شناسهٔ خبر: 66744581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آخرین اخبار/

بالگرد حامل رئیس جمهور دچار سانحه شد

شبکه خبر از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور خبر داد و عملیات جستجو برای یافتن سرنشینان بالگرد ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛‌ شبکه خبر به صورت زیرنویس نوشت: «خبرهای تأیید نشده از وقوع سانحه برای یکی از بالگردهای همراه رئیس‌جمهور در سفر به استان آذربایجان شرقی حکایت دارد. تلاش گروه‌های امدادی برای رسیدن به محل سانحه ادامه دارد.»

رئیس جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند.

با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.

محرابیان و‌ بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته‌اند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

شرایط سخت آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با سختی روبرو کرده است.

همچنین ایرنا نوشت: طبق اطلاعاتی که خبرنگار ایرنا کسب کرده حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، تیم‌های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جست‌وجوها آغاز شده است. خلبان کمک خلبان سرتیم و یکی از محافظان، ۱۶ تیم امدادی به منطقه اعزام شده‌اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و شرایط آب و هوایی نامناسب به‌ویژه مه شدید، عملیات جست‌وجو و نجات زمانبر خواهد بود.

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز اعلام کرد که به دلیل شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین در منطقه، تلاش نیروهای امدادی با سختی پیش می‌رود.

وحیدی با بیان اینکه این بالگرد به علت شرایط نامناسب هوایی مجبور به فرود اضطراری شده است، بیان کرد: شرایط منطقه‌ای به گونه‌ای است که برقراری ارتباط با همراهان رئیس جمهور دشوار است.

شایان مهر، خبرنگار اعزامی صدا و سیما همراه با هیئت همراه رئیس جمهور گفت: در نزدیکی معدن مس سونگون جایی که جی پی اس بالگرد رئیس جمهور نشان می‌دهد بالگرد فرود داشته است.

وی با بیان اینکه در این منطقه تا چند متر جلوتر دید وجود ندارد، افزود: منطقه صعب العبور هست و تنها برخی ماشین‌ها می‌توانند به مناطق بالادست بروند.

شایان مهر با بیان اینکه ما باید از سد تبریز زمینی برمی‌گشتیم، اظهار کرد: قرار بود رئیس جمهور برای طرح پالایشگاه تبریز بابالگرد برگردند. زمانی که بالگرد پرواز کرد هوا مناسب بود و بعد از آن احتمالا به خاطر وضعیت هوایی، بالگرد رئیس جمهور فرود سخت داشته است.

کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر نیز دقایقی پیش (17:58) در گفت‌وگو با شبکه خبر بیان کرد: عملیات جستجو آغاز شده و ادامه دارد.

وی بیان کرد: حتی از استان های معین نیروی کمکی به منطقه اعزام شده است.

همچنین کولیوند هم‌اکنون(21:8) در گفتگو با شبکه خبر بیان کرد: 65 تیم تخصصی در منطقه حضور دارند. شرایط منطقه سخت است و همین امر، امکان جستجو را کند کرده است.

وی با بیان اینکه تاریکی و بارندگی نیز مانع عملیات جستجو است، اظهار کرد: در حال نزدیک شدن به محل بالگرد هستیم و امیدواریم خدا کمک کند تا موفق باشیم.

در ادامه پیگیری‌های سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور، اخباری مبنی بر پیدا شدن بالگرد مخابره شد که هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این اخبار صحت ندارد و تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه دیده تا کنون به نتیجه نرسیده است.

همچنین میزان نوشت: سازمان اورژانس ترکیه اعلام کرد: خدمه‌ای متشکل از ۶ خودرو و ۳۲ کارشناس را برای جست‌وجو و نجات در مناطق کوهستانی به ایران اعزام کردیم. خدمه از منطقه مرزی وان به سمت ایران حرکت کردند. تیمی متشکل از ۱۵ کارشناس تحقیقاتی را برای انتقال به ایران در حالت آماده‌باش قرار داده‌ایم.

شایانمهر، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما دقایقی پیش (23:15) در گفت‌وگو با شبکه خبر بیان کرد: محدوده‌ای که حدس زده می شود بالگرد رئیس جمهور دچار سانحه شده است، مشخص شده و نیروهای امدادی با پای پیاده جنگل و ارتفاعات را جستجو می‌کنند.

وی با بیان اینکه خبرهای مربوط به پیدا شدن بالگرد مورد تایید نیست، اظهار کرد: دقایقی بعد از سانحه با امام جمعه تبریز تماس گرفته شده و ایشان صحبت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه در سفری یک‌ روزه به استان آذربایجان شرقی رفته بود و به‌همراه الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، سد قیرقلعه‌سی محصول مشترک ایران و جمهوری آذربایجان را افتتاح کردند.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما