شناسهٔ خبر: 66770737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

استاندار گیلان در جمع دانشگاهیان عزادار شهیدجمهور:

راه شهید خدمت با قدرت ادامه دارد

استاندارگیلان با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی با شهادت پاداش یک عمر مجاهدت خود را دریافت کرد،گفت: وقتی کار برای خدا باشد خود پروردگار خریدار انسان است، تمامی مدیران، وزرا و استانداران با همه توان و قدرت راه شهید خدمت را ادامه داده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری نمی‌گذاریم در راه اعتلای و توسعه کشور خللی وارد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، اسدالله عباسی عصر امروز (دوشنبه) در مراسم سوگواری سید الشهدای خدمت، خادم الرضا، خادم جمهور شهید حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی در جمع دانشگاهیان استان در مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) دانشگاه گیلان، با بیان اینکه در شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی حکمتی نهفته است و آن راز تلاش برای جلب رضایت پروردگار می‌باشد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود می فرمایند به قله نزدیک شدیم و خستگی معنی ندارد یعنی اینکه شبانه روز برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم و رئیس جمهور محبوب و مغتنم ما، با شهادت مزد سال‌ها تلاش و مجاهدت خود را گرفت.
وی با اشاره به ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی حضرت آیت الله رییسی گفت: ایمان و امید در وجود این سید بزرگوار و خادم محرومان موج میزد و به نوعی هر آن چه در شهید رجایی و حاج قاسم سلیمانی وجود داشت را می توانستیم در این سید گرانقدر و سید الشهدای خدمت جستجو کنیم.
استاندار گیلان، مرد میدان بودن و مبارزه با فساد را یکی از مولفه‌های بارز شهید حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی دانست و بیان کرد: این مجاهد فی سبیل الله برای حل مشکلات و دغدغه مردم با هیچ جریان و احدی تعارف نداشت و تمامی تهمت‌ها را به جان می‌خرید ولی نمی‌گذاشت تا ذره‌ای از حقوق مردم ضایع شود.
عباسی با بیان اینکه دکتر رییسی فاصله ای میان خود و مردم نمی دید، افزود: ابعاد شخصیتی والای شهید آیت الله دکتر رییسی باید توسط دانشگاهیان و نخبگان برای نسل جدید تبیین شود که یک انسان چگونه به این درجه از معرفت می‌رسد که ولی فقیه زمان این چنین او را مورد ستایش قرار دهد.
وی با اشاره به مظلومیت شهید حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی بیان کرد: در مظلومیت شهید بهشتی حضرت امام نکاتی را فرمودند و امروز نیز مقام معظم رهبری در پیامشان در مظلومیت این سید بزرگوار نکاتی بسیار مهمی را اشاره فرمودند.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه شهید دکتر رییسی هیچ‌گاه برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم کمر خم نکرده و در مقابل بدخواهان ایستادگی کردند، تصریح کرد: این شهید عالیقدر، به سخنان بدخواهان توجه نداشته و شبانه روزی برای توسعه و اعتلای کشور تلاش می کردند زیرا هدف نهایی ماندگاری جبهه حق و آسایش مردم و کسب رضای خداوند بود.
خادم الرضا شهید رییسی فقط خدا و مصلحت مردم را در نظر داشت

عباسی با بیان اینکه شهید دکتر رییسی در راه عدالت، توزیع عدالت، حق طلبی، محرومیت زدایی و حل مشکلات مردم تلاش کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، افزود: در جهاد تبیین باید رسالت خود را انجام داده و راه عزیزانی که در راه خدمت به مردم جان خود را از دست دادند را ادامه دهیم.

وی توجه به دیپلماسی اقتصادی و عزت را دیگر برنامه دولت سیزدهم و شخص شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی دانست و گفت: وزیر امور خارجه شهید امیر عبدالهیان نشان دادند که در عرصه دیپلماسی هم می‌توان مرد میدان بود و در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی، جبهه مقاومت و تأمین امنیت کشور به شهادت رسید.

استاندار گیلان با بیان اینکه همگان در استان آماده سفر ریاست‌ محترم جمهوری بودیم، افزود: برای سفر شهید رییسی به گیلان همه مقدمات انجام شده بود و همگان منتظر سفر ایشان بودیم و که متاسفانه از حضور ایشان در گیلان محروم شدیم.

عباسی با تاکید بر تلاش شخص شهید رییسی در رفع ناترازی در حزوه زیرساختی همچون برق و گاز در کشور بیان کرد: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم در فصول مختلف سال با مشکل برق و گاز مواجه بودیم ولی در سه سال گذشته با تاکیدات ریاست محترم جمهوری مشکل ناترازی برق و گاز در کشور و به ویژه در گیلان برطرف شد.

وی محرومیت زدایی را دیگر مسئله مورد تاکید شهید دکتر رئیسی برشمرد و تصریح کرد: این سید گرانقدر به شدت بر روی توزیع عادلانه منابع بین شهر و روستا تاکید داشتند و هیچ عذری را در این خصوص نمی‌پذیرفتند که همین امر منجر به ایجاد اشتغال در بسیاری از نقاط کشور شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی در انجام امور فقط خدا و مصلحت مردم را در نظر می‌گرفتند، گفت: در بحث مردمی کردن یارانه‌ها اقدام دولت بسیار جهادی و تاریخی بود زیرا با انجام این کار دولت در معرض برخی حملات و گنایه ها قرار می‌گرفت ولی شخص شهید رئیسی در انجام امور فقط به مصلحت مردم و جلب رضایت پروردگار توجه داشتند.
مردم قدردان شهدای خدمت هستند
عباسی با بیان اینکه مردم ولایتمدارایران اسلامی و گیلان سرافراز، قدردان مجاهدت‌های این شهید فی سبیل الله در حوزه های گوناگون از جمله برای احیای واحدهای تولیدی در استان هستند، گفت: کارخانه پوشش در دوران ریاست شهید دکتر رییسی در مسند قوه قضاییه احیا شد و اکنون زنجیره ارزش در آن ایجاد شده و کارگران مشغول به کار هستند و ایشان بودند از نابودی این کارخانه جلوگیری کردند.
وی ادامه داد: توجه به کاهش نرخ بیکاری، مشارکت اقتصادی و ایجاد اشتغال، توسعه شرکت‌های دانش بنیان از جمله مواردی بود که شهید جمهور به آن توجه داشته و در جلسات مختلف به استانداران و‌ وزرا تاکید می‌کردند.


استاندارگیلان با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی با شهادت پاداش یک عمر مجاهدت خود را دریافت کرد،گفت: وقتی کار برای خدا باشد خود پروردگار خریدار انسان است، تمامی مدیران، وزرا و استانداران با همه توان و قدرت راه شهید خدمت را ادامه داده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری نمی‌گذاریم در راه اعتلای و توسعه کشور خللی وارد شود.
در این مراسم که از سوی جامعه دانشگاهی استان با حضور خیل دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه های گیلان در مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) دانشگاه گیلان برگزار شد، حاضرین بیاد شهدای خدمت با مداحی عزاداری کردند

نظر شما