شناسهٔ خبر: 66746726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی قانون جهش تولید دانش بنیان در دانشگاه ارومیه

نشست تخصصی دانشگاه و صنعت برای تبیین ماده‌های ۱۱ و ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

بررسی قانون جهش تولید دانش بنیان در دانشگاه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، باتوجه به اهمیت قانون جهش تولید دانش بنیان در رشد و توسعه صنایع  کشور، نشست تخصصی دانشگاه و صنعت جهت تبیین ماده‌های ۱۱ و ۱۳  قانون جهش تولید دانش بنیان در دانشگاه ارومیه برگزار شد. هدف از این نشست تخصصی تبیین پتانسیل‌ها قانون جهش تولید دانش بنیان و استفاده حداکثری از ظرفیت این قانون در مسیر توسعه صنایع برپایه دانش و علم در راستای پیشرفت اقتصادی و صنعتی استان بود.


این نشست تخصصی باحضور رئیس دانشگاه ارومیه، مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان غربی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی و صاحبان صنایع و تولیدگران برگزار شد.
رئیس دانشگاه ارومیه در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه ارومیه دارای امکانات خوب آزمایشگاهی و کارگاهی هست. همچنین ما در دانشگاه ارومیه به وجود اساتید و فرهیختگان به عنوان اعضای هیات علمی، یاوران علمی و دانشجویان می‌بالیم.

دکتر علیجانپور افزود: دانشگاه ارومیه بیش از ۵۰۰ نفر عضو هیات علمی دارد که ۱۲۰ نفر از آنها دارای درجه استادی بوده و یک چهره بین المللی محسوب می‌شوند. همچنین نیمی از ۱۳ هزار دانشجویی دانشگاه ارومیه در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند. بیشتر رشته‌های دانشگاه ارومیه نیز در راستای پیشران‌های توسعه استان در بخش‌های مختلف است.
رئیس دانشگاه ارومیه اظهار نمود:‌دانشگاه ارومیه در دو سال گذشته پیشرفت‌ها و رشد چشم گیری داشته به طوریکه جایگاه دانشگاه در اکثر نظام‌های رتبه بندی بین المللی ارتقا یافته است.

دکتر علیجانپور افزود: در استان آذربایجان غربی از یک طرف به وجود دانشگاه ارومیه و دانشگاهیان این استان افتخار می‌کنیم و از طرفی هم به وجود صاحبان صنایع، تولیدگران، کشاورزان، معدن کاران و ... افتخار می‌کنیم که سرمایه خود را از استان خارج ننموده و در همین استان سرمایگه گذاری نموده و باعث توسعه و تعالی استان هستند.
رئیس دانشگاه ارومیه در ادامه با اشاره به ضرورت ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت و جامعه گفت: در دو سال و نیم گذشته این ارتباط رشد بسیاری داشته است به طوریکه مبلغ و تعداد قرارداد‌های ارتباط با صنعت دانشگاه ارومیه هشت برابر نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته و در سال ۱۴۰۳ همین روند نیز ادامه دارد.

دکتر علیجانپور در پایان به اهداف این جلسه گفت: ان شالله با درایت دستگاه‌های متوالی بتوانیم با استفاده از ظرفیت این قانون هم باعث رشد دانشگاه، هم ایجاد واحد‌های تحقیق و توسعه صنایع و هم رفع نیاز‌ها و مسائل استان شویم.

نظر شما