شناسهٔ خبر: 66769599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام خاموشی بیان کرد:

دفاع جانانه شهید آیت‌الله رئیسی از قرآن در سازمان ملل

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه جشنواره تلاوت‌های تقلیدی که به صورت یادمان شهید آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه برگزار شد، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل دفاع جانانه‌ای از قرآن کریم کرد. ادعا کرد که رئیس جمهور آمریکا باید محاکمه شود، چرا که سردار عزیز ما را شهید کرده است. آنجا بیانیه عزت ما را بیان کردند. 

صاحب‌خبر -
دفاع جانانه شهید آیت‌الله رئیسی از قرآن در سازمان ملل

آیندگان از کارنامه الهی شهدای اخیر مسئولیت پذیری بیاموزند

به گزارش ایکنا، فینال و اختتامیه نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی، عصر امروز، 31 اردیبهشت ماه در ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار شد.

در بخشی از این مراسم که به صورت یادمان شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه در سانحه سقوط بالگرد، برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور محترم کشورمان، خادم الرضا(ع)، آیت‌الله آل‌هاشم، امیرعبدالهیان و هیئت همراه ایشان، گفت: شهیدان ما آرمانی مشترک دارند و آن عمل به فرمان خدا و رضایتمندی حق است. خداوند می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنينَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ...» خداوند متعال نفس‌ها، جان‌ها و مال‌های انسان‌ها را می‌گیرد، آن‌ها در جوار حق زنده هستند. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آیه «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ»، افزود: آن‌ها را به عنوان مردگان حساب نکنید. آن‌ها زنده و «بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» هستند، زندگانی که نزد خدا روزی می‌گیرند و به آنچه خداوند به آن‌ها عنایت کرده است، شاد هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: اگر حبیب نجار از اقصی نقاط شهر آمد و از فرستادگان نبی خدا دفاع کرد و گفت «وَمَالِيَ لَآ أَعۡبُدُ ٱلَّذِي فَطَرَنِي وَإِلَيۡهِ تُرۡجَعُونَ» چرا خدایی که ما را خلق کرده است عبادت نکنیم و در مقابل مردمی بودند که به فرستادگان گفتند ما به شما فال بد می‌زنیم در مقابل آنها ایستادگی کرد و شهید شدند و در هنگامه شهادتشان قرآن می‌فرماید، «یا لَیْتَ قَومِي یَعلَمُونَ بِما غَفَرَ لي رَبِّي وَ جَعَلَني مِن المُکرَمینَ» شهیدان ما مورد کرامت واقع بوده و در جنات برزخی هستند. ان‌شاالله بدون درک صحرای محشر به جنة العقبی متصل می‌شوند و از دست با کفایت ائمه طاهرین، شهد پیروزی و گوارای وصال را می‌گیرند. 

خاموشی عنوان کرد: وجود شریف ریاست محترم جمهور در سالیانی متمادی در عرصه‌های مختلف خدمتگزار این مرز و و بوم و شهیدان و ملتزم به آرمان شهیدان و پیرو امام(ره) و ولی فقیه و مطیع ایشان بودند، در عرصه‌های مختلف چه زمانی که دادستان کرج بودند، هنگامی که در قوه قضائیه ایفای نقش کردند و زمانی که در بازرسی کل کشور بودند، هنگامی که با افتخار تولیت آستان امام رضا(ع) را پذیرفتند و چه هنگامی که به عنوان وظیفه و مسئولیت پذیری به جرگه مدیریت کلان اجرایی کشور وارد شدند، همواره دغدغه آب و نانِ مردم و مسئولیت پذیری و دغدغه رضایت مردم و خدا و ولی فقیه را داشتند. در این مسیر هم شهید شدند که به مردم بگویند انقلاب، راه پر فراز و نشیب را طی می‌کند اما شما در آینده در این مسیر ادامه راه دهید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان گوشه‌هایی از خدمات شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: شهید آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل دفاع جانانه‌ای از قرآن کریم کرد. ادعا کرد که رئیس جمهور آمریکا باید محاکمه شود، چرا که سردار عزیز ما را شهید کرده است. آنجا بیانیه عزت ما را بیان کردند. 

خاموشی تصریح کرد: ایشان در نظام اجرایی کشور، در حوزه کارخانجات تعطیل و صنایع معطل، هر روز حرکت جدیدی آغاز کردند. در بازدیدی که از آذربایجان شرقی داشتند، مشاهده کردید که مردم چگونه تشکر می‌کردند. این کارنامه درخشان ایشان بود. شهید عبداللهیان را دیدید که چگونه برای غزه لحظه‌ای آرام و قرار نداشت، در سراسر جهان سیر می‌کرد و دیدید در مقابله با دشمن صهیونیست چگونه صحبت می‌کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: شهید آل‌هاشم را نگاه کنید که چگونه مردم‌داری می‌کرد و یاد داد چگونه می‌توانیم رضایت‌مندی مردم را کسب کنیم، شهید رحمتی زمانی که قائم مقام تولیت آستان قدس بود، کارنامه درخشانی داشت و در ماه‌های اخیر استانداری آذربایجان شرقی را پذیرفت. این شهیدان همه کارنامه‌های درخشانی داشتند، ان‌شاءالله آیندگان این پیام‌ها را دریافت کنند و مسئولیت‌پذیری مانند این شهیدان داشته باشند. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آیه 13 سوره مبارکه اسرا «وَكُلَّ إِنْسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَائِرَهُ فِي عُنُقِهِ وَنُخْرِجُ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كِتَابًا يَلْقَاهُ مَنْشُورًا» اشاره کرد و گفت: شهیدان سرمستند از آنچه در درگاه الهی دریافت می‌کنند و آنجا می‌بینند چه رتبه‌ای دارند. بدانید که این جهان، مرز رسیدن به آن جهان است. آن‌ها به زندگی جاودانی رسیدند، ما هم تمرین کنیم که ان‌شاءالله برسیم. 

خاموشی در ادامه به مراسمی که در حال برگزاری است اشاره و اظهار کرد: جلسه قرآنی امروز را تقدیم به شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهیدان غزه می‌کنیم. خداوند به همه آن‌ها سعادت عقبی عنایت کرده و به همه ما هم سعادت عنایت بفرماید.

انتهای پیام

نظر شما