شناسهٔ خبر: 66748008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و ارشاد استان‌ها؛ در اولویت وزارتخانه

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید محمد هاشمی، امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: سال گذشته از اعتبارات ماده ۸۰ در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به استان‌ها اختصاص یافت.

وی با تشکر از نگاه پیگیرانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ادامه داد: بطور متوسط هم هر استان از این محل ۱۰ میلیارد ریال بود که اختصاص این میزان اعتبار از این محل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یک مساله مهم در هر مجموعه‌ای سرمایه انسانی آن است چون مدیری توانمند و دغدغه‌مند مسائل را پیگیری و حل می‌کند.

وی مدل استاندار خراسان جنوبی در تعامل استان را خوب، بی حاشیه، همدلانه و مقتدر و پیگیرانه توصیف کرد و افزود: از تدابیر خوب دولت سیزدهم انتخاب استانداران و مدیران دغدغه‌مند و جوان برای استان‌هایی هم تیپ خراسان جنوبی است.

هاشمی اظهار کرد: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی دو بخش زیرساختی و نرم افزاری مدنظر است که در حوزه زیرساخت امسال بودجه‌های خوبی دیده شد.

وی تصریح کرد: بدون شک سالن آمفی تئاتر بیرجند تا پایان دولت سیزدهم به پایان می‌رسد اما پروژه تالار شهر تنها هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تامین اعتبار آن پیگیری خواهیم کرد.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: آنچه در استان خراسان جنوبی مشهود است انسجام، هدفمندی و برنامه پایه بودن است برای برنامه قرارگاه شهید آوینی توان خود را می‌گذاریم تا توجه بیشتری به حوزه شود.

وی یادآور شد: از حیث کارهای زیرساختی یعنی ایجاد موسسه قوی، حلقه میانی یا توانمندسازی و کادرسازی برخی اقدامات با دلسوزی شدنی است، در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتی بخشی هم نگاه نکرده‌ایم و در انتخاب‌ها سعی کردیم گفتمانی عمل کنیم.

هاشمی گفت: در مجموعه سرمایه انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه گفتمان دولت و کادرسازی دارد یعنی کادر مدیریتی که بتواند این گفتمان را پیش ببرد که اقدام ما از این جهت خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه قرارگاه شهید آوینی هم افزایی است، یادآور شد: مردم معدن طلا و نقره و استان‌ها نیز نیروی زمینی انقلاب هستند لذا تقویت استان‌ها در حوزه‌های مختلف مهم است. ما همواره بیان گفتمان دولت را پیاده سازی کرده‌ایم.

نظر شما