شناسهٔ خبر: 66767301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گزارش ایمنا از تجمعات عزاداری در سراسر کشور؛

یک ایران در سوگ خادم جمهور

امروز به هر کوی و برزنی که بنگری زنان و مردانی را می‌بینی که در غم از دست دادن رئیس‌جمهور مردمی کشورشان به سوگ نشسته‌اند، خادم جمهوری که تا پای جان برای ایران کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از زمانی که خبر شهادت آیت‌الله رئیسی را شنیدم، بارها به خود گفتم، جز شهادت چه سرنوشتی می‌توانست در انتظار رئیس‌جمهور مردمی‌مان باشد، رئیس‌جمهوری که قول داده بود که همان طور که هست بماند و همان‌طور هم ماند، همان‌طوری که روزی در بارگاه رضوی لیاقت خدمت به زائران رضوی را پیدا کرده بود و لقب خادم‌الرضایی عجب به او می‌آمد، همین خاکی بودن و جهادی بودنش بود که موجب شده بود در دل‌های مردم جا باز کند.

دیروز که خبر سقوط بالگرد را شنیدیم، نمی‌خواستیم باور کنیم که چنین اتفاقی افتاده است، این بهت و ناباوری در چشم تمام مردمی که او را دوست می‌داشتند، دیده می‌شد.

خدا خودش گفته است که هر کس برای من کار کند دل‌ها را برای او خواهم کرد، ما دیشب دل‌هایی را دیدیم که همه کنار هم جمع شدند، مردمی که دلواپس شما بودند و سیلی از صلوات و دعا و ذکر راه انداختند.

ما خوش خیال بودیم و دیر به خودمان آمدیم، ما که در هیایوی رسانه‌ها گُم بودیم، گَرد گِله و فراموشی داشت همه جا پخش می‌شد تا نتوانیم زبان به تقدیر باز کنیم، اما شما به دور از هیاهو و در آن شلوغی کارتان را با جرأت انجام دادید و پا پس نکشیدید.

در میانه توهین‌ها، طعنه‌ها و اتهام‌ها ایستادید، چشم بستید، سکوت کردید و بی‌وقفه تلاش، خواستند تلاش‌های شبانه‌روزی شما را کم و کوچک نشان بدهند، خبرهای بد را سر کوچه و بازار جار زدند و خبرهای خوب را در پستوها قائم کردند، اما آخر داستان جور دیگری تمام شد، خدا نشانمان داد شما آدم پشت میز نشین نبودید.

رئیسی عزیز شما به عهدتان وفا کردید و تا پای جان برای ایران کار کردید، شما با خودش بستید و پاداشش را گرفتید اما این اتفاق برای ما گران آمد، خیلی هم گران آمد و برای همین است که در گوشه گوشه این سرزمین زن و مرد جمع شده‌اند تا یاد تو را گرامی بدارند، یاد تو که برای ایران عزیز ما تا پای جان کار کردی و از پای ننشستی.

تجمع امام رضایی‌های تهران در سوگ رئیس‌جمهور شهید

در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا، امام رضایی‌های تهران با تجمع در میدان ولیعصر (عج) به سوگ رئیس جمهور شهید خود و همراهانش نشستند.

یک ایران در سوگ خادم جمهور

مراسم عزاداری مردم کردستان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

مراسم عزاداری و بزرگداشت شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان او امروز _دوشنبه سی‌ام اردیبهشت_ با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد.

تجمع شهروندان کرجی در سوگ شهادت آیت‌الله رئیسی

مراسم عزاداری شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه از حدود ساعت ۱۷:۳۰ در مصلی کرج در حال برگزاری است، شهروندان کرجی در سوگ از دست دادن رئیس‌جمهور مردمی‌شان به سوگ نشسته‌اند.

عزاداری مردم قم در پی شهادت رئیس‌جمهور

مردم قم از ساعات ابتدایی اعلام خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه، در معابر اطراف حرم مطهر مشغول عزاداری و تجمع هستند، در این ساعات دسته‌های عزاداری به صورت خودجوش و با حضور گروه‌های مختلف مختلف مردم در معابر اطراف حرم مطهر از جمله پیاده راه ارم برپاست، در حرم مطهر هم هم‌زمان با نماز ظهر و عصر جمع کثیری از مردم قم و زائران بانوی کرامت مشغول عزاداری شدند.

تجمع مردمی تبریز در گرامیداشت شهدای سانحه ناگوار سقوط بالگرد

مردم تبریز، نه تنها رئیس‌جمهور مردمی‌شان را در جریان سقوط بالگرد از دست دادند که امام جمعه شهرشان و استاندار انقلابی‌شان نیز در این واقعه آسمانی شدند، امام جمعه‌ای که همه مردم شهر به نیکی از او یاد می‌کردند و برای آنها همچون پدر مهربانی بود که مشکلاتشان را می‌شنید و سعی در باز کردن گره از زندگی مردم داشت.
از همان ساعات آغازین اعلام خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراهش، مردم تبریز جلوی بیت آیت‌الله آل هاشم تجمع کردند تا به پدر بزرگوار و خانواده ایشان عرض تسلیت بگویند، همچنین تجمع مردمی گرامیداشت شهدای سانحه ناگوار سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و هیئت همراه عصر امروز با حضور خادمان آستان قدس رضوی در مصلی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

برپایی مراسم سوگواری شهادت رئیس‌جمهور در سراسر اردبیل

به مناسبت شهادت آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و هیئت همراهش، مراسم عزاداری و سوگواری در سراسر استان اردبیل برگزار شد.

تجمع مردم اهواز در سوگ شهادت رئیس‌جمهور

تجمع مردمی گرامیداشت، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش، شهدای سانحه ناگوار سقوط بالگرد عصر امروز در مصلی مهدیه حضرت امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد.، در این مراسم که با حضور پرشور مردم این دیار برگزار شد، یاد و خاطره رئیس‌جمهوری گرامی داشته شد که در مدت سه سال ریاست‌جمهوری‌اش، هفت بار به خوزستان سفر کرده بود تا از نزدیک در جریان مشکلات این استان قرار بگیرد.

برپایی مراسم عزاداری مردم سیستان و بلوچستان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

مراسم سوگواری شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه با حضور مسئولان استان سیستان و بلوچستان و مردم شیعه و سنی در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.

مردم بام ایران در سوگ رئیس‌جمهور شهید

مردم شهیدپرور و ولایی شهرکرد عصر امروز _دوشنبه سی‌ویکم اردیبهشت_ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد گردهم آمدند و به عزاداری و سوگواری رئیس جمهور شهید خود پرداختند.

عزاداری مردم پایتخت مقاومت جهان اسلام برای شهدای خدمت

مردم پایتخت مقاومت جهان اسلام با اجتماع در گلزار شهدای کرمان، به سوگ شهید آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید ایران و سایر شهدای خدمت نشستند و به عزاداری پرداختند.

اجتماع بجنوردی‌ها در پی شهادت رئیس‌جمهور

مردم بجنورد عصر امروز در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و جمعی از همراهان تجمعاتی شکل دادند و به عزاداری پرداختند.

اجتماع مردم گلستان در پی شهادت رئیس‌جمهور

نظر شما