شناسهٔ خبر: 66773608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماینده کنست: نتانیاهو وحشت زده و نگران است

اوفر کاسیف نماینده کنست که تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه را نسل کشی توصیف کرده است، گفت: نتانیاهو واقعا از پیامد‌های گفتمان آفریقای جنوبی در دیوان کیفری بین المللی، ترسیده است.

صاحب‌خبر -

   به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از میدل ایست آی، اوفر کاسیف تنها نماینده کنست که تجاوز نظامی اسراییل به غزه را نسل کشی توصیف کرده است، گفت اکنون نخست وزیر اسراییل از پیامد‌های کشتار غزه بسیار ترسیده و نگران است.

<div id="video-display-embed-code_11136248"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4239875/11136248?width=600&height=350"></script></div>

وی گفت: نتانیاهو ترسیده است، او نگران و سراسیمه است و واقعا از پیامد‌های بحث‌ها و گفتمان اخیری که آفریقای جنوبی همین چند روز پیش در دیوان کیفری بین المللی آغاز کرد، ترسیده است. این گفتمان تبدیل به یک عامل موثر و با نفوذ شده است. آنچه من می‌بینم تنها این است که آنها بیشتر آماده کشتار افراد بی گناه در یک چشم بهم زدن شده اند.

کاسیف افزود: می‌توان این مساله را هر روز مشاهده کرد. این را به طور ویژه می‌توان در پارلمان در کنست مشاهده کرد که وزرا و اعضای کنست از جمله خود نتانیاهو و وزرای بلند پایه بهانه‌ها و توجیه‌هایی برای این کشتار جمعی پیدا می‌کنند. نباید فراموش کنیم که اکثریت قاطع قربانیان در غزه شهروندان غیرنظامی هستند که فقط می‌خواهند زندگی ساده خود را داشته باشند. بیشتر آنها زنان و کودکان هستند. همان طور که می‌دانید شمار تلفات کودکان غیرقابل باور است و بیش از ۱۵ هزار کودک جان خود را از دست داده اند.

نماینده کنست تاکید کرد اکنون شاهد شادی و جشن گرفتن در اسراییل هستیم عده‌ای واقعا در اسراییل حدودا یک هفته یا بیشتر است که شمار تلفات را جشن می‌گیرند افراد متعصب که بسیاری از آنها شهرک نشین هستند، کشتی‌های حامل کمک به غزه را متوقف می‌کنند، راننده را می‌زنند و محموله آن را غارت می‌کنند و پلیس هم که آنجاست هیچ اقدامی صورت نمی‌دهد.

نظر شما