شناسهٔ خبر: 66768406 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

شناسایی کلاهبرداران با هوش مصنوعی در سایت دیوار

صاحب‌خبر -

تیم فنی سایت و اپلیکیشن دیوار به‌عنوان یکی از مراجع آگهی آنلاین در ایران، از افزوده شدن قابلیت شناسایی کلاهبرداران با هوش مصنوعی در این پلتفرم خبر داده است.

دیوار اعلام کرده که با هدف افزایش امنیت معاملات کاربران و جلوگیری از فعالیت‌های کلاهبرداران، یک مدل هوش مصنوعی برای تشخیص کاربرانی با رفتار مشکوک به کلاهبرداری توسعه داده است. این مدل در حال حاضر در پلتفرم دیوار عملیاتی شده و به ادعای این شرکت، دقت بالایی در رصد و جلوگیری از رفتار کلاهبرداران نشان داده است.

ابزار شناسایی کلاهبرداران با هوش‌ مصنوعی توسط دیوار معرفی شد

نحوه عملکرد هوش مصنوعی دیوار به این شکل است که با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف، کاربرانی با رفتار مشکوک را تشخیص داده و در دسته‌هایی با احتمال تخلف مختلف طبقه‌بندی می‌کند. این کاربران با توجه به میزان ریسک فعالیت‌های خود، با مجازات یا محدودیت‌های مختلفی در دیوار مواجه می‌شوند.

از سویی، کاربرانی که به‌خاطر فعالیت‌های مشکوک خود یا گزارش دیگر کاربران در دسته کاربرانی با احتمال تخلف بالا قرار بگیرند، با مسدودسازی حساب کاربری مواجه شده و صرفا می‌توانند بیننده آگهی‌ها باشند. این افراد تا زمانی که نسبت به احراز هویت ویدیویی در دیوار اقدام نکنند، امکان انتشار آگهی، گفتگو یا دیدن شماره تلفن آگهی‌های دیگر را نخواهند داشت.

پلتفرم آگهی دیوار پلتفرم آگهی دیوار

جالب است بدانید که روند احراز هویت در دیوار نیز توسط هوش مصنوعی مدیریت می‌شود و کاربر باید به‌عنوان صاحب شماره تلفن همراهی که در دیوار ثبت شده، کد ملی و تاریخ تولد خود را درج کند.

در صورتی که این اطلاعات با یکدیگر تطابق داشته باشند، کاربر وارد فرآیند احراز هویت ویدیویی دیوار می‌شود و باید عکس و ویدیوهایی که از او خواسته می‌شود را ضبط و ارسال کند. در پایان و در صورتی که تمام این مراحل با موفقیت گذرانده شوند، محدودیت‌های اعمال شده برای کاربر لغو خواهد شد.

یکی از اساسی‌ترین فاکتورهای مورد استفاده در هوش مصنوعی دیوار برای تشخیص کلاهبرداران و متخلفان، گزارش سایر کاربران است. البته دیوار مدعی است که این هوش مصنوعی، دقت بالایی در تشخیص گزارش‌های جعلی از واقعی دارد و صرفا با اتکا بر گزارش‌های واقعی، عملکرد کاربران متخلف را محدود می‌سازد.

دیوار می‌گوید فراهم کردن بستری ایمن و راحت برای کاربران واقعی و معاملات آن‌ها از اصلی‌ترین اهداف و اولویت‌هایش است و در همین راستا و با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از فعالیت کلاهبرداران در این پلتفرم، برنامه‌هایی چون توسعه مدل هوش مصنوعی را در دستور کار قرار داده است.

این شرکت اعلام کرده که به‌طور پیوسته و با افزودن ویژگی‌هایی مانند پرداخت امن یا احراز هویت ویدیویی در حال فراهم کردن بستر معاملات امن برای کاربران است.

در نهایت باید گفت بخش مهمی از این کلاهبرداری‌ها در خارج از دیوار انجام می‌شود و در نتیجه، افزایش آگاهی کاربران درباره انواع روش‌های کلاهبرداری در زمان انجام معامله‌ها ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید:
خالق چت جی‌پی‌تی در یک قدمی ساخت مغز مجازی انسان است! این 5 قابلیت هوش مصنوعی اندروید 15 زنگ خطری برای iOS 18 به شمار می‌روند دعانویس نه! پیدا کردن نیمه گمشده خود را به هوش مصنوعی بسپارید هوش مصنوعی گلکسی سامسونگ چگونه محدودیت‌های زبانی را از بین برد؟

نظر شما