شناسهٔ خبر: 66769945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فیروزی:

فرسوده بودن ماشين‌آلات معدني مانع تحقق اهداف پيش‌بيني شده در حوزه معادن شده است

صاحب‌خبر -
فرسوده بودن ماشين‌آلات معدني مانع تحقق اهداف پيش‌بيني شده در حوزه معادن شده است
خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کمبود ماشین‌آلات معدنی و فرسوده بودن آن‌ها مانع تحقق هدفگذاری‌ها در حوزه معدن شده است، گفت: بهره‌برداری از معادن به ماشین‌آلاتی نیاز دارد که معمولا داخل کشور تولید نمی‌شود یا اگر تولید هم شود، نمی‌تواند نیاز کشور را تامین کند.

حجت الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت ماشین‌آلات معدنی، گفت: مشکلات متعددی در حوزه معادن موجب شده که اهداف پیش‌بینی شده در این حوزه مانند توسعه اکتشاف و استخراج و تکمیل زنجیره مواد معدنی محقق نشود.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی کمبود ماشین‌آلات معدنی در کشور را یکی از موانع پیش‌روی تحقق اهداف درحوزه معدن برشمرد و افزود: بهره‌برداری از معادن به ماشین‌آلاتی نیاز دارد که معمولا داخل کشور تولید نمی‌شود یا اگر تولید هم شود، نمی‌تواند نیاز کشور را تامین کند.
وی اضافه کرد: در یک مقطع زمانی برای حمایت از تولید داخل محدودیت‌هایی برای واردات ماشین‌آلات معدنی در نظر گرفته شد که این محدودیت موجب شد عقب ماندگی جدی ما در حوزه ماشین آلات معدنی شد، اکنون نیز که وزارت صمت اعلام کرده که محدودیتی برای واردات وجود ندارد، زمانبر بودن واردات و تامین ارز موردنیاز موجب شده که ماشین‌آلات به موقع تامین نشود؛ واردات به موقع و به میزان کافی ماشین‌آلات در کنار حمایت از واحدهای تولیدی داخلی می‌توان گره‌های موجود در این حوزه را باز کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کمبود ماشین‌آلات معدنی و فرسوده بودن ماشین‌آلات موجود مانع تحقق هدفگذاری‌ها شده است به ظرفیت کشور در حوزه پهنه‌های معدنی اشاره کرد و افزود: متاسفانه ما نتوانستیم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم زیرا سیاست واحدی در این حوزه وجود ندارد.
فیروزی با بیان اینکه باید در سیاست‌های مربوط به واگذاری معادن تجدیدنظر صورت گیرد و حتی اگر نیاز است، قانون معادن در این زمینه اصلاح شود، ادامه داد: برای واگذاری معادن باید به صلاحیت فنی و مالی افراد دقت کرد./
پایان پیام

نظر شما