شناسهٔ خبر: 66767078 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

تشریح مصوبه‌های نشست فوق‌العاده هیئت وزیران

سخنگوی دولت مصوبه‌های نشست فوق‌العاده هیئت وزیران را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی بهادری‌جهرمی امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت) در گفت‌وگویی ضمن تسلیت شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و هیئت همراه به مردم کشورمان گفت: محور اصلی صحبت‌های اعضای هیئت دولت در نشست عادی‌ای که پس از دقایق ابتدایی انتشار خبر این سانحه برگزار شد و نیز در نشست فوق‌العاده‌ صبح امروز، در کنار یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی، این بود که ایشان تأکید داشتند مسیر خدمت به مردم نباید دچار وقفه شود.

وی افزود: رئیس‌جمهوری تأکید داشت روزهای تعطیل برای مردم تعطیل است، اما کسی که مسئولیت پذیرفته است باید وقت مضاعف بگذارد.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه هیئت وزیران خدمت مضاعف را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: با این نگاه، هیئت دولت مصوبات جاری خود را داشت. مثلاً هیئت تطبیق مصوبات مجلس به برخی آیین‌نامه‌های مصوب هیئت وزیران ایرادهایی همچون ضریب حقوق کارکنان داشت که بررسی و اصلاح شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: همچنین لایحه موافقت‌نامه ایران و سوریه که جزو اولویت‌های رئیس‌جمهوری بود، نهایی و به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

وی تصریح کرد: در کنار مصوبات جاری هیئت وزیران که بدون توقف انجام شد، معاون اول رئیس‌جمهوری، دستور تشکیل ۶ کارگروه اجرایی برای مدیریت این شرایط شامل کارگروه تشریفات برای تشییع شهدا، کارگروه اقتصادی برای تمرکز بر بازار در مسیر خدمت به مردم، کارگروه رسانه و کمیته بین‌الملل برای هماهنگی حضور مقام‌های خارجی در مراسم تشییع شهدا را صادر کرد.

سخنگوی دولت گفت: علی باقری، معاون وزیر امور خارجه، با دستور معاون اول به‌عنوان مسئول کارگروه بین‌الملل منصوب شد. همچنین، وزیر امور اقتصاد و دارایی، وزیر صمت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی گزارش‌هایی از عهد دولت سیزدهم با مردم ارائه کردند.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه برکات حضور آیت‌الله رئیسی در شهادت ایشان نیز نمایان است، بیان کرد: وفاق و وحدت هیئت وزیران کاملاً نمایان است.

نظر شما