شناسهٔ خبر: 66755056 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پیام‌های تسلیت مسئولان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان

جمعی از مسئولان در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان پیام های تسلیت صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، متن پیام ها به شرح زیر است: 

رئیس‌مجلس: در قلب ملت ایران جا داشتی و یادت جاودانه شد

محمد باقر قالیباف با صدور پیامی تاکید کرد: عزیز دل ملت ایران، رفیق جان، یار با صفا و صادق امام و رهبری سفرت بخیر. ما را فراموش نکن، دست این برادرت را هم بگیر و سلام ما را به حاج قاسم برسان. به آرزویت رسیدی و عاقبت رجایی شدی.

شهید رئیسی فداکارانه انجام وظیفه کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

رئیس جمهور سابق در پیام ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه او نوشت: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.در بخش دیگری از این پیام آمده است: انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روزهای تلخ بسیاری دیده اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادماندنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با صدور پیامی، شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان را در سانحه هوایی روز گذشته تسلیت گفت.

 به دنبال وقوع حادثه هوایی روز گذشته در آذربایجان شرقی و شهادت رئیس جمهور و جمعی از همراهان ایشان، حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با صدور پیامی، شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، امیر عبداللهیان وزیر خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان ایشان را تسلیت گفت.

متن پیام دهقان به شرح زیر است:

«و بَشرالصابرین ٱلَّذِینَ إِذَآ أصابَتهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوٓاْ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلیه رَٰجِعُونَ»

شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و پر تلاش کشورمان، درپی وقوع سانحه هوایی در سفر استانی به آذربایجان شرقی، باعث تأثر و تأمل دوستداران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شد و ملت ایران را به سوگ نشاند.

عروج ملکوتی این سید بزرگوار و مجاهد مردمی و خستگی ناپذیر، همزمان با میلاد حضرت رضا (ع)، مزد این شهید بزرگوار و بقیه شهدای عزیز بود که از سوی امام مهربانی‌ها به ایشان اعطا شد تا موید خادم الرضایی‌شان باشد.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان ایشان در این سانحه هوایی به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران، از خداوند متعال علو درجات برای این شهدا و صبر جمیل برای خانواده این عزیزان را خواستارم.

یقین داریم که در سایه توجهات حضرت علی ابن موسی الرضا مالک مُلک ایران و با فعالیت‌های جهادی مسئولان جمهوری اسلامی ایران، همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند با فقدان این مجاهدان خللی در کار اجرایی کشور ایجاد نخواهد شد؛ "ایران، ایران امام رضاست."

پیام تسلیت وزیر نفت برای شهادت خادم ملت

وزیر نفت در پیامی شهادت خادم ملت و «شهیدجمهور»، سیدابراهیم رئیسی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت جواد اوجی، وزیر نفت به شرح زیر است:

«انالله و اناالیه راجعون

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا

با قلبی آکنده از اندوه، شهادت جانگداز شهیدجمهور حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری محبوب و یاران و همراهان‌ گرامی ایشان را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، همکاران ایشان در دولت و عموم آحاد ملت شریف ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

شهدای معزز دولت خدمتگزار و مردمی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه)، مالک رحمتی (استاندار آذربایجان شرقی) و حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم (امام‌جمعه تبریز) که در راه وفای به عهد خویش و با هدف خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بودند، در شب متعلق به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بر اثر سانحه بالگرد، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

بدون تردید صفای باطن و اخلاص برادر ارجمند و شهیدجمهور عزیزمان سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای دولت خدمتگزار که سراسر عمر بابرکت خویش را در هوای سربلندی و اعتلای ایران اسلامی نفس کشیدند، سبب شد تا «شهادت و همجواری با امام شهیدان و صالحان» به‌عنوان حسن‌تقدیر  و خیرسرنوشت این عزیزان رقم بخورد.

سید محرومان، حضرت آیت‌الله رئیسی، برهه‌های تأثیرگذار از دوران خدمت خویش را در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) خدمت‌رسانی کرده و هماره به «خادم‌الرضا»بودن افتخار می‌کردند.

