شناسهٔ خبر: 66751742 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

۴۷ امدادگر و تجهیزات ویژه روسیه به دستور پوتین راهی تبریز شدند

وزارت شرایط اضطراری روسیه اعلام کرد:‌ با ابلاغ دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری، تجهیزات و ۴۷ نفر از نیروهای ویژه برای مشارکت در عملیات جستجو و نجات بالگرد حادثه‌دیده حامل رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در حال اعزام به تبریز هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از سفارت ایران در روسیه، این وزارتخانه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد:‌ به درخواست طرف ایرانی، امدادگران وزارت شرایط اضطراری روسیه در عملیات جستجو و نجات بالگردی که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران بود، کمک خواهند کرد.
وزارت شرایط اضطراری روسیه افزود: تجهیزات ویژه در فرودگاه ژوکوفسکی در حال بارگیری است.

در این گزارش آمده است: یک گروه ترکیبی از وزارت شرایط اضطراری متشکل از ۴۷ متخصص با تجهیزات لازم، وسایل نقلیه زمین ناهموار و همچنین بالگرد BO-۱۰۵ در حال اعزام به تبریز است.
عصر یکشنبه، مبنی بر بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور در «جنگل دیزمار» مرکزی بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی منتشر شد.عملیات جستجو با توجه به صعب العبور بودن منطقه همچنان ادامه دارد.

گزارش‌ها از حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حجت الاسلام سیدمحمد آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف (دستیار خدمه پرواز)، سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان به عنوان سرنشینان این بالگرد حکایت دارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شامگاه یکشنبه در پی حادثه بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، ضمن دعوت از سفیر کشورمان در مسکو به دفتر کار خود در کرملین، ابعاد این حادثه را بررسی کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه بامداد دوشنبه ضمن اعلام این خبر، درباره جزئیات این جلسه گفت: آقای پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با وجود تعطیلی روز یکشنبه در این کشور، ساعت ۲۲ شامگاه یکشنبه جلسه‌ای با حضور مسئولان ارشد حوزه‌های دفاعی و امنیتی این کشور برگزار کرد که بنا به دعوت صورت گرفته،‌ اینجانب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در این جلسه حضور داشتم.
کاظم جلالی افزود:‌ در این جلسه که با حضور رئیس‌جمهوری روسیه برگزار شد، آندری بلوسف وزیر دفاع، سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت ملی، ارتشبد والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری،‌ ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس‌جمهوری و یکی از مسئولان ارشد سازمان امنیت فدرال این کشور نیز حضور داشتند.

سفیر ایران در مسکو گفت: در این جلسه ابتدا آقای پوتین خطاب به من گفت که ما از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، بسیار ناراحت شدیم و هر کاری که برای کمک لازم باشد را انجام می‌دهیم.

به گفته وی، پوتین در این جلسه گفت که ما در این زمینه خیلی نگران و ناراحت هستیم. حتما پیام من را به رهبر معظم انقلاب منتقل کنید که هر کاری لازم باشد ما آمادگی داریم انجام دهیم.

به گفته وی، رئیس‌جمهوری روسیه در این جلسه اعلام کرد که این کشور ۲ فروند هواپیما را برای پرواز آماده کرده است که با بهترین نیروهای ما با تجهیزات کامل و کوهنوردان آموزش دیده وارد منطقه وقوع حادثه شوند.

جلالی ادامه داد: در این جلسه اعلام شد که این دو هواپیمای که حامل بالگرد هم هستند، آماده پرواز هستند.

به گفته وی، علاوه بر این، دو فروند بالگرد روسیه نیز آماده هستند صبح روز دوشنبه از ارمنستان برای کمک به عملیات امداد بپیوندند که این بالگردها با توانمندی بسیار بالا، قادر به امدادرسانی خواهند بود.

انتهای پیام

نظر شما