شناسهٔ خبر: 66759541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آذربایجان شرقی به سوگ نشست

خبرگزاری صدا و سیما

در پی شهادت رییس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه در سانحه هوایی، شهر‌های آذربایجان‌ شرقی به ویژه تبریز سیاه‌پوش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی مردم شهر‌های استان با تجمع خودجوش و برگزاری هیئت‌های عزاداری به ویژه در مقابل بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استانداری در سوگ این شهدا عزاداری و مداحان نوحه سرایی کردند.

از نخستین ساعات انتشار خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، دکتر حسین امیرعبداللهیان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، دکتر مالک رحمتی و همراهان آنان در سانحه هوایی در منطقه ورزقان، شهر‌های آذربایجان شرقی به ویژه تبریز رنگ و بوی عزا و ماتم گرفت و معابر عمومی و خیابان‌ها با پرچم‌های سیاه آذین بندی شدند.

 تابلو‌های تبلیغاتی و تلویزیون‌های شهری شهر‌های استان به ویژه تبریز رنگ ماتم به خود گرفته است.و مردم ولایتمدار این شهر‌ها در عزای این شهدا سوگواری می‌کنند.

مردم تبریز هم در اجتماع باشکوهی مقابل بیت امام جمعه تبریز سوگوار شهادت خادمان مردم بودند.

امروز ساعت ۱۶ هم مراسم عزاداری در مصلی اعظم امام خمینی تبریز برگزار خواهد شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(علیه السلام) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس جمهور بودند که روز گذشته بر اثر سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

بالگرد حامل این شهدا عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت آنان از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان دچار سانحه هوایی شد و سقوط کرد.

<div id="video-display-embed-code_11133646"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4239281/11133646?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما