شناسهٔ خبر: 66765355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان:

شهید رئیسی امضای قبولی در خدمت‌رسانی از مردم گرفت

کردستان - نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه شهید رئیسی اخلاص و تلاشگری را به حد اعلی رساند، گفت: شهید رئیسی امضای قبولی خود را در عرصه خدمت‌رسانی از مردم گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی بعداز ظهر دوشنبه در مراسم سوگواری رئیس جمهور شهید و همراهانشان در مسجد جامع سنندج، با تسلیت این حادثه جانسوز به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران، اظهار کرد: سرفرازی و شکوه ایران اسلامی، مرهون پایمردی بزرگ‌مردانی است که به تقدیم جسم و جان خویش، هیچ کم نگذاشتند و آبروی دیروز و امروزو فردای میهن شدند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت رییس جمهور و همراهان خدوم ایشان اضافه کرد: از نوع پیام رهبرمعظم انقلاب می توان به عمق فاجعه و فقدان این خدمتگزاران صدیق پی برد چرا که متن این پیام معظم له تاکنون درباره هیچ شخصیت و مسئولی صادر نشده بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در پیام رهبری ۱۱ ویژگی بارز شهید رئیسی عنوان شده است، افزود: مردمی، باکفایت، پرتلاش، خدمت رسان، فداکار، خستگی ناپذیر، خدمتگزار، صمیمی، مخلص و با ارزش، از خصوصیاتی است که در پیام رهبری خطاب به ریس جمهور شهید ذکر شده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب برای آل هاشم عنوان روحانی محبوب و معتبر را بکار بردند که این بیانگر جایگاه رفیع این روحانی عالیقدر است.

وی ادامه داد: به مشیّت مقدّر و رضای پروردگار سر فرود می‌آوریم و به تلخی و درد، دریغاگوی غیاب مردی می‌شویم که مرگ، هرگز نمی‌تواند نام و نشانش را بمیراند و به رنج او و هم‌رنج‌هایش، گنجی به میراث باقی مانده است او را به مهر بدرقه‌می‌کنیم که به نیکی، سزاوار همسایگی و همنشینی با حضرت حق است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه این شهدای بزرگوار الگوی همه ما در زندگی هستند، گفت: شهید رئیسی در سفر ۲ روزه به استان در خصوص افتتاح راه آهن و فرودگاه که عده ای آنرا منتسب به افراد و دولت های دیگر می دانستند فرمود مهم نیست کی انجام داده مهم این است که کار مردم انجام شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: دوران ریاست جمهوری های زیادی را دیده ام و همه آنها با کش و قوس های فراونی مواجه شدند و زحمت کشیدند ولی نبود کسی به اخلاص و تلاشگری شهید رئیسی.

استاندار کردستان نیز در ادامه این مراسم با تسلیت شهادت خادم با اخلاص ملت رییس جمهور محبوب و همراهان ایشان به محضر رهبری و همه ملت ایران اظهار کرد: امروز، روز میلاد حضرت امام رضا (ع) است، امامی که شهید آیت‌الله رئیسی، خدمتش را با حضور در مرقد آن امام همام آغاز کرد و حسن ختام خدمتش نیز، در شب میلاد ان امام همام با نیل به بالاترین درجه الهی که درجه شهادت است، رقم خورد.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه انقلاب ما چهره‌های برجسته‌ای را از خدمتگزاری در حوزه‌های مختلف به تاریخ ایران زمین و امت اسلامی و دینی معرفی و تقدیم کرده است، افزود: در دهه اول انقلاب چهره‌هایی همچون شهید بهشتی، شهیدمطهری و شهیدان رجایی و با هنر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که همه این‌ها سند حقانیت مسیر ملت بزرگ ایران بودند.

شهید رئیسی امضای قبولی در خدمت‌رسانی از مردم گرفت

وی با بیان اینکه شهید رئیسی احیاگر خدمت جهادی و انقلابی در این دوران بود، عنوان کرد: رئیس جمهوری محبوب و پرتلاش که شبانه روز در کمال فروتنی و تواضع در بین مردم بود، ویژگی شاخص وی که همیشه به آن افتخار می کرد تبعیت از رهبری بود.

استاندار کردستان اضافه کرد: آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری بود که کمتر می شد او را در دفترش یافت از سفر کرمکلین که می آمد به جنوب کرمان می رفت تا از نزدیک گرفتاری مردم را حل کند و تصویری که از وی در ذهن مردم باقی ماند عبای خاکی در راه خدمت به مردم محروم بود.

زارعی کوشا با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی توجه ویژه ای به مردم کردستان داشت، اضافه کرد: شهید آیت الله رئیسی توجه ویژه ای به مردم کردستان داشت و همواره به بنده توصیه می‌کرد از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در طول ۲سال اخیر سه بار به کردستان سفر کرد، گفت: در سفر اخیرشان به استان در همین مکان فرمود، اگر نیاز باشد برای رفع مشکلات کردستان سی بار هم به این استان سفر می کنم و ما در تدارک سفر چهارم ایشان بودیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

نظر شما