شناسهٔ خبر: 66764373 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

پیام تسلیت سران کشورها در پی شهادت ابراهیم رییسی - مردم سالاری آنلاين

در پی شهادت ابراهیم رییسی، رییس جمهوری و هیات همراه، سران کشورها و اتحادیه های بین المللی پیام های تسلیت جداگانه ای را صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مردم سالاری آنلاین، متن پیام های سران کشورها و اتحادیه ها به شرح ذیل می باشد:

ابراز همدردی اوپک در پی شهادت ابراهیم رئیسی

دبیرکل اوپک در پیامی شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت.

هیثم الغیس، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در بیانیه‌ای درگذشت ابراهیم رئیسی و سایر مقامات همراه را به رهبری محترم و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

 

امیر کویت شهادت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت

امیر کویت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران را تسلیت گفت.

شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت در پیامی به محمد مخبر، سرپرست اجرایی ریاست جمهوری شهادت سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و همراهان آن‌ها را تسلیت گفت.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، وی همچنین با ملت ایران و خانواده های شهدا ابراز همدردی کرد.

امیر کویت برای شهدای این حادثه آرزوی مغفرت و برای ملت ایران و خانواده شهدا آرزوی صبر و شکیبایی کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

 

تسلیت دبیرکل اتحادیه عرب در پی شهادت رئیس جمهور

دبیرکل اتحادیه عرب در پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در پیامی در ایکس نوشت: درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و سایر مقامات ایران را در پی سانحه دلخراش سقوط بالگرد به ملت ایران تسلیت می‌گویم.

وی اظهار کرد: از خداوند متعال برای آنان رحمت و مغفرت و برای خانواده‌هایشان صبر و آرامش را طلب می‌کنیم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان به مقام رفیع شهادت نایل شد.

 

پادشاه بحرین شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت

پادشاه بحرین در پیامی شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران و همراهان وی در سانحه هوایی سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در پیامی به مقام معظم رهبری نوشت: این حادثه دردناک را به مقام معظم رهبری و ملت برادر جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گوییم و همدردی عمیق خود را با آنها اعلام می‌کنیم.

براساس گزارش روسیا الیوم، پادشاه بحرین همچنین گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که آنها را در غفران و رحمت خود قرار دهد و به خانواده و عزیزانشان صبر عنایت فرماید.

در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور در عصر یکشنبه سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه وی در حین خدمت به شهادت رسیدند.

 

عراق یک روز عزای عمومی اعلام کرد

در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و همراهان آن ها دولت عراق یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

پیش از این لبنان و سوریه هر کدام سه روز و پاکستان نیز یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

 

واکنش گروسی به شهادت ابراهیم رئیسی

  گروسی در واکنش به شهادت ابراهیم رئیسی و هیئت همراه گفت: فکر ما در این دوران سخت با خانواده آنها و مردم ایران است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شهادت رئیس جمهوری کشورمان و هیات همراه وی را تسلیت گفت.

رافائل گروسی روز دوشنبه طی سخنانی در گشایش کنفرانس بین المللی امنیت هسته ای وین گفت: درگذشت جانسوز ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر اعضای هیئت ایرانی را تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: فکر ما در این دوران سخت با خانواده آنها و مردم ایران است.

سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

 

تسلیت پادشاه و ولیعهد عربستان در پی شهادت آیت الله رئیسی

  پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی با ارسال پیام های جداگانه به «محمد مخبر» مدیر قوه مجریه شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات همراه وی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

 در پیام «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی خطاب به محمد مخبر آمده است: از خبر درگذشت جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش مطلع شدیم. ما این حادثه را به شما و ملت برادر ایران صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و برای آن‌ها از خداوند متعال رحمت واسعه و مغفرت مسئلت داریم.

رئیس‌جمهور سوریه شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران را به مقام معظم رهبری ایران تسلیت گفت.

همچنین «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی نیز در پیامی جداگانه به مدیر قوه مجریه، شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش را تسلیت گفت.

در پیام بن سلمان آمده است: خبر درگذشت جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانشان را دریافت کردم و بابت این حادثه ناگوار، صمیمانه‌ترین تسلیت و تعزیت خویش را تقدیم کشورتان می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم که رحمت و مغفرت واسعه خود را نصیب آن‌ها کند و آن‌ها را در بهشت خویش ساکن گرداند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، آیت الله آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌ جمهور بودند که روز گذشته بر اثر سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

هواپیمای حامل این شهدا عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت آنان از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد.

 

اقدام کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای به احترام رئیسی

نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در کنفرانس امنیت هسته‌ای در وین حاضران برای تسلیت درگذشت رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران یک دقیقه سکوت کردند.

 میخائیل اولیانوف در پیامی در صفحه مجازی خود در ایکس نوشت: در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای به منظور تسلیت درگذشت غم‌انگیز رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران حاضران یک دقیقه سکوت کردند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، به علت سانحه‌ای که برای بالگرد حامل وی و همراهانش رخ داد،‌ به شهادت رسید.

آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بوده‌اند.

