شناسهٔ خبر: 66766752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۵۰ مرکز بهداشتی مشهد در دولت مردمی سیزدهم بهره‌برداری شد

بیش از ۵۰ مرکز بهداشتی در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در دولت مردمی سیزدهم و به همت شهید آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» به بهره برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -
۵۰ مرکز بهداشتی مشهد در دولت مردمی سیزدهم بهره‌برداری شد
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شهادت رییس‌جمهور محبوب ایران برای همه سخت و سنگین است، افزود: با شروع کار دولت مردمی روزانه بیش از ۳۰ هزار مبتلا و افزون بر۷۰۰ فوتی کرونا داشتیم که با ورود جدی شهید رئیسی، روزانه چند میلیون دُز واکسن برای کنترل کرونا در کشور تزریق شد که این اقدام موجب تشویق ایران از سوی سازمان بهداشت جهانی گردید.
 
دکتر حمیدرضا قربان‌زاده با بیان اینکه با شروع کار دولت مردمی سیزدهم طرح سلامت خانواده در ۱۰ نقطه کشور از جمله مشهد اجرا شد، بیان کرد: این طرح در مناطق مختلف شهری و روستایی حوزه زیر پوشش این دانشگاه به‌ خوبی به مرحله اجرا درآمد.
 
وی افزود: همچنین در قالب این طرح ملی نخستین مرکز خدمات جامع سلامت کشور با مشارکت بخش خصوصی در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد و در آینده‌ای نزدیک هم آغاز برنامه‌های طرح سلامت خانواده را در مناطق حاشیه شهر خواهیم داشت.
 
قربان زاده با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰۰ بهورز در سه سال اخیر در کشور جذب شدند، گفت: همچنین اجرای پویش غربالگری دیابت و فشارخون که خود یک بیماری خاموش است و هزینه سنگینی هم برای مردم و دولت دارد در زمان مدیریت شهید آیت‌الله رئیسی اجرا شد و این پویش ملی با هدف شناسایی، پیشگیری و کنترل این بیماریها در کشور انجام شود.
 
وی ادامه داد: در زمینه مراقبت و سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد ساختار این مراقبت‌ها نیز در دولت مردمی تغییر کرد و به یک نظام پویا تبدیل شد و در برنامه جدید خدمات پیشگیرانه خوبی به مردم ارائه می‌شود.
 
قربان‌زاده با ذکر این نکته که برنامه جوانی جمعیت ۱۳ سال بلاتکلیف بود که در دولت سیزدهم و پس از تصویب قانونی آن در مجلس شورای اسلامی اجرایی و عملیاتی شد و آمارهای جمعیتی را ارتقاء داد، تاکید کرد: با تلاش‌های دولت مردمی سیزدهم و تاکید ویژه شهید آیت الله رئیسی برنامه‌های این حوزه با قوت در سطح کشور، استان و دانشگاه اجرایی و عملیاتی شد.
 
وی ادامه داد: توسعه خدمات ناباروری به زوجین نابارور، خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال، شناسایی موارد اتیسم و پیشگیری از شدت این بیماری از جمله اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم بوده است.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان گفت: یکی از آخرین اقدامات شاخص شهید آیت الله رییسی اجرای واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس بود، چراکه بیش از ۵۰ درصد مرگ و میر کودکان زیر ۲ سال مربوط به این بیماری‌ها بود.

نظر شما