شناسهٔ خبر: 66777024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تحولات عمرانی منطقه ۴ اصفهان در سال گذشته چه بود؟

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان بودجه و اعتبارات و اقدامات انجام شده این منطقه در سال گذشته را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای (عمرانی منطقه چهار) در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: بودجه مصوب منطقه ۴ شهرداری در سال گذشته ۸۳۴ میلیارد تومان بود که بنا بر ضروریات به ۱,۰۶۸ میلیارد تومان در اصلاح بودجه افزایش پیدا کرد و معادل ۸۰ درصد آن وصول شد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای در سال ۱۴۰۲ معادل ۲۷۴ میلیارد تومان بود که ۹۴ درصد آن تبدیل به هزینه شده است، گفت: از هزینه‌های شاخص انجام شده در این بخش می‌توان به نظافت شهری و نگهداری فضای سبز اشاره کرد که به ترتیب ۵۵ میلیارد تومان و ۴۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

زمانی تصریح کرد: هزینه نگهداری هر هکتار فضای سبز در منطقه ۴، طی سال گذشته ۴۳ میلیون تومان و هزینه نظافت شهری شامل جمع‌آوری و حمل زباله و رفت‌وروب معابر به ازای هر نفر نزدیک به ۵ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان در بخش اجرای برنامه‌های آموزشی، مذهبی فرهنگی و هنری در این منطقه هزینه شد، اظهار کرد: طی این مدت در بخش خط‌کشی خیابان‌ها، نگهداری و تعمیرات المان‌های ترافیکی و سیستم حمل‌ونقل نیز بیش از ۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات تملک و دارایی سرمایه‌ای (عمرانی) در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که ۹۵ درصد آن تخصیص یافته است.

زمانی اظهار کرد: از جمله اقدامات مهم انجام شده در این بخش می‌توان به تملک اراضی واقع در مسیر طرح‌های عمرانی با هزینه ۲۲۸ میلیارد تومان، روکش و ترمیم آسفالت با بیش از ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، شبکه آبیاری و توزیع آب با بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه، اصلاح هندسی معابر و طرح‌های ترافیکی بیش از ۶ میلیارد تومان و ساماندهی پارک‌ها و قطعات فضای سبز با بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در بخش پروژه‌های محله‌محور سال گذشته در محله کردآباد بیش از ۲۲ میلیارد تومان هزینه شد، گفت: از جمله پروژه‌های انجام شده طی سال گذشته در سطح این منطقه می‌توان به تعریض بخشی از حلقه چهارم حفاظتی با ۵۰ میلیارد تومان، احداث بلوار گل‌ها با ۱۶ میلیارد تومان، احداث ضلع شرقی کانال جی‌شیر با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار، نورپردازی پل غدیر با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار، احداث منبع آبی در باغ غدیر با اعتبار ۹ میلیارد تومان و احداث مخزن آب پارک جانبازان با ۹ میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد.

نظر شما