شناسهٔ خبر: 66757586 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر سابق امور خارجه:

مشخصه بزرگ رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ما اخلاص آن‌ها بود

ظریف گفت:مشخصه مهم رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید ما اخلاص آنها بود و هر دوی این شهید‌ها بسیار مخلص بودند وپاداش این اخلاص را هم با شهادت دریافت کردند

صاحب‌خبر -

محمد جواد ظریف وزیر سابق امور خارجه در گفتگو با شبکه خبر در ارتباط با شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی اظهار کرد: حدود ۳۰ سال با مرحوم رئیسی و آقای امیرعبداللهیان رفاقت داشتم و ۲ نکته بین این عزیزان و من مشترک بود یکی از آن‌ها  خادمی حضرت رضا (ع) است.

وی ادامه داد: این شهدا این سعادت را داشتند که در زمان ولادت حضرت رضا به شهادت رسیدند و این شهادت را به آن‌ها مردم ایران تسلیت می‌گویم.   مشخصه دوم این بزرگواران اخلاص آن‌ها بود و هر دوی این شهید‌ها بسیار مخلص بودند  وپاداش این اخلاص را هم با شهادت دریافت کردند و   این حادثه تلخ و دردناک را تسلیت عرض می‌کنم.

ظریف گفت:. همجنین شهادت امام جمعه محبوب  تبریز و استادندار آذربایجا شرقی را   و اعضای گروه پرواز این هلی کوپتر راخصوصا به خانواده‌های این بزرگواران  تسلیت می‌گویم.

خداوند انشالله این بزرگوتاران را در غفران خود قرار دهد.

ظریف افزود: مردم ما مثل همیشه این شرایط را با همدلی پشت سر می‌گذارند.

وزیر پیشین وزارت خارجه گفت: دیروز هم مقام معظم رهبری فرمودند از این شرایط هم عبور می‌کنیم و ما جنگ تحمیلی و حمله صدام را پشت سر کذاشتیم ارتحال امام و شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر را داشتیم و تحریم‌های ظالمانه و را پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد:مقصر اصلی  فاجعه سقوط هلی کوپتر، آمریکا است که علیرغم دستور دیوان بین المللی دادگستری فروش قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرده است؛ و اجازه نمی‌دهد که ایران از امکانات هوانوردی بهره‌مند شوند.

 این‌ها در سیاهه جنایات آمریکا علیه مردم ایران ثبت می‌شود و علی رغم این دشواری‌ها مقاومت و پایمردی مردم بوده که ادامه پیدا کرد و اکنون با همه دشواری‌هایی که مردم ما با آن مواجه هستند  این مردم ما بودند که قهرمان صحنه بودند که کشور کار خود را بدون اشکال ادامه دهد و به امید خدا مردم شرایط بهتر را تجربه خواهند کرد.

وی درباره همبستگی ملی مردم ایران گفت: مردم ما نشان دادند که هوشمند هستند و با همبستگی خود شرایط دشوار را پشت سر می‌گذارند و بعد از عبور از این شرایط یکپارچه برای ساخت ایران  همدل قدم بر می‌دارند.

نظر شما