شناسهٔ خبر: 66767749 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

طی صدور هشدار نارنجی؛

اوج فعالیت سامانه بارشی و وزش باد در اصفهان است/ احتمال وقوع سیلاب محلی

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار نارنجی با تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی از رگبار باران و رعدوبرق، تگرگ، مه، وقوع صاعقه و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو به نسبت ناپایدار طی امروز در سطح استان است که می‌تواند سبب افزایش ابر و گاهی وزش باد شود.

وی افزود: بر این اساس طی روزهای سه‌شنبه به ویژه چهارشنبه هفته جاری شرایط افزایش ناپایداری‌های جوی در بیشتر مناطق به صورت افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و بارش رگباری مورد انتظار است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی این مدت ناپایداری‌ها در نیمه شمالی استان شدت خواهد داشت و با توجه به ویژگی‌های فصل بهار شرایط تشدید ناپایداری و شکل‌گیری سیلاب محلی نیز پیش‌بینی شده است.

وی درباره هشدار سطح نارنجی با تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی از ظهر روز چهارشنبه تا اواخر وقت دوم خرداد در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه همراه با ناپایداری‌های محلی، رگبار باران و رعد و برق، تگرگ، مه، وقوع صاعقه و وزش باد به نسبت شدید تا شدید نیمه شمالی استان اصفهان را فرا می‌گیرد.

حاجی‌بابایی گفت: تشدید ناپایداری‌ها به ویژه در ارتفاعات آران و بیدگل، اردستان، خوانسار، کاشان، گلپایگان، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نطنز، بادرود و نائین رخ خواهد داد.

وی نسبت به اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات باغی و زراعی به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای هشدار داده است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری، ممنوعیت اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، لزوم خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و به ویژه در نواحی سردسیر کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی و زراعی، احتیاط در تردد دامداران و عشایر در صعود به ارتفاعات و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها، مراقبت از محصولات کشاورزی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به دو تا سه درجه‌ای دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و چوپانان با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

نظر شما