شناسهٔ خبر: 66778636 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

«مهران رجبی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

اگر فردی مانند «آیت الله رئیسی» در این ۳ سال گذشته نبودند گرفتاری‌های ما مضاعف می‌شد/ فقدان ایشان برای کشور کاملاً ملموس است

سینماپرس: مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها گفت: اگر فردی مانند آیت الله رئیسی در این ۳ سال گذشته نبودند گرفتاری‌های ما مضاعف می‌شد.

صاحب‌خبر -

بازیگر فیلم های سینمایی «زیر نور ماه» و «مارمولک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من ضایعه جانسوز رحلت شهادت گونه حضرت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را به تمامی ملت شریف ایران اسلامی به ویژه تمامی جامعه و اصناف هنری و یکایک مردم ایران که از این اتفاق تلخ متأثر و غمگین هستند صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

وی سپس با بیان اینکه البته بنده یک تبریک ویژه هم به مناسبت شهادت این جمع باید بگویم اظهار داشت: شهادت تحفه ای الهی است که نصیب هر کسی نمی شود و خداوند این موهبت را تنها به بندگان صادق و خالصش اعطا می کند از این رو ما نباید مغبون باشیم. ایشان وقتی به این جایگاه رسیدند که توانستند در سالروز ولادت هشتیمن اختر تابناک آسمان امامت و ولایت شهید شوند یعنی انسانی بزرگ بودند که شایستگی این جایگاه را داشتند.

رجبی با تأکید بر اینکه فقدان ایشان برای کشور کاملاً ملموس است متذکر شد: آیت الله رئیسی انسانی جهادی و به شدت کاری بودند و برای خدمت به مردم سر از پا نمی شناختند؛ ایشان هرچه پیش تر رفتند مردمی که شاید به ایشان رأی هم نداده بودند متقاعد شدند که او مردمی است که جهادی وارد میدان شده و می خواهد برای این ملت کار کند.

این سینماگر یادآور شد: آیت الله رئیسی در طول همین دوران کوتاه ریاست جمهوری شان تمام پروژه های نیمه کاره از دولت های قبل را تمام کردند و به راه اندازی کارگاه های تعطیل ونیمه تعطیل اهتمام ورزیدند که این اتفاق انقلابی و جهادی بود و منتج به رونق بازار شد.

وی تصریح کرد: ما نباید فراموش کنیم که کشورمان مورد تخاصم قدرتمندان جهان است و اگر فردی مانند آیت الله رئیسی در این ۳ سال گذشته نبودند گرفتاری های ما مضاعف می شد.

بازیگر سریال های تلویزیونی «جلال» و «سرزمین مادری» یادآور شد: آخرین خاطره دیدار بنده با ایشان افطاری همین ماه رمضان گذشته بود؛ خوب به خاطر دارم که ایشان برای اینکه بتوانند دیدار تک به تک و رخ به رخ با همه هنرمندان حاضر در این مراسم داشته باشند برنامه بعدی شان را کنسل کردند تا بتوانند صحبت های همه ما را بشنوند. ایشان تک به تک حال هنرمندان را می پرسیدند و وقتی به بنده رسیدند با توجه به سابقه کار بنده که بیشتر در حوزه طنز بود چند دقیقه ای راجع به برنامه اخیر که من اجرای آن را بر عهده داشتم صحبت کردند و با هم خندیدیم.

رجبی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی اهتمام ویژه ای برای رفع معضلات هنرمندان داشتند تأکید کرد: آیت الله رئیسی علاوه بر خصیصه های عمومی شان مانند شجاعت و نترس بودن به شدت هنردوست بودند.

وی افزود: به هر صورت بنده نمی خواهم بگویم امروز زندگی مردم و هنرمندان عاری از مشکل است اما این را باید بدانیم که اگر گرفتاری ویژه ای هست که کشور ما درگیرش است به دلیل آن است که ما می خواهیم قد علم کنیم و تاوان این استقلال را سال ها باید بدهیم تا نوکرمآب و گاو شیرده برای دیگران نباشیم.

این هنرمند در خاتمه این گفتگو گفت: شهادت هدیه زیبایی بود که خداوند متعال به ایشان داد. آیت الله رئیسی «فزت و رب الکعبه» گفتند و روحشان به ملکوت اعلی پیوست. من همیشه قبل از شهادت ایشان هم می گفتم که ایشان انسانی بسیار فداکار و خستگی ناپذیر هستند و وجودشان برای جمهوری اسلامی ایران مغتنم است. امیدوارم روحشان با ارواج طیبه شهدا و صالحین محشور باشد. یاد ایشان تا همیشه در دل های ما زنده خواهد ماند.

گفتنی است؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما