شناسهٔ خبر: 66776555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نشست شورای امنیت مطرح شد

آمریکا: گذرگاه رفح باید فورا بازگشایی شود

معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: گذرگاه رفح باید اکنون بازگشایی شود و تأخیر بیشتر پذیرفتنی نیست.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، نماینده ژاپن در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: خبر آوارگی بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از رفح ما را وحشت زده کرده است ما با هرگونه عملیات نظامی در رفح مخالفیم.

 

 آمریکا: گذرگاه رفح باید فورا بازگشایی شود
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رابرت وود معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات سرزمین های اشغالی فلسطین که به درخواست الجزایر و اسلوونی برگزار شد، گفت: اسرائیل باید اقدامات قاطعی را برای اصلاح وضعیت و تضمین حفاظت از غیرنظامیان در نوار غزه اتخاذ کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11136878"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240033/11136878?width=600&height=350"></script></div>

وی افزود: گذرگاه رفح باید اکنون بازگشایی شود و تأخیر بیشتر پذیرفتنی نیست. ما جایگزین هایی را برای حمله زمینی گسترده در رفح پیشنهاد کردیم که معتقدیم اهداف اسرائیل را بهتر پیش می برد.

 

مصر: عملیات اسرائیل در رفح غیرقابل قبول است
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نماینده مصر در نشست شورای امنیت گفت: با وجود تلاش‌های میانجی‌گرانه برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه، اسرائیل با عملیات نظامی غیرقانونی در رفح به این تلاش‌ها پاسخ داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11136986"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240033/11136986?width=600&height=350"></script></div>

وی افزود: نوار غزه شاهد فاجعه انسانی وحشتناک در نتیجه جنگ جاری اسرائیل است. اسرائیل مسئول توقف ارسال کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه رفح است.

دیپلمات مصری تصریح کرد: فعالیت آژانس‌های بشردوستانه در رفح، به عملیات انتحاری شباهت پیدا کرده است.

وی گفت: در صورت عقب نشینی اسرائیل از گذرگاه رفح، امکان ادامه فعالیت‌های بشردوستانه وجود دارد. ادامه عملیات اسرائیل در رفح غیرقابل قبول است.

 

ژاپن: آوارگی ۸۰۰ هزار نفر در رفح وحشتناک است
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نماینده ژاپن در نشست شورای امنیت گفت: خبر آوارگی بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از رفح در نتیجه عملیات اسرائیل که جامعه جهانی مخالف آن است، ما را وحشت زده کرده است. زمان توقف حملات و دستیابی به آتش بس فرا رسیده است و ما با هرگونه عملیات نظامی در رفح مخالفیم.

 

نبنزیا: اسرائیل از محقق کردن اهداف خود در نوار غزه ناتوان بوده است
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در نشست شورای امنیت گفت: جنگ اسرائیل علیه نوار غزه برای هشتیمن ماه ادامه دارد که باعث کشته شدن بیش از ۳۵ هزار نفر شده که عددی هولناک است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11136983"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240033/11136983?width=600&height=350"></script></div>

وی افزود: ما منتظر نتیجه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه هستیم که خواستار آن شده ایم. اسرائیل مصمم به ادامه خصومت‌ها با وجود ناتوانی در دستیابی به اهداف اعلام شده خود در نوار غزه است. متاسفانه این لجبازی، زندگی اسیران اسرائیلی را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.

نبنزیا تصریح کرد: سیاست‌های آمریکا در حمایت از اسرائیل و حمایت تسلیحاتی از آن، باعث شعله ور شدن اعتراضات دانشجویی در داخل این کشور در اعتراض به این سیاست‌ها شده است.

 

الجزایر: وضعیت نوار غزه از مرحله فاجعه عبور کرده است
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نماینده الجزایر در نشست شورای امنیت گفت: رفح آخرین منطقه در نوار غزه است که به طور کامل تخریب نشده و آخرین پناهگاه مردم این باریکه است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11136977"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240033/11136977?width=600&height=350"></script></div>

وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل در حال انجام عملیات پاکسازی نژادی در غزه است و عملیات نظامی اسرائیل در رفح پیامد‌هایی را برای کل منطقه در پی خواهد داشت.

نماینده الجزایر تصریح کرد: ما خواستار پایان کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها هستیم و وضعیت نوار غزه از مرحله فاجعه عبور کرده است. فلسطینیان در نوار غزه فاقد همه چیز هستند و رنج آنها وصف ناپذیر است. همه گذرگاه‌های زمینی غزه باید بدون تاخیر باز شوند.

 

فرانسه: با عملیات نظامی در رفح مخالفیم
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نماینده فرانسه در نشست شورای امنیت گفت: ما با اجرای هرگونه عملیات نظامی در رفح که غیرنظامیان را در معرض خطر قرار دهد، مخالفیم.

وی افزود: از اسرائیل می‌خواهیم گذرگاه رفح و تمامی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه را بازگشایی کند و اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه لازم وارد نوار غزه شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11136969"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240033/11136969?width=600&height=350"></script></div>

 

اسلوونی: اسرائیل به درخواست‌های جامعه جهانی درباره رفح بی اعتناست
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نماینده اسلوونی در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: مقامات اسرائیل به درخواست‌های جامعه جهانی در مورد عملیات نظامی در رفح بی توجهی می‌کنند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11136898"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240033/11136898?width=600&height=350"></script></div>

وی افزود: ما به شدت نگران گسترش قحطی از شمال نوار غزه تا جنوب آن هستیم.

 

سازمان ملل: ۱۴ هزار بیمار در نوار غزه نیاز به تخلیه پزشکی دارند
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ایدیم وسورنو مدیر عملیات در دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: تا کنون ۱۹۳ کارمند سازمان ملل در غزه کشته شده اند و این غیرقابل قبول است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11136898"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240033/11136898?width=600&height=350"></script></div>

وی افزود: سیستم مراقبت‌های بهداشتی در نوار غزه از مشکلات بزرگی رنج می‌برد. حدود ۱۴ هزار بیمار در نوار غزه نیاز به تخلیه پزشکی از غزه دارند.

این مقام سازمان ملل تصریح کرد: همه آوارگان غزه باید از حق بازگشت داوطلبانه برخوردار شوند. تهاجم زمینی به رفح، عملیات‌های بشردوستانه را که اساسا شکننده است، تضعیف می‌کند. مسیر‌های زمینی پایدارترین راه برای رساندن کمک به غیرنظامیان در غزه است.

وی تأکید کرد: تلفات غزه هولناک و غیرقابل تصور است و باید همه اقدامات برای حفاظت از غیرنظامیان انجام شود.

 

وینسلند: وضع امنیتی در رفح به سرعت رو به وخامت است
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، تور وینسلند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه در نشست شورای امنیت گفت: ما در آستانه فاجعه دیگری در نوار غزه هستیم و وضعیت امنیتی در رفح به سرعت رو به وخامت است. تا کنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر از رفح به علت حملات شدید اسرائیل آواره شده اند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11136889"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240033/11136889?width=600&height=350"></script></div>

وی افزود: برای رفع نیاز‌های فوری بشردوستانه در نوار غزه به کمک بیشتری نیاز داریم. تامین نیاز‌های بشردوستانه در غزه باید اولویت اصلی باشد. ما تأکید می‌کنیم که بدون دستیابی به راه حل سیاسی نمی‌توان به راه حل بلندمدت در نوار غزه دست یافت.

وینسلند تأکید کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین باید بخشی از طرح احیای نوار غزه باشد. اگر مذاکرات از سر گرفته نشود، می‌ترسم که بدترین اتفاق برای غیرنظامیان گرفتار در رفح رخ دهد.

 

نظر شما