شناسهٔ خبر: 66749401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان

سانحه بالگرد حامل آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در رسانه‌ها و میان اشخاص سیاسی و مذهبی و مقامات سیاسی کشورهای مختلف بازتاب گسترده‌ای داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  سانحه بالگرد حامل آقای رئیسی رئیس جمهور کشورمان در رسانه‌ها ومیان اشخاص سیاسی و مذهبی و مقامات سیاسی کشورهای مختلف بازتاب گسترده‌ای داشت.

بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان

 

 

پوتین در دیدار سفیر ایران: پیام من را به رهبر معظم انقلاب منتقل کنید، که هر کاری لازم باشد، آمادگی داریم انجام دهیم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گفت: آقای پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با وجود تعطیلی روز یکشنبه در این کشور، ساعت ۲۲ شامگاه یکشنبه جلسه‌ای با حضور مسئولان ارشد حوزه‌های دفاعی و امنیتی این کشور برگزار کرد که بنا به دعوت صورت گرفته، اینجانب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در این جلسه حضور داشتم.

آقای کاظم جلالی ادامه داد: در این جلسه، آندری بلوسف وزیر دفاع، سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت ملی، ارتشبد والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری، ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس‌جمهوری و یکی از مسئولان ارشد سازمان امنیت فدرال این کشور نیز حضور داشتند.

بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان

وی افزود: در این جلسه ابتدا آقای پوتین خطاب به من گفت که ما از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، بسیار ناراحت شدیم و هر کاری که برای کمک لازم باشد را انجام می‌دهیم.

جلالی گفت: پوتین در این جلسه گفت که ما در این زمینه خیلی نگران و ناراحت هستیم. حتماً پیام من را به رهبر معظم انقلاب منتقل کنید که هر کاری لازم باشد آمادگی داریم انجام دهیم.

وی افزود: رئیس‌جمهوری روسیه در این جلسه اعلام کرد که این کشور ۲ فروند هواپیما را برای پرواز آماده کرده است که با ۵۰ نفر از بهترین نیروهای ما با تجهیزات کامل و کوهنوردان آموزش دیده وارد منطقه وقوع حادثه شوند. در این جلسه اعلام شد که این دو هواپیمای که حامل بالگرد هم هستند، آماده پرواز هستند.

 
 
بیانیه وزارت خارجه قطر در واکنش به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران
وزارت خارجه قطر در واکنش به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ماجد بن محمد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه نگرانی شدید قطر را از سانحه فرود سخت بالگرد حامل جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه این کشور و تعدادی از مسئولان دیگر در جنگل های دیزمار در استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران اعلام کرد.
ماجد الانصاری به خبرگزاری رسمی قطر -قنا- گفت دولت قطر امیدوار است جناب آقای رئیس جمهور، وزیر خارجه و همراهانشان در سلامت باشند.
الانصاری همچنین آمادگی کامل قطر را برای ارائه همه نوع کمک برای یافتن سرنشینان این بالگرد اعلام کرد.
بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان
 
 
رئیس جمهور روسیه با حساسیت فوق العاده اخبار سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند
در گفتگوی تلفنی دستیار ویژه پوتین و معاون اول رئیس جمهور: رئیس جمهور روسیه با حساسیت فوق العاده اخبار سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند، مسکو آماده کمک همه جانبه به دوست دیرینه خود ایران است .
آقای مخبر: از حمایت‌های روسیه متشکریم، امیدواریم اخبار خوبی برای مردم ایران و دوستان خود در جهان داشته باشیم
معاون اول رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی ایگور لویتین گفت: قدردان همدلی دولت و ملت روسیه و پیگیری‌های آقای پوتین رئیس جمهور روسیه هستیم و امیدواریم در پی این حادثه اخبار خوبی مبنی بر سلامت آقای رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.
بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان
ایگور لویتین شامگاه یک شنبه در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه در تماسی تلفنی با معاون اول رئیس جمهور گفت: آقای پوتین رئیس جمهوری روسیه از ابتدای این سانحه اخبار را با دقت پیگیری می‌کند و من امشب حامل پیام همراهی، نگرانی و همدلی او با شما و ملت ایران هستم.
دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه افزود: آقای پوتین به محض دریافت اخبار این سانحه از من خواست تا آقای کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران را به کاخ کرملین دعوت کنم و رسما اعلام کنیم تمام ظرفیت‌های روسیه برای کمک به کشور دوست ما؛ ایران آماده ارائه است.
آقای مخبر در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از پیگیری‌ها و اعلام آمادگی روسیه برای کمک به ایران درپی حادثه بالگرد رئیس جمهور گفت: از دولت، ملت روسیه و شخص آقای پوتین سپاسگزارم و امیدوارم اخبار خوبی را برای مردم ایران و دوستداران جمهوری اسلامی در ساعات پیش رو داشته باشیم.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پیگیری‌های مجدانه و نگرانی آقای پوتین و مقامات عالی روسیه در پی این اتفاق، نشان از عمق دوستی دو رئیس جمهور و همچنین دو ملت دارد.
 