 

پیام پوتین به رهبر انقلاب در پی شهادت رئیس جمهور

  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه در پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهان ایشان را در حادثه سقوط بالگرد به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

پوتین در پیام خود نوشت: صمیمانه‌ترین تسلیت‌های ما را در رابطه با فاجعه عظیمی که بر مردم ایران وارد و منجر به جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همچنین تعدادی دیگر از شخصیت‌های برجسته حکومتی شما شد را بپذیرید.

پاکستان برای همدردی با ایران، در پی شهادت ابراهیم رئیسی و هیات همراه عزای عمومی اعلام کرد.

وی افزود: سید ابراهیم رئیسی سیاستمداری برجسته بود که تمام عمرش وقف خدمت به میهن بود. او به حق از احترام بالایی نزد هموطنان خود و اقتدار قابل توجهی در خارج از کشور برخوردار بود.

رئیس جمهور روسیه همچنین نوشت: او به عنوان دوست واقعی روسیه، مشارکت شخصی ارزشمندی در توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهایمان داشت و تلاش زیادی برای رساندن آنها به سطح مشارکت استراتژیک انجام داد.

 

پیام آیت‌الله سیستانی در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران

 آیت‌الله سیستانی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران و همراهان آن‌ها را تسلیت گفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آیت الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر  شیعیان در نجف در پیامی نوشت: با نهایت تاسف خبر وفات سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهانش را دریافت کردیم.

در این پیام آمده است: این ضایعه دردناک را به ملت و دولت ایران به‌ویژه خانواده جان باختگان تسلیت می‌گویم و برای آن ها آرزوی صبر و شکیبایی دارم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

 

پیام تسلیت سلطان عمان به رهبر انقلاب

سلطان عمان در پیامی به رهبر انقلاب اسلامی شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه وی را تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی عمان گزارش داد که «هیثم بن طارق» سلطان عمان در پیامی شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه وی را به رهبر انقلاب تسلیت گفته است.

تاکنون مقامات بسیاری از کشورهای منطقه و جهان شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان و هیات همراه ایشان را در سانحه هوایی تسلیت گفته اند.
 

۳ روز عزای عمومی در سوریه اعلام شد

بعد از لبنان و پاکستان، سوریه نیز به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران عزای عمومی در سراسر این کشور اعلام کرد.

شبکه المیادین گزارش داد: کشور سوریه در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیأت همراه وی در جریان یک سانحه هوایی سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

پیش از این نیز پاکستان و لبنان در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان عزای عمومی اعلام کرده بودند.

تاکنون مقامات بسیاری از کشورهای منطقه و جهان شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی را در جریان یک سانحه هوایی تسلیت گفته اند.

 

پیام تسلیت رئیس‌جمهور تاجیکستان خطاب به رهبری

با صدور پیامی، رئیس‌جمهور تاجیکستان، شهادت رئیس‌جمهور کشورمان را به مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفت.

 امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان با ارسال پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران را به مقام معظم رهبری ایران تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت ایشان خطاب به حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران به شرح زیر است:
«خبر درگذشت جانسوز سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، ما و همه مردم تاجیکستان را بسیار اندوهگین کرد.

ما با ادای احترام به شخصیت سید ابراهیم رئیسی به عنوان یک دولتمرد برجسته، سهم سازنده زنده‌یاد را در رشد و توسعه همه‌جانبه روابط دوستانه و همکاری‌های سودمند بین تاجیکستان و ایران و حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار بلند ارزیابی می‌نماییم.

در ارتباط با این ضایعه بزرگ، مراتب همدردی و تسلیت خود را به جنابعالی، ملت دوست و برادر ایران، خانواده و بستگان آن مرحوم ابراز می‌دارم.

از خداوند متعال برای شهدا، رحمت و مغفرت و برای مردم کشور دوست ایران، صبر جمیل مسئلت دارم.

در این لحظه‌های غم‌انگیز در کنار ایران و مردم آن هستیم."

رئیس‌جمهور ایران، روز یکشنبه برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود و بالگرد حامل او در مسیر بازگشت به تبریز در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. در پی این حادثه رئیس جمهور، وزیر خارجه کشورمان و همراهان به شهادت رسیدند.

 

تمام شبکه‌های تلویزیونی پاکستان برنامه‌های عادی خود را تعطیل کردند

تمام شبکه‌های تلویزیونی پاکستان برنامه‌های عادی خود را تعطیل کردند.

در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان، وزیر خارجه و هیات همراه، تمام شبکه‌های تلویزیونی پاکستان برنامه‌های عادی خود را تعطیل و گزارش‌ها و برنامه‌هایی را درباره شهید رئیسی پخش کردند.

برخی از این شبکه‌ها سخنرانی‌های اخیر شهید رئیسی هنگام سفر به پاکستان را منتشر کردند.

 

پیام تسلیت محمود عباس در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

 رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شهادت رئیس‌جمهوری ایران را تسلیت گفت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیامی شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه را به مردم و رهبر ایران تسلیت گفت و با ملت ایران اعلام همدردی کرد.

‌«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «تسلیت و همدردی صمیمانه خودم را به مردم برادر ایران عرض می‌کنم و از خداوند منان خواستاریم که رئیس جمهور فقید ایران و آن مرحوم را مورد رحمت خود قرار دهد و به خانواده محترمشان صبر و شکیبایی عنایت فرماید.»

برچسب‌ها:

نظر شما