شناسهٔ خبر: 66770829 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

درخواست صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و گالانت

دادستان جنایی بین‌المللی خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت به اتهام ارتکاب جنایات جنگی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، دادستان دادگاه کیفری درخواست‌هایی را برای صدور قرار بازداشت علیه نتانیاهو و گالانت به شعبه اول مقدماتی دادگاه جنایی بین‌المللی ارائه کرد.

کریم احمد خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، درخواست‌هایی برای صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی ارائه کرد.

در همین رابطه سامی ابوزهری، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس، روز دوشنبه به رویترز گفت: تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی که خواستار صدور حکم بازداشت برای سه تن از رهبران این جنبش فلسطینی شده است، «قربانی و جلاد» را برابر می‌داند.

لیست اتهامات علیه نتانیاهو و گالانت که در بیانیه دادستان عمومی آمده، به شرح زیر است:

 گرسنگی دسته‌جمعی نسبت به غیرنظامیان

2 ـ اقدام در جهت رنج و جنایات عمدی

3 ـ قتل عمد

4 ـ حملات عمدی علیه مردم غیرنظامی

5 ـ افراط گرایی و دعوت به کشتار دسته جمعی

6 ـ ارتکاب جنایات علیه بشریت

پیش از این، مجمع کشورهای عضو دیوان کیفری بین‌المللی از تلاش‌ها برای تضعیف استقلال این دادگاه در بررسی وضعیت فلسطین اشغالی ابراز تأسف کرده بود.

این مجمع در بیانیهای اعلام کرد که برخی اظهارات اخیر در رابطه با تحقیقات دادگاه به منزله تهدید به انتقام‌گیری است و از همه کشورها خواست که به استقلال و بی طرفی دادگاه احترام بگذارند.

وب‌سایت آمریکایی اکسیوس در اواخر آوریل گزارش داد که اعضای کنگره، از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، به دادگاه کیفری بین‌المللی هشدار داده‌اند که هرگونه حکم بازداشتی که علیه مقامات اسرائیلی صادر شود، با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

این وب‌سایت به نقل از یکی از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان گفت که پیش‌نویس قانونی برای پاسخگویی به هر گونه دستور قضایی از این دست در حال تدوین است.

انتهای پیام

نظر شما