به‌یقین، در اوضاع حساس کنونی، وجود مبارک مقام معظم رهبری به‌مثابه لنگرگاه کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مایه ثبات و اقتدار ایران اسلامی بوده و تدبیرهای داهیانه ایشان در سایه ولایت‌مداری و هوشمندی مردم باعث عبور از این برهه خواهد شد.

وزارت نفت این واقعه‌ سهمگین را خدمت مردم سربلند ایران، به‌ویژه کوه استوار انقلاب و نظام اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) تسلیت عرض کرده، برای ارواح طیبه شهدای عزیز دولت خدمتگزار، آرامش و آمرزش الهی و برای آحاد ملت شریف ایران اسلامی صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.»

بذرپاش: خداحافظ مرد خستگی ناپذیر و با غیرت

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به شهادت آیت‌الله رئیسی طی پیامی در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: «خداحافظ حلیم و خستگی ناپذیر و با غیرت.»

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با انتشار تصویر قدردانی شهید آیت‌الله رئیسی از وی بابت اجرا قانون جوانی جمعیت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«خداحافظ حلیم و خستگی‌ناپذیر و باغیرت.

خیلی زود برای حسن خلق و مردم دوستیت دل تنگ می‌شویم. سید دوست‌داشتنی و امام رضایی من.

این قرارمان نبود... .»

ارتش همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمان های نظام است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان وی تاکید کرد: به محضر فرمانده معظم کل قوا و مردم بصیر ایران اطمینان می‌دهیم رزمندگان این دژ مستحکم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمان‌های نظام است.

در پیام امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: شهادت ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله رئیسی، نماینده مخلص و مردمی مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی حضرت آیت الله آل هاشم، وزیرانقلابی و جهادی امور خارجه حسین امیر عبداللهیان، استاندار متعهد و متدین مالک رحمتی، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی موسوی، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش، سرگرد فنی بهروز قدیمی و جواد مهرابی با گنجینه ای ارزشمند از خدمت به مردم، داغی سنگین بر دل ملت شریف ایران سربلند اسلامی است.

وی در ادامه اظهار داشت: مردم بزرگ ایران، درس آموز مکتب اسلام و تعالیم دینی و آب دیده حوادث و آزمون های بزرگ هستند و با توکل به خدای متعال و هدایت هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی و اهتمام رهروان راستین آن شهیدان والامقام، در جای جای کشورمان، با روحیه جهادی، مسیر متعالی آن بزرگواران را در پیشرفت و تعالی کشور صاحب الزمان ارواحنا فداه، ادامه خواهند داد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: فراق رئیس جمهور خدمتگزار، صادق الوعد و خستگی ناپذیر و جهادگران خدوم، از سوی آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیم به پیشگاه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحقشان، حضرت امام خامنه ای عزیز که سایه پربرکتشان مایه امید و حرکت در سخت ترین شرایط بوده و همچنین به ملت شریف و بصیر ایران که همواره قدردان ایثارگران جبهه خدمت به محرومان هستند، تسلیت می گویم.

سرلشکر موسوی یادآورشد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با ملت بزرگ و نستوه ایران و خانواده محترم آن مسافران بهشت موعود، به محضر فرمانده معظم کل قوا و مردم بصیر ایران اطمینان می دهد رزمندگان این دژ مستحکم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، همچون گذشته آماده جانفشانی در تحقق آرمان های این نظام الهی و سربلندی مردم سرافراز ایران اسلامی هستند.

پیام تسلیت وزیر نیرو در پی شهادت رییس جمهور و همراهان

وزیر نیرو گفت: اگرچه شهادت این بزرگ مرد تاریخ ایران اسلامی و دیگر همراهان شهید ایشان ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای ملت بزرگ ایران است، اما رویکردها و گام‌های بلند ایشان در مسیر خدمتگزاری به مردم توسط دیگر سربازان و همسنگران ادامه خواهد یافت.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در پی شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور مردمی و خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران، دکتر حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه، آیت الله سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، دکتر مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی، فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تیم حفاظت و تیم پرواز پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد.

"بسمه تعالی

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلً

رییس جمهور خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در تداوم خدمتگزاری بی وقفه، خستگی ناپذیر و جهادی خود، در سفر به استان شهیدپرور آذربایجان شرقی به همراه وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی، فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تیم‌های حفاظت و پرواز در شب ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

تضرع و نیایش مردم عزیز ایران اسلامی در مساجد و منازل در ساعت‌های گذشته بیانگر قدرشناسی و قدردانی ایشان از مردانی است که خالصانه و بی‌منت از جان گذشتند تا به رسالت مهم و مقدسی که همانا توفیق خدمتگزار به مردم است، بپردازند.

خادم الرضا، آیت‌الله رییسی در طول حیات پربرکت خود در دولت سیزدهم، توسعه زیرساخت‌های صنعت آب و برق را در اولویت برنامه‌های دولت مردمی قرار داد و در سایه رهنمودهای داهیانه ایشان بود که اقدامات و تلاش‌های وافری در جهت رفع مشکلات مردم و تامین نیازهای ایشان در زمینه آب و برق صورت پذیرفت.

اگرچه شهادت این بزرگ مرد تاریخ ایران اسلامی و دیگر همراهان شهید ایشان ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای ملت بزرگ ایران است، اما رویکردها و گام‌های بلند ایشان در مسیر خدمتگزاری به مردم توسط دیگر سربازان و همسنگران ادامه خواهد یافت.

اینجانب شهادت رییس جمهور خدمتگزار و مردمی، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر شهدای این حادثه دلخراش را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی»، ملت شریف و بزرگ ایران و خانواده معزز و معظم شهدا تسلیت عرض می کنم و از خدای بزرگ برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم."

احمدی‌نژاد شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت 

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق با صدور پیامی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و اعضای هیات همراه وی در فاجعه سقوط بالگرد را  تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
انالله و انا الیه راجعون

حادثه تلخ سقوط بالگرد و درگذشت جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای رییسی رییس جمهور، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ، حجه‌الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، آقای رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، کادر پروازی و تیم حفاظت را  به مقام معظم رهبری، همکاران ایشان در دولت، خانواده و بستگان آن مرحومان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای همه آنان رحمت و مغفرت مسئلت می‌نمایم.

تسلیت دهقانی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

 دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در پی حادثه شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مخلص و مظلوم بود و مخلص و مظلوم شهید شد، و انا ان شاءالله بهم لاحقون».

پیام تسلیت خاندوزی؛ گریه نمی‌دهد امان

وزیر اقتصاد ضمن عرض تسلیت در پی شهادت رئیس جمهوری، در توئیتی اظهار کرد: ... گریه نمی‌دهد امان.

 سید احسان خاندوزی - وزیر اقتصاد - با این تصویر شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت. توئیت دقایقی پیش وزیر اقتصاد بدین شرح است:

إِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَ أَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ

عروج رییس‌جمهور مردمی و مجاهد، شهید آیت الله رییسی را به رهبر معظم انقلاب و ملت مقاوم ایران تسلیت می‌گویم.  

...گریه نمی‌دهد امان.

تلاش فراجا برای تامین امنیت عمومی و برگزاری مراسم باشکوه وداع با بزرگان انقلاب اسلامی

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی با صدور پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی را به حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت شهیدپرورِ ایران تسلیت گفت و اعلام کرد: فراجا تلاش و مساعیِ لازم در جهت تأمین امنیت عمومی و برگزاری مراسم باشکوهِ وداع با بزرگانِ انقلابِ اسلامی را به‌کار خواهد بست.

سردار رادان فرماندهی کلِ انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای شهادتِ خادمانِ ایران و اسلام رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرِ تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از عزیزان را در حادثه‌یِ دردناکِ سانحه هوایی به ساحتِ مقدسِ امامِ زمان(عج)، فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) و ملت شهیدپرورِ ایران تسلیت گفت.

در این اطلاعیه آمده است: با نهایتِ تأثر و تأسف شهادتِ شهیدِ خدمت رئیس جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) و عموم مردمِ شریفِ ایران تسلیت عرض می‌کنم. آیت الله رئیسی همواره و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راهِ مقدس جان برکف گذاشتند. خدمات و توفیقات ایشان در منظر و نگاه مردم همیشه به یادگار خواهد ماند.»

این اطلاعیه می‌افزاید: «همچنین فقدان آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز، امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، استاندار و هیأت همراه بر این حزنُ و اندوه افزود، که جا دارد به مردم غیور و قهرمانِ استان آذربایجان شرقی، خانواده سوگواران و عمومِ هموطنان تسلیت و تعزیت داشته و از خداوندِ متعال صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو می‌کنم. »

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی در این پیام تصریح کرد: «فراجا ضمن همدردی با ملتِ بزرگ و سلحشور، تلاش و مساعیِ لازم در جهت تأمین امنیت عمومی و برگزاری مراسم باشکوهِ وداع با بزرگانِ انقلابِ اسلامی را به‌کار خواهد بست.»

پیام تسلیت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی تسلیت گفت و اظهار داشت: عطر شهادت یک بار دیگر فضای کشور را با آسمانی شدن آیت الله رئیسی فرزند و خادم ملت و خادم الرضا و جمعی از همراهانش فرا گرفت و رهبر و ملت بزرگوار ایران و دوستداران انقلاب اسلامی را در غم و اندوه فقدان جانکاهشان به سوگ نشاند.

ادیانی افزود: نظام اسلامی و مردم انقلابی در این حادثه دلخراش جمعی از خدمتگزاران صادق و مردمی را که برای اعتلا و پیشرفت کشور و رفاه ملت سرازپا نمی شناختند و بی وقفه و مجاهدانه مسیر خدمت را پیش گرفته بودند از دست دادند اما راه این شهیدان والامقام به ویژه سید محرومان و سیدالشهدای خدمت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی«رضوان الله تعالی علیه» با هدایت های رهبرحکیم و فرزانه انقلاب با شتاب بیشتر ادامه خواهد یافت و به فرموده معظم له «هیچ خللی در روند امور اجرایی کشور به وجود نخواهد آمد».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: شهید گرانقدر آیت الله رئیسی اندیشمندی مبارز و سرباز خستگی ناپذیر ولایت در میدان خدمت و عالمی مخلص، متواضع و ساده زیست و الگوی تمام عیار زی طلبگی در اوج مقام و مسئولیت بود ، این شهید عزیز و همراهان شهیدش سرانجام با بیش از چهار دهه خدمت خالصانه و صادقانه و مجاهدانه در سنگرهای مختلف خدمت اجر و پاداش خدمت را دریافت کرد و سرافرازانه و سعادتمندانه «عند ملیک مقتدر و عند ربهم یرزقون» به همراه همراهانش آرام گرفت و به شهیدان پیوست.

ادیانی گفت: اینجانب که توفیق بهره مندی از لطف و محبتش را داشتم و خود نیز از ارادتمندان آن شهید بودم، با چشمی اشکبار و دلی خونین شهادت این شخصیت مردمی ولایی و محبوب و همراهانش به ویژه عالم جلیل القدر شهید آل هاشم را به محضر امام زمان (عج) و نائب برحقش حضرت امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید ،حوزه های علمیه و اعضای مجلس خبرگان رهبری خانواده محترم و ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تعزیت عرض کرده و از خداوند متعال رحمت و رضوان الهی و حشر با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را برای این شهیدان مسئلت دارم .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: به ملت ایران اطمینان می دهم که همکاران عزیزم در سازمان انتظامی کشور با هوشیاری و اقتدار کامل، امنیت کشور و آرامش مردم را در هر شرایط حفظ خواهند کرد.

پیام تسلیت معاون وزیر و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران در پی شهادت ریاست محترم جمهوری و همراهان ایشان

متن پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

سید خدمتگزار مردم در راه آبادانی و سربلندی ایران اسلامی به ملکوت اعلی پیوست.

شهادت پاداش مردان خداست ، اما آنچه که این شهادت را جاودان و ماندگار می‌سازد، اخلاص عمل و جهاد اکمل در راه خدمت به اسلام و مردم است.

سید خادم الرضا و شهید مکتب سید الشهدا (ع)، آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور جهادی، آیت الله سید محمد علی ال‌هاشم امام جمعه شهید تبریز، وزیر جبهه مقاومت و عضو شورای عالی کمیسیون ملی ایران، شهید دکتر حسین امیر عبدالهیان، استاندار نورانی و جان بر کف خدمت استان آذربایجان شرقی دکتر مالک رحمتی و همراهان جهادی شان، با پیوستن به شهدای سرافراز انقلاب، با خون پاک خویش تنه تناور انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش مستحکم‌تر و با صلابت‌تر ساختند.

ملت شهید پرور ایران در ادوار مختلف از نزدیک شاهد مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی بوده‌اند، اینجانب با قلبی آکنده از درد و حرمان، این ضایعه بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنافداه و نایب برحقش حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی و خاندان معزز و ارجمندشان آیت الله علم الهدی امام جمعه ارجمند مشهد مقدس، همسر بزرگوار و فرزندان آن شهید سعید تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

هر چند که فقدان این شهیدان شریف و خدوم، ضایعه‌ای عظیم برای ملت بزرگ ایران اسلامی است، لیکن به برکت انفاس قدسی اهل بیت سلام الله علیها و وجود سراسر بهجت و مبارک مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای، نهضت سرافرازی و سربلندی انقلاب اسلامی همواره پر دوام و پایدار است و راه شهیدان پیوسته ادامه دارد.

رقص و جولان بر سر میدان کنند

رقص اندر خون خود مردان کنند

    علی اکبر متکان                                                                                                                                                                                                                                                                               

   معاون وزیر و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو-ایران                                                                                                                                                                                                                                                 

خادم بارگاه رضوی مزد زحمات خالصانه‌اش را دریافت کرد

اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با صدور پیامی شهادت رئیس جمهور مردمی آیت‌الله رئیسی و هیات همراه را تبریک و تسلیت گفت.

در بخشی از پیام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر آمده است: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی این سلاله پاک خاندان عصمت و طهارت، سیدی از تبار حسینی، زنده‌تر از همیشه، روزی‌خوار درگاه الهی و همنشین سرافرازان تاریخ است. خادم بارگاه رضوی در شب ولادت مولایش، مزد زحمات خالصانه‌اش را دریافت کرد؛ رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران که هیچگاه به ریاست غره نشد و مفتخر به سربازی ولایت و خدمتگزاری ملت بود.

این پیام می‌افزاید: امروز داغدار هجران جمعی از فرزندان پاک این دیار هستیم؛ نام آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم، آقایان حسین امیر عبداللهیان، مالک رحمتی و سایر همراهانشان تا همیشه به نیکی و بزرگی بر جریده تاریخ ثبت خواهد بود که در بزم خدمت و کار بی‌منت برای مردم و در جهت سربلندی ایران عزیزمان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

در این پیام تصریح شده است: شهادت خادم جمهور و سیدمظلومان و محرومان حضرت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و سایر همراهان ایشان را به پیشگاه امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، خدمتگزاران نظام اسلامی، ملت شریف ایران و خانواده آن عزیزان سفر کرده، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

پیام تسلیت مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا درپی شهادت رئیس‌جمهور

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران را تسلیت گفت.

علی سعیدی در پیامی شهادت رئیس جمهور ایران - آیت الله سید ابراهیم رئیسی - و هیأت همراه وی را تسلیت گفت.

این پیام به شرح ذیل است: 

« بسم الله الرحمن الرحیم
منَ ٱلمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیه فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدیلٗا 
شهادت جانسوز  سید شهدای خدمت، خادم الرضا(ع) آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب و مردمی و جمعی از یاران و همراهان ایشان را به محضر حضرت صاحب الزمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم.

رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران عزیز در مسیر تلاش برای آبادانی ایران اسلامی با بذل جان خود به همگان نشان داد که سعادت و خوش عاقبتی جز با تلاش و خدمت صادقانه به مردم به ویژه محرومان ممکن نخواهد بود. عاش سعیدا و مات سعیدا

بی شک ایران عزیز با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری (حفظه الله) و ادامه مسیر خدمت توسط مسئولین و خدمت گزاران در دولت؛ همچنان مسیر توسعه و پیشرفت را طی خواهد نمود.  

از خداوند رئوف، رحمت واسعه و حشر با اولیاء برای شهدای راه خدمت و صبر و اجر و عافیت برای ملت شریف ایران طلب می کنم. انه مجیب الدعوات.

علی سعیدی
مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران»

پیام تسلیت رییس صندوق توسعه ملی درپی شهادت رئیس‌جمهور

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان او را پدری مهربان برای همه ایران دانست.

مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در پیامی شهادت آیت‌اله رئیسی، رئیس جمهور و جمعی از همراهان ایشان را تسلیت گفت.

این پیام به این شرح است:

بسمه‌تعالی

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

پرواز ملکوتی و جانسوز ریاست محترم جمهور و هیأت همراه بار دیگر نشان داد که شهادت عالی‌ترین پاداش الهی برای مردان صادق و بی‌ریایی است که برای سعادت ملت خود شبانه روز در تلاشند.

ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به امام زمان (عج) و رهبر عزیز انقلاب، با همه‌ی مردم شریف ایران و خانواده محترمشان همدردی کرده و برای جانباختگان، رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای مردم کشور عزیزمان صبر و بردباری آرزو دارم. انشاءالله کشورمان با درایت و همدلی، این واقعه اسفناک را سپری خواهد کرد.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی پدری مهربان برای همه ایرانیان و رئیس جمهوری صالح، مجاهد و ضد فساد برای اداره کشور بود. صندوق توسعه ملی، خود را مدیون لطف بی شائبه ایشان می‌داند که با پشتیبانی‌های بی‌دریغ، از اهداف عالیه صندوق توسعه ملی، دو شیوه‌نامه مهم که دو یادگار اثربخش آن شهید ماندگار است برای صندوق بجا گذاشت.

یادشان گرامی باد 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پی شهادت رئیس جمهور محبوب ایران اسلامی و یاران همراه پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خادم الرضا در سالروز ولادت حضرتش به دیار حق شتافت

با قلبی آکنده از غم، شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و همراهان شأن جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، جناب آقای مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، همراهان گرامی و کادر پرواز را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.

شهیدِ جمهور، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که درهمه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

عدالتخواهی و فسادستیزی و ساده زیستی، خستگی ناپذیری توأم با خردمندی و شکیبایی، اغتنام فرصت خدمت به مردم همراه با دوری از حاشیه‌ها، پشتکار و تواضع و دغدغه رفع مشکلات محرومان، سلوک مردمی و حضور بی تکلف و صمیمی در بین مردم، تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از ولی امر و مجاهدت برای تحقق آرمان‌های امام و شهیدان و اعلام شجاعانه آن، از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و مدیرعالی رتبه و کم نظیر نظام اسلامی بود. همه این صفات حسنه، برخاسته از انس او با عبادت و سحر و توسل و ثمره نوکری خالصانه‌اش به آستان حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و السلام بود که پاداش آن را نیز در شب میلاد امام رئوف دریافت کرد.

آنچه بیش از هر چیز در این رخدادها عیان خواهد شد اوج بصیرت و قدرت و قدردانی آگاهانه ملت بزرگ سلحشور ایران است که در تندباد حادثه‌ها استوارتر و قوی‌تر از همیشه با هدایت‌های الهی امام و رهبر حکیم خود راه رسیدن به قله‌های فتح و پیروزی را خواهند پیمود و دشمنان مفلوک و درمانده ایران بزرگ خصوصاً آمریکای جهانخوار و صهیونیسم روبه زوال را بیش از پیش ناامید وسرافکنده خواهند کرد.

اینجانب با تضرع و التجاء به درگاه خدای علیم و قدیر، شهادت این خدمتگزاران عزیز و مردمی و مخلص را به پیشگاه حضرت ولیعصر ارواحنافداه و رهبر حکیم انقلاب اسلامی و مردم آگاه و بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان خصوصاً دولت محترم و مردمی و سایر قوا و خدمتگزاران ملت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

مجتبی فاضل

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام تسلیت معاون زنان رییس جمهور درپی شهادت رئیس جمهور و همراهان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در توئیتی نوشت: "‏یا ایتها النفس المطمئنة ارجعی الی ربک راضیة مرضیة"

آیت الله سید ابراهیم رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پیامی با تسلیت شهادت رییس جمهور کشورمان و همراهان تاکید کرد شهیدِ جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

به گزارش ایسنا متن این پیام به شرح ذیل است :

 منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

  خبر غمبار شهادت سید خدوم و محبوب، رئیس جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله آقای سیدابراهیم رئیسی و همراهان عزیز ایشان پس از ساعت‌ها بیم و امید و چشم انتظاری، موجی از اندوه و حزن ملی را در دل‌های ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های جهان، پدید آورد و قلب‌های همه ما را به داغی بزرگ نشاند.

 شهیدِ جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

 عدالت‌خواهی و فسادستیزی و ساده زیستی، خستگی ناپذیری توام با خردمندی و شکیبایی، اغتنام فرصت خدمت به مردم همراه با دوری از حاشیه‌ها، پشتکار و تواضع و دغدغه رفع مشکلات محرومان، سلوک مردمی و حضور بی‌تکلف و صمیمی در بین مردم، تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از ولی امر و مجاهدت برای تحقق آرمان‌های امام و شهیدان و اعلام شجاعانه آن، از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و مدیر عالی رتبه و کم نظیر نظام اسلامی بود. همه این صفات حسنه، برخاسته از انس او با عبادت و سحر و توسل و ثمره خدمت خالصانه‌اش به آستان حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و السلام بود که پاداش آن را نیز در شب میلاد امام رئوف دریافت کرد و به شهیدان والامقام، رجایی و باهنر پیوست.

 امید آن بود برکات خدمت و مدیریت مجاهدانه این رادمرد انقلابی و خدوم بیش از پیش تداوم داشته باشد، اما دریغا که این آرزو محقق نشد.

 در این سانحه، همچنین داغدار وزیر انقلابی و خردمند و جهادی، سردار دیپلماسی انقلابی، یار عزیز سردار دل‌ها، حامی پا در رکاب جبهه مقاومت و آرمان فلسطین، دکتر حسین امیر عبداللهیان عزیز، هستیم.

 در این واقعه اندوهبار، روحانی برجسته و بزرگوارِ خطّه عالم پرور و شهید پرور آذربایجان، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، عضو مجلس خبرگان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب و مردمی تبریز به آرزوی خود رسید و به کاروان شهدای محراب این استان، شهیدان قاضی طباطبایی و مدنی، پیوست و همه ما را مانند مردم داغدار تبریز و آذربایجان، سوگوار خود کرد.

 شهادت استاندار مردمی و جهادی، جناب آقای دکتر مالک رحمتی و سایر همراهان عزیزِ این جمع خدمتگزار، عمق این داغ و سنگینی این سوگ را بیشتر می‌کند.

 آنچه بیش از هر چیز در این رخدادها عیان خواهد شد اوج بصیرت و قدرت و قدردانی آگاهانه ملت بزرگ سلحشور ایران است که در تندباد حادثه‌ها استوارتر و قوی‌تر از همیشه با هدایت‌های الهی امام و رهبر حکیم خود راه رسیدن به قله‌های فتح و پیروزی را خواهند پیمود و دشمنان مفلوک و درمانده ایران بزرگ خصوصاً آمریکای جهان‌خوار و صهیونیسم رو به زوال را بیش از پیش ناامید و سرافکنده خواهند کرد.

 اینجانب با تضرع و التجاء به درگاه خدای علیم و قدیر، به نمایندگی از نمایندگان معزز ولی فقیه و اعضای مکرم شورای سیاستگذاری و ائمه جمعه ایران اسلامی شهادت این خدمتگزاران عزیز و مردمی و مخلص را به پیشگاه حضرت ولیعصر ارواحنا فداه و رهبر حکیم انقلاب اسلامی و مردم آگاه و بصیر و همیشه درصحنه ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان خصوصا دولت محترم و مردمی و سایر قوا و خدمتگزاران ملت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

 انشاالله ملت بزرگ ایران مانند همیشه، با حضور آگاهانه و پرشور خود در آئین‌های وداع و تشییع پیکرهای پاک خادمان شهید خود جلوه‌های ماندگار از دلدادگی به آرمان‌های انقلاب و پیوند مردم و مسئولان را خواهند آفرید و با عنایات خاصه حضرت ولی الله الاعظم عجل الله فرجه و زعامت امام امت اسلامی مسیر پیش رو تا فتح قله‌های تمدن اسلامی را قوی‌تر از همیشه خواهند پیمود.

این خبر در حال تکمیل است... .

نظر شما