شناسهٔ خبر: 66772254 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش چشمگیر تجهیزات پزشکی در سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفتک از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون بیش از 700 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی تنها در حوزه زاهدان خریداری شده است اتفاقی که در تمام طول عمر این دانشگاه نظیر نداشت.

صاحب‌خبر -

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: اولین اقدام دولت سیزدهم در نظام سلامت استان، مبارزه با کرونا و توزیع واکسن کرونا بود، به نحوی که علاوه بر مردم بومی ساکن استان، تمام اتباع بیگانه نیز بر علیه کرونا واکسینه شدند، در حالی که تا مدت‌ها در برخی از کشور‌های جهان شاهد مرگ و میر انبوه مردم بر اثر کرونا بودیم.

وی با بین اینکه یکی از اهداف راهبردی نظام سلامت در دولت سیزدهم در زمینه بهبود ارتقاء شاخص‌های سلامت، توجه به سلامت مادران باردار و نوزادان بوده است ادامه داد: در این دولت مردمی شاهد کاهش میزان مرگ و میر مادران باردار و کاهش مرگ نوزادن در شهر‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم.

دکتر غزنوی به توسعه تجهیزات پزشکی در سیستان و بلوچستان و دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی تنها در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خریداری شده است اتفاقی که در تمام طول عمر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نظیر نداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال و پوشش ۹۰ درصدی خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری را از مهمترین فعالیت‌های دولت سیزدهم در راستای حمایت از خانوده، جوانی جمعیت و آینده میهن عزیزمان نام برد.

وی افزود: جذب متخصصین در رشته‌های گوناگون و پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف از دیگر خدمات دولت سیزدهم جهت توسعه سلامت در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به بخش سلامت به خصوص در مناطق محروم با نگاه ویژه، خدمت کرد افزود: شهادت حضرت آیت الله رئیسی که منشاء تمام خیرات و برکات در این استان بود خسران عظیمی محسوب می‌گردد.

دکتر غزنوی گفت: روح بلند شهید جمهورمان با شهدای کربلا محشور شود ان شاالله

نظر شما