسر رئیس‌جمهور سوریه به بیماری سرطان خون مبتلا شده است.

پس از ظهور نشانه‌ها و علائم بالینی و انجام معاینه و آزمایش‌های پزشکی، بیماری همسر رئیس‌جمهور سوریه «لوسمی حاد میلوئیدی» تشخیص داده شد.

در این بیانیه آمده است که وی برای انجام مراحل درمان، باید از انجام فعالیت‌ها و مشارکت در برنامه‌ها دوری کند.

گفتنی است در سال 2018، همسر رئیس جمهور سوریه درگیر بیماری سرطان پستان شده بود و در یکی از بیمارستان‌های نظامی دمشق تحت درمان قرار گرفت و سلامتی خود را بازیافت.

عکاظ عربستان: تشریح برنامه تابستان 2024 عربستان 

احمد بن‌عقیل الخطیب، وزیر گردشگری و رئیس هیات مدیره سازمان گردشگری عربستان سعودی، برنامه تابستان 2024 عربستان را با شعار «شما می‌بینید» تشریح کرد که به مدت چهار ماه تا پایان سپتامبر ادامه دارد. هفت مقصد گردشگری متنوع، و شامل بیش از 550 محصول گردشگری و 150 پیشنهاد ویژه برای گروه‌های مختلف خانواده‌ها، عاشقان ماجراجویی، کسانی که به دنبال گردشگری لوکس و تفریحی هستند و علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ است.

هفت مقصد گردشگری برنامه تابستانی عربستان سعودی  شامل عسیر، البهاء و طائف، و یک مقصد جدید، دریای سرخ، در کنار جده، ریاض، و الولا خواهد بود.

نظر شما