شناسهٔ خبر: 66779149 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

صاحب‌خبر -

همانطور که می دانید چاپ سه بعدی از یک مدل سه بعدی دیجیتال ایجاد می گردد. با استفاده از روش CAD که می تواند در فرآیند های مختلفی انجام شود، مواد تحت کنترل کامپیوتر رسوب شده و به هم متصل می شوند. همچنین در ادامه تولید با افزودن مواد پلاستیکی همچون مایعات یا دانه های پودری ذوب می شوند و شی مورد نظر لایه به لایه ساخته می شود.این محتوا به شما کمک می کند جهت خرید پرینتر سه بعدی اگاهی بهتر داشته باشید .

تاریخچه پرینتر سه بعدی

در دهه 1980 تکنیک های چاپ سه بعدی فقط برای تولید نمونه های اولیه کاربرد داشت. اما از سال 2019 دقت تکرارپذیری و محدوده پرینتر سه بعدی به حدی افزایش یافته است که برخی از فرآیندهای چاپ سه بعدی به عنوان یک فرآیند تولید صنعتی قابل اجرا در نظر گرفته می شود. در این زمینه اصطلاح ساخت افزودنی را می توان مترادف با چاپ سه بعدی مقایسه نمود. یکی از مزایای پرینتر سه بعدی توانایی تولید اشکال یا هندسه های بسیار پیچیده است. جالب است بدانید که رایج ترین فرآیند چاپ سه بعدی از سال 2020 مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای پرینتر سه بعدی چیست؟

پرینتر سه بعدی به دلیل مزایای فراوان به سرعت در زمینه مهندسی اهمیت چشم گیری پیدا کرده است. برخی از مزایای خرید پرینتر سه بعدی عبارت اند از: فعال کردن نمونه سازی سریعتر، کاهش هزینه های تولید، افزایش سفارشی سازی محصول و بهبود کیفیت محصول. علاوه براین قابلیت های پرینتر سه بعدی فراتر از تولید سنتی، مانند ساخت و ساز سبک یا تعمیر و نگهداری می باشد . چرا که این دستگاه کاربرد وسیعی در پرتز، چاپ زیستی و صنایع غذایی و ساخت موشک دارد. فناوری چاپ سه بعدی را می توان برای تولید و ساخت باطری و ذخیره انرژی، برای تولید و توزیع انرژی پایدار که بسیار ضروری هستند استفاده نمود. البته یکی دیگر از مزایای پرینتر سه بعدی توانایی این فناوری برای تولید اشکال هندسه ای پیچیده با دقت بالا است. این امر در زمینه مهندسی مایکروویو بسیار مهم تلقی می شود. تا جایی که پرینتر سه بعدی می تواند برای تولید اجزایی با خواص منحصر به فرد استفاده شود که دستیابی به این امکانات با استفاده از روش های سنتی دشوار می باشد.

پرینتر سه بعدی چگونه کار می کند؟

پرینتر سه بعدی با استفاده از فناوری چاپ افزایشی یا Additive Manufacturing (AM) کار می‌ کند. در این فرآیند، یک مدل سه بعدی از یک شیء توسط نرم‌ افزار طراحی می ‌شود و سپس فایل طراحی شده به پرینتر سه بعدی ارسال می ‌شود. سپس پرینتر سه بعدی با استفاده از مواد چاپی مانند پلاستیک، فلز یا سایر مواد، لایه لایه شیء را ایجاد می ‌کند. این لایه ‌ها به تدریج با هم ترکیب شده و شیء سه بعدی بدست می ‌آید. این فرآیند به کاربران امکان می‌دهد تا اشیاء سه بعدی پیچیده و سفارشی را با دقت و دقت بالا تولید کنند.

کاربرد پرینتر سه بعدی چیست؟

پرینتر سه بعدی ساخت نمونه های اولیه را سریعتر، آسانتر و ارزانتر برای شما فراهم می کند. از جمله کاربردهای این دستگاه عبارت اند از:

-مصارف صنعتی

سازندگان خودرو و هواپیما از پرینتر سه بعدی استفاده می کنند که از این فرآیند در تولید بدنه به کار برده می شود. شرکت بوئینگ در ساخت هواپیمای 787 درن لاینر خود از قطعات تیتیانومی از پرینتر سه بعدی استفاده می کند. همچنین در سال 2017 جنرال الکتریک یک موتور هلیکوپتری با 16 قطعه به جای 900 قطعه تولید کرد که نشان می دهد چاپ سه بعدی تاثیر زیادی بر زنجیره تامین داشته است. همچنین چندین شرکت از فناوری چاپ سه بعدی در صنایع مختلف استفاده می کنند.

-علوم پزشکی

در علوم پزشکی از پرینتر سه بعدی برای سفارشی سازی ایمپلنت ها استفاده می شود. جالب است بدانید که در آینده اندام و اعزای بدن ممکن است با استفاده از پرینتر سه بعدی ایجاد شود.

-دنیای مد

همچنین در دنیای مد برند هایی همچون نایک، آدیداس از پرینتر سه بعدی برای تولید کفش های خود استفاده می کنند.

-صنعت ساخت و ساز

در صنعت ساخت و ساز شرکت ها در سراسر جهان در حال دستیابی به موفقیت در چاپ مواد مورد نیاز برای ساخت خانه به وسیله پرینتر سه بعدی هستند. چرا که با استفاده از لایه های بتن می توان خانه هایی را در 24 ساعت ساخت که از بلوک های معمولی مقاومتر هستند و قیمت پایینی هم دارند.

کاربرد پرینترهای سه بعدی در صنعت ایران چیست؟

بهتر است بدانید که از مهمترین کاربرهای پرینتر سه بعدی در ایران استفاده از این دستگاه در ساخت نمونه های اولیه می باشد. چراکه دلیل اصلی پرینتر سه بعدی در صنایع مختلف این است که با استفاده از آن می توانید بدون ساخت قالب و البته با کمترین هزینه قطعات مورد نظر را تولید نمایید. به همین جهت پرینتر سه بعدی باعث می شود که در صنعت تولید قطعات کشور نقش پر رنگی را ایفا کند. مخصوصا وقتی که تولید کننده ای قصد اجرای ایده ای را نیز داشته باشد. به همین منظور قبل از ساخت در تیراژ بالا و صرف هزینه بسیار زیاد قالب سازی تولیدکننده یک قطعه از قطعه مورد نظر را که اگر نیاز به تغییر جزئیات را داشته باشد با استفاده از پرینتر سه بعدی ویرایش کرده و می تواند یک نمونه دیگر را روی آن بسازد.

مزایای استفاده از پرینتر سه بعدی در صنعت ایران چیست؟

با استفاده از پرینتر سه بعدی در کشور می توانیم به مزایای گفته شده دست پیدا کنیم:

-با استفاده از پرینتر سه بعدی می ‌توان هزینه ‌های تولید را کاهش داد، چرا که نیاز به قطعات و تجهیزات گران قیمت کمتر می ‌شود.

-با توسعه صنعت پرینتر سه بعدی، ایجاد شغل و اشتغال در حوزه ‌های مرتبط مانند طراحی و تولید محصولات سه بعدی افزایش می ‌یابد.

-با استفاده از پرینتر سه بعدی منجر به ارتقاء فناوری و نوآوری در صنایع مختلف می ‌شود.

تولید سریعتر و سریعتر اشیاء با استفاده از پرینتر سه بعدی نسبت به روش ‌های سنتی تولید ممکن است.

-همچنین با استفاده از پرینتر سه بعدی، امکان تولید محصولات سفارشی و تنوع بیشتر در بازار ممکن می‌ شود.

خدمات شرکت مهندس آرلی

در رابطه با شرکت مهندس آرلی بهتر است بدانید، سال های زیادی است که مشغول ساخت انواع پرینتر های سه بعدی با کیفیت بالا می باشد. شما می توانید هم اکنون پرینترهای حرفه ای آمریکایی و اروپایی را سفارش دهید و در صنایع مختلف به کار ببرید. در ضمن تمامی دستگاه ها دارای گارانتی نیز می باشند. هم اکنون شما می توانید برای خرید این محصول با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

نظر شما