شناسهٔ خبر: 66745457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

آخرین گزارشات از حادثه برای هلیکوپتر ابراهیم رئیسی در ارتفاعات | مکان دقیق «فرود سخت» کجاست؟

صاحب‌خبر -

وقوع سانحه هوایی برای بالگرد حامل ابراهیم رییسی تایید شده است. خبرهای اولیه حاکی از این است که هلی‌کوپتر ناچار به فرود شده. بعضی رسانه‌ها از کلیدواژه «فرود سخت» برای توصیف سانحه رخ داده برای هلی‌کوپتر رییس‌جمهور استفاده کرده‌‌اند.

خبرگزاری فارس در ابتدا حادثه رخ داده برای هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی را شایعه دانسته بود. دقایقی بعد نیز شبکه خبر در یک زیرنویس اعلام کرد حادثه برای هلی‌کوپتر همراهان ابراهیم رییسی رخ داده و خطری رییس‌جمهور را تهدید نمی‌کند.

خبرگزاری تسنیم سانحه هوایی برای بالگرد حامل ابراهیم رییسی را تایید کرد و نوشت: برخی همراهان رئیس جمهور در بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.»

جزئیات حادثه رخ داده برای بالگرد ابراهیم رئیسی

 

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر: تاکنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم

محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با ایسنا: تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند. تاکنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم. گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود.

<div id="video-display-embed-code_194948" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.khordad.news/fa/news/play/embed/402139/194948?width=600&height=300"></script></div>

چه کسانی سر نشین بالگرد بوده اند؟
ایرنا نوشت: ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده اند.

 

تماس با آیت الله آل هاشم بعد از وقوع حادثه
فