شناسهٔ خبر: 66765493 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش فرمانده کل ارتش ایران به شهادت ابراهیم رئیسی /آملی لاریجانی هم پیام داد

در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه وی در سانحه بالگرد در آذربایجان شرقی، فرمانده کل ارتش و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام هایی جداگانه تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی، شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش را تسلیت گفت.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن پیام فرمانده کل ارتش بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظرو ما بدلوا تبدیلا

در قاموس سالکان الی الله و اهالی خدمت و ایثار، رزقِ لایحتسبِ سعادت و شهادت، بالاترین پاداش است.

شهادت ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله رییسی، نماینده مخلص و مردمی مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی حضرت آیت الله آل هاشم، وزیرانقلابی و جهادی امور خارجه دکتر امیر عبداللهیان، استاندارمتعهد و متدین دکتر مالک رحمتی، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی موسوی، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش، سرگرد فنی بهروز قدیمی و جواد مهرابی با گنجینه‌ای ارزشمند از خدمت به مردم، اگر چه داغی سنگین بر دل ملت شریف ایران سربلند اسلامی است، اما مردم بزرگ کشورمان، درس آموز مکتب اسلام و تعالیم دینی و آبدیده حوادث و آزمونهای بزرگند وبا توکل به خدای متعال و هدایت هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی و اهتمام رهروان راستین آن شهیدان والامقام، در جای جای کشورمان، با روحیه جهادی، مسیرمتعالی آن بزرگواران را در پیشرفت و تعالی کشور صاحب الزمان ارواحنا فداه ، ادامه خواهد داد.

تسلیت فراق رییس جمهور خدمتگزار، صادق الوعد و خستگی ناپذیر وجهادگران خدوم، ازسوی آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیم به پیشگاه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحقشان، حضرت امام خامنه‌ای عزیز که سایه پربرکتشان مایه امید و حرکت در سختترین شرایط بوده و همچنین به ملت شریف و بصیر ایران که همواره قدردان ایثارگران جبهه خدمت به محرومانند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با ملت بزرگ و نستوه ایران و خانواده محترم آن مسافران بهشت موعود، به محضر فرمانده معظم کل قوا و مردم بصیر ایران اطمینان می‌دهد رزمندگان این دژ مستحکم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمانهای این نظام الهی و سربلندی مردم سرافراز ایران اسلامی‌اند.

آملی‌لاریجانی: شهید رئیسی در میانه میدان بود

از سوی دیگر، آنگونه که مهر روایت کرده، صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیامی به این شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال شهادت گونه و مظلومانه رئیس‌جمهور محترم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و همراهان‌شان در پی حادثه سقوط بالگرد در ورزقان غمی جانکاه بر امت و ملت ایران اسلامی رقم زد.

مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در سالیان متمادی در مناصب مختلف خدمت‌گذاری به نظام اسلامی توفیقات بسیاری داشت. ایشان در جایگاه ریاست‌جمهوری همانند سال‌های خدمت در قوه‌قضاییه و تولیت آستان قدس رضوی، همواره در میانه میدان بود و تلاش‌های مستمر وی در راستای وظایفش از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

از حق متعال مسئلت دارم همان‌گونه که در عرصه‌های مختلف عنایات خاصه خویش را بر نظام اسلامی و مردم عزیز ارزانی داشته است، در این حادثه اخیر هم با الطاف رحیمانه خویش ملت شریف و بزرگ ایران را مورد امتنان ربوبی قرار دهد و آن خادمان عزیز پرتلاش را در جوار رحمت خویش متنعم سازد.

اینجانب بار دیگر این مصیبت جانکاه را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف و باعظمت ایران، خانواده‌های محترم درگذشتگان، اعضای دولت و خدمت‌گذاران نظام اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. و از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن عزیزان سفر کرده و صبر و اجر برای بازماندگان مسالت می‌کنم.

صادق آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

۲۷۲۱۸

نظر شما