سوریه: سانحه بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را با نگرانی دنبال می کنیم
وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، دمشق سانحه فرود اضطراری بالگرد آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی  ایران و نیز تلاش نهادها و گروه های جستجو و نجات برای رسیدن به محل حادثه را با نگرانی  دنبال می کند.
وزارت امور خارجه در بیانیه خود مراتب همبستگی خود را  با جمهوری اسلامی ایران اعلام و برای رئیس جمهور کشورمان  و مقامات همراه ایشان در این سانحه آرزوی سلامتی کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است، دمشق اطمینان دارد ،  رهبری ، دولت و مردم ایران با تدبیر و درایت این شرایط دشوار را پشت سر خواهد گذاشت.
وزارت امور خارجه سوریه همچنین آمادگی خود را برای ارائه کمک و یاری به دولت دوست و برادر ایران در این شرایط ویژه اعلام کرد. 

بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان
 
 
لبنانی‌ها میان بیم و امید
از نخستین لحظات اعلان خبر حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهوری کشورمان این موضوع در لبنان تیز به خبر نخست همه رسانه‌های ارتباط جمعی تبدیل شده است.
پایگاه مردمی مقاومت در فضای مجازی، اما لحظه به لحظه خبر‌های این حادثه را پیگیری می‌کنند.
در سطح مردمی نکته قابل توجه دعا‌های لبنانی‌های طرفدار مقاومت برای سلامتی رئیس جمهور کشورمان است.
این درحالی ست که حتی خبر‌های جنگ در جنوب لبنان تیز در سایه خبر اخبار مرتبط با تلاش‌های مستمر برای امداد و نجات سرنشینان بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان قرار گرفته است.
هلال احمر عراق امشب پنجاه پرسنل ویژه و اموزش دیده خود را با تجهیزات کامل، برای مشارکت در جستجوی بالگرد ریاست جمهورى ایران، عازم ایران میکند.
 
بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان
 
 
انعکاس گسترده حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور در فرانسه
همه شبکه‌های خبری فرانسه حادثه امروز بالگرد رئیس جمهوری اسلامی ایران را در طیف وسیعی بازتاب و انعکاس داده اند.
شبکه خبری (ب اف ام) از چند ساعت پیش در هر بخش خبری خود این حادثه را انعکاس داده است.
همچنین در این شبکه پربیننده فرانسه سخنان رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به مردم که نگران و دلواپس نباشند بازتاب داده شده است.
شبکه خبری فرانس ۲۴ این حادثه را در صدر اخبار خود قرار داده و گفته است "رئیس جمهور ایران ابراهیم رئیسی که برای افتتاح سدی در مرز ایران و جمهوری آذربایجان حضور یافته بود؛ در بازگشت دچار حادثه‌ای شده که نگرانی‌های زیادی را چه در داخل و چه در خارج از مرز‌های ایران برانگیخته است.
بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان
این رسانه فرانسوی تشریح کرده است: در بالگرد حادثه دیده به غیر از رئیس جمهور ابراهیم رئیسی، شخصیت‌های مهم دیگری از جمله امیرعبداللهیان وزیر خارجه، امام جمعه و استاندار تبریز حضور داشته اند. وضعیت کوهستانی و مناسب نبودن شرایط جوی، عملیات گروه‌های امدادی را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
رادیو فرانس انفو در بخش‌های خبری خود به فرود اضطراری بالگرد رئیس جمهور ایران در یک منطقه کوهستانی و بسیار دشوار پرداخته که نگرانی‌های داخلی گسترده‌ای را به همراه داشته است.
شبکه دولتی کانال یک و شبکه مهم ۲۶ فرانسه در بخش‌های مختلف خود با بازتاب این حادثه ناگوار اعلام کردند که مردم ایران برای سلامتی رئیس جمهورشان دست به دعا برداشته اند.
نشریه‌های لیبراسیون و فیگارو هم به این حادثه و تلاش گسترده گروه‌های امداد برای یافتن بالگرد حادثه دیگه رئیس جمهور ایران پرداخته اند.
هفته نامه اکسپرس، رادیو (آر تی ال)، رادیو بین المللی (آر اف ایی)، لوپوآن، تریبون و رادیو اروپ یک هم علاوه بر انعکاس گسترده این حادثه به سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران درباره نبود هیچ گونه نگرانی و دلواپسی و پیشبرد امور به بهترین وجه پرداخته اند.
 
بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان
 
 
سخنگوی سازمان ملل : گوترش با نگرانی گزارشهای مربوط به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کند
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: گوترش با نگرانی گزارش‌های مربوط به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کند.
 
بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان
 
پیام رئیس جمهور ترکیه درباره سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره سانحه هوایی برای رئیس جمهور ایران و هئیت همراه وی پیام صادر کرد.
اردوغان با ابراز تاسف عمیق اعلام کرد، از دریافت خبر سانحه هوایی برای برادرم ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی شدیدا متآثر شدم‌.
ضمن پیگیری از نزدیک اوضاع، ارتباط و هماهنگی مان با مقامات ایران ادامه داشته و بدینوسیله برای مشارکت در عملیات جستجو و نجات اعلام آمادگی می کنم.
اردوغان در ادامه پیام خود ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران، برای سرسلامتی رئیس جمهور و هئیت همراه و دریافت خبر های مسرت بخش ابراز امیدواری کرده است.

بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان

بازتاب در رسانه های بوسنی و هرزگوین 

رسانه‌ها و تارنما‌های خبری بوسنی و هرزگوین ساعتی پس از سانحه بالگرد حامل آقای رئیسی و هیئت همراه در بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه سی در مرز مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان به موضوع فرود اضطراری بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه پرداخته و با استناد به منابع خبری ایران عملیات جستجو گسترده نیرو‌های امدادی به همراه نیرو‌های نظامی برای پیدا کردن بالگرد حامل رئیس جمهور را منتشر کردند.

بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان

 
بیانیه حماس در پی وقوع سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در جنبش حماس با اهتمام و نگرانی فراوان پیگیر اخبار مربوط به حادثه فرود اضطراری بالگرد حامل جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه ایشان در شمال غرب ایران و قطع ارتباط با آن‌ها هستیم.
حماس افزود: ما به دنبال این حادثه دردناک و ناگوار، همدردی کامل خود را با رهبری، دولت و ملت ایران اعلام کرده و از درگاه خداوند مسئلت داریم رئیس جمهور ایران و هیئت همراه ایشان را محفوظ و سلامت نگاه داشته و هرگونه بدی و آسیبی را از ملت عزیز ایران دور نماید.
بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان
 
دعای مفتی‌اعظم مسلمانان روسیه برای سلامتی رئیس‌جمهور ایران
شیخ راویل عین الدین، مفتی اعظم و رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه برای سلامتی رئیس جمهور ایران ‌دست‌ به ‌دعا برداشت.
شیخ روایل عین الدین گفت: در این لحظات دشوار ، دل های مسلمانان روسیه با مردم ایران همراه است.
به درگاه خداوند متعال برای دوری بلا و مصیبت از ایران و رهبران آن دعا میکنم و امنیت، سعادت و پیروزی را از درگاه وی برای ملت ایران مسئلت دارم.
 
بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان
 
اعلام آمادگی روسیه برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور
ماریا زاخارووا  سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت: روسیه از نزدیک اطلاعات مربوط به سرنوشت مسافران بالگرد حامل رئیس جمهور ایران را زیر نظر دارد و صمیمانه امیدوار است که مسافران زنده باشند و جان و سلامت آنها در خطر نباشد.
ماریا زاخارووا افزود: روسیه آماده است برای جستجوی بالگرد مفقود شده رئیس جمهور در ایران و بررسی علل این حادثه کمک کند.

بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان

 

مهدی المشاط: با نگرانی شدید سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران را دنبال می کنیم
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: با نگرانی شدید سانحه برای بالگرد رئیس جمهور ایران و شماری از مقامات ایرانی را دنبال می کنیم. رهبری و مردم یمن در کنار مردم ایران و رهبری آن در این شرایط سخت ایستاده اند. از خداوند می خواهیم که سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهانش را به سلامت بازگرداند.

بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان

عربستان: ریاض در این شرایط سخت در کنار ایران قرار دارد و برای ارائه هر کمکی آماده است
به گزارش خبرگزاری سعودی (واس)، وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان با نگرانی شدید اخبار منتشر شده را در رسانه‌ها در باره سانحه برای بالگرد حامل جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه او پیگیری می کند. از خداوند متعال خواستاریم رئیس جمهور ایران و همراهانش را حفظ کند و آنها را مورد عنایت و مراقبت خود قرار دهد. ما تأکید می‌کنیم ریاض در این شرایط سخت در کنار کشور برادر، جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و برای ارائه هر گونه کمکی که مقامات ایرانی به آن نیاز دارند، آمادگی دارد.
 
بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان
 
 
واکنش رئیس جمهور عراق به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور / تکمیلی
عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با نگرانی شدید خبر سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران و همراهان وی را دریافت کردیم. برای اطلاع از تحولات سانحه با سید محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق که اکنون در تهران حضور دارد، به صورت تلفنی گفتگو و بر حمایت و تقدیم تلاش حداکثری برای کمک به عملیات جستجو تأکید کردیم.
بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور در رسانه‌ها و مقامات جهان
 

نظر شما