شناسهٔ خبر: 66751132 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

بانک مرکزی برای سال ۱۴۰۲ منتشر کرد:

فهرست کالاهای دریافت کننده ارز در وزارت صنعت، کشاورزی و بهداشت

فهرست اقلام کالایی دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ شامل سه وزارت صنعت، کشاورزی و بهداشت از سوی بانک مرکزی منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی با انتشار فهرست اقلام کالایی دریافت کننده ارز در سال قبل اعلام کرد: 18.6 میلیارد دلار ارز ترجیحی، 32.2 میلیارد دلار ارز با نرخ نیمایی و 14.7 میلیارد دلار ارز از محل ارز اشخاص برای وادات کالا تامین شده و 3.8 میلیارد دلار نیز بابت اقساط بدهی تسهیلات ارزی و خدمات با نرخ تالار دوم تامین ارز شد. 

براساس این گزارش، بابت کالا و خدمات سهم ارز ترجیحی‌ 26.8 درصد‌، سهم ارز نیمایی و اشخاص 50.4 و 22.8 درصد بود.

طی سال گذشته 16 میلیارد و 563 میلیون دلار برای واردات کالاهای کشاورزی تامین ارز شده که 84 درصد با نرخ ارز ترجیحی تامین ارز شد. سهم ارز نیمایی و ارز اشخاص هم 11 و 5 درصد بود. 

همچنین 44.6 میلیارد دلار ارز برای پاسخگویی به نیاز بخش صنعت اختصاص یافت که 67 درصد با نرخ نیمایی ‌و 31 درصد از محل ارز اشخاص و دو درصد از کل ارز تامین شده برای بخش صنعت از محل ارز ترجیحی تامین شد.

4.3 میلیارد دلار ارز برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی، شیرخشک، ماده اولیه دارو و ملزومات دارویی تامین شد که 3.7 میلیارد دلار با نرخ ترجیحی تامین  و 1.2 میلیارد با نرخ یارانه‌ای 4200 تومان پرداخت شد. 

طی این مدت 623 میلیون دلار از ارز تامین شده در حوزه بهداشت با نرخ ارز نیمایی و 22 میلیون دلار نیز از محل ارز اشخاص تامین شد.

تخصیص و تامین ارز بر اساس ثبت سفارش های انجام شده توسط وزارتخانه متولی صورت پذیرفته و بانک مرکزی دخل و تصرفی در انتخاب نوع کالا، مقدار کالا و شخص واردکننده کالا و خدمات ندارد. 

اطلاعات تأمین ارز مرتبط با وزارت صنعت

اطلاعات تأمین ارز مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی 

اطلاعات تأمین ارز مرتبط با وزارت بهداشت

انتهای پیام

نظر شما