شناسهٔ خبر: 66762934 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش‌های ادامه‌دار به شهادت رئیس جمهور /جنتی: رئیسی نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود/عارف و محسن رضایی هم پیام دادند

در پی شهادت رئیس جمهور، رئیس مجلس خبرگان رهبری، محسن رضایی، محمدرضا عارف و کاظم انبارلویی با صدور پیامی شهادت ایشان و هیئت همراه را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر آنچه فارس نوشته است، در پی شهادت رئیس جمهور، رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی شهادت ایشان و هیئت همراه را تسلیت گفت. متن پیام آیت الله جنتی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شهادت رئیس جمهور جهادی و انقلابی؛ خادم الرضا(ع) آیت الله آقای حاج سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج «علیه آلاف التحیة و الثناء» اگر چه پاداش خدمات و تلاشهای شبانه روزی ایشان نزد پروردگار متعال بود، ولی موجبات تأثر و تألم مردم ایران و آزادگان جهان که دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند را فراهم آورد. این رئیس جمهور خدوم و خستگی ناپذیر در تمام عرصه هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به خدمتگزاری مشغول بود نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود و در امور محوله از هیچ کوششی دریغ نورزید و با شهادت در راه خدمت رسانی به این مرز و بوم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مصداق آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» گردید.

اینجانب ضمن ابراز ناراحتی و همدردی با ملت شریف ایران، شهادت خادم ملت مرحوم آیت الله رئیسی؛ نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم؛ منتخب مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، مرحوم دکتر امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه و مجموعه هیئت همراه را محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «مد ظله العالی» و مردم عزیز ایران اسلامی تسلیت و تعزیت می گویم و از درگاه خداوند منان، علو درجات و حشر با اهل بیت «علیهم السلام» را برای این شهدای عزیز مسئلت می نمایم.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

خلا وجودی آیت‌الله رئیسی برای همه سخت و دشوار خواهد بود

بنابر گزارش ایرنا، ‌محمدرضا عارف در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان او در جریان حادثه بالگرد، در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر سرنشینان این بالگرد، با بر شمردن ویژگی‌های اخلاقی رئیس جمهور نوشت: خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جریان حادثه بالگرد حامل وی و در حین خدمت و انجام وظیفه قلب همه ما را به درد آورد.

این پیام افزود: این حادثه تلخ و اندوه‌بار که منجر به شهادت وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار و جمعی دیگر از همراهان رئیس جمهور هم شد باید تمامی جوانب آن به خصوص علت وقوع حادثه مورد بررسی جدی قرار گیرد و نتایح حاصل از بررسی های کارشناسانه به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی شخصیتی مردمی بودند که در تمامی مسئولیت‌های که بر عهده داشتند تلاش کردند روحیه مردمی، ساده زیستی و اخلاق مدارانه خود را حفظ کنند و خلأ وجودی ایشان برای همه سخت و دشوار خواهد بود.

عارف تصریح کرد: اینجانب که سابقه مراودات کاری و دوستی با آیت‌الله رئیسی را به ویژه در زمانی‌که ریاست سازمان بازرسی کل کشور را بر عهده داشتند، دارم بر این باورم که نبود ایشان در جمع دوستان انقلاب، داغ بزرگی برای علاقه‌مندان به نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت.

وی یادآورشد: شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب، مردم فهیم ایران عزیز، اعضای هیات دولت جمهوری اسلامی ایران، جمیله علم‌الهدی همسر آیت‌الله رئیسی، فرزندان ایشان و همه بستگان داغدار تسلیت عرض می‌کنم و برای همه درگذشتگان این حادثه دردناک از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیاالله را مسالت دارم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مطمئنا با همکاری همه علاقه مندان به ایران عزیز و همراهی خوب مردم صبور کشورمان و مسئولان محترم با حفظ انسجام و همدلی اجازه نخواهیم داد روند اجرایی کشور با وقفه رو به رو شود.

شهید رئیسی فداکارانه انجام وظیفه کرد

همچنین بنابر گزارش ایسنا، محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت. متن پیام محسن رضایی به شرح زیر است:

«رئیس جمهور مجاهد، خدوم، خستگی ناپذیر و خادم الرضا آیت‌الله حاج سید ابراهیم رئیسی در سالروز میلاد مولای خود، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمد تا با سرافرازی، پاداش عمری تلاش و مجاهدت در راه خدمت به اسلام را دریافت کند.

حقیقتاً آیت الله رئیسی در تمامی مسئولیت‌های خود عاشقانه کوشید و در خدمت به نظام مقدس اسلامی، فداکارانه انجام وظیفه کرد و بی‌تردید نام او در تاریخ پرافتخار ملت ایران جاودانه خواهد ماند.

اینجانب که سالها با ایشان مراودت داشته و طی سه سال اخیر از نزدیک در کنار ایشان بودم، عشق و فداکاری کم‌نظیر به نظام، رهبری و مردم، و تلاش خستگی ناپذیر ایشان را شاهد بودم.

شهادت رئیس جمهور مردمی آیت الله رئیسی، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه مردمی تبریز، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سایر همراهان ایشان را به محضر مبارک حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف و قدرشناس ایران و به عموم خانواده‌های ارجمندشان صمیمانه تبریک و تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت حق برای آن عزیزان، حشر با سالار شهیدان و برای مصیبت دیدگان، صبر و اجر طلب می‌کنم.»

انبارلویی: «او» ابراهیم ملت ما بود

بنابر گزارش ایسنا، سید کاظم انبارلویی، با بیان اینکه بهترین صفت برای رئیس‌جمهور شهیدمان، خادم الرضا بودن است. این کشور، کشور امام رضاست و ما تحت زعامت امام رضا زندگی می کنیم. اولین صفت رئیس جمهور شهید هم خادم‌الرضا بودن است. او همچنین خادم کل ملت ایران چه کسانی که به او رای داده‌اند چه کسانی که رای نداده‌اند، بود.

وی ادامه داد: او خادم محرومان و مستضضعفین بود. او خودش فقر را چشیده بود، نه اینکه شنیده باشد. در طول سه سال گذشته او جانب محرومان را گرفته بود و اعداد و ارقام کمک‌های دولت او به دهک‌های پایین روشن است. ابراهیم رئیسی از اول انقلاب مسئولیت‌های مختلفی داشت و در تمام این مسئولیت‌ها با اخلاص به ملت خدمت کرد. شاید آنچه بتواند کمی این داغ را برای ملت ما قابل تحمل کند، خطاب خداوند در سوره صافات به حضرت ابراهیم است که فرمود«درود و سلام بر ابراهیم. ما این گونه نیکوکاران را پاداش می‌دهیم. همانا او از بندگان مؤمن ماست» او ابراهیم ملت ما بود و پاداش خدمتش را با شهادت دریافت کرد. حکمتی در این سوختن و ساختن بود که ما از آن اطلاعی نداریم و فقط خداوند حکمت آن را می داند.

انبارلویی با بیان اینکه صفات رئیس‌جمهور در قانون اساسی آمده است، اظهار کرد: او باید از رجل سیاسی و مذهبی باشد که یکی از مصداق‌های این رجل سیاسی مذهبی، ابراهیم رئیسی بود. رئیس‌جمهور باید تدبیر، علم، شجاعت لازم برای ماندن در این جایگاه را داشته باشد. مطمئن هستم هدایت خداوند به جهتی خواهد بود که مردم یک رجل سیاسی مذهبی به تمام معنا را انتخاب می‌کنند. مام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود فرمودند که« الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است » و انشالله شرایط پیش آمده خللی در شرایط کشور ایجاد نمی‌کند.

نظر شما