شناسهٔ خبر: 66767373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهید آیت‌الله رییسی با خدمت خالصانه جاودانه شد

مردم ایران امروز شاهد جادودانگی مرد بزرگی شدند که تمام وجودش را وقف خدمت خالصانه به مردم و نظام اسلامی کرد.

صاحب‌خبر -
شهید آیت‌الله رییسی با خدمت خالصانه جاودانه شد
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در آیین تکریم خانواده‌های اهدای عضو گفت: کسانی که برای خدمت به مردم و بقای عمر و رفاه هموطنان خود حتی از جسم و جان خویش نیز می‌گذرند، تفسیر حقیقی مانایی و جاودانگی هستند.
 
وی از شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی به عنوان خادم واقعی امام رضا(ع) یاد و بیان کرد: در بیان مصداق جاودانگی ایشان همین بس که در سالروز ولادت با سعادت این امام رئوف، به پیشگاه ایشان مشرف شدند.
 
ابراهیمی‌پور اضافه کرد: هر چند فقدان ایشان در این ایام خاص قابل تحمل نیست، با این حال از خداوند طلب صبر و تحمل این فراق بزرگ را برای همگان دارم.
 
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز در این مراسم با اشاره به ایام ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت که به عنوان هفته ملی اهدای عضو نام‌گذاری شده است، گفت: پارسال از مجموع ۱۹ بیمار در شرایط اهدای عضو، رضایت ۱۱ خانواده برای اهدا جلب شد که یکی از انان قبل از اهدای عضو، جان باخت.
 
الهام صفاییان بیان کرد: این ۱۰ بیمار مرگ مغزی به جان ۸۰ بیمار نیازمند اهدای عضو حیاتی دوباره بخشیدند.
 
وی بدون اشاره به آمار دقیق نیازمندان پیوند عضو در منطقه تربت‌حیدریه افزود: اکنون در کشور ۲۵ هزار بیمار در انتظار اهدای عضو شناسایی شده‌اند.
 
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.
 
این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد. شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد قرار دارد.
 
 آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.
 
حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.
 
آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.
 
وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.
 

نظر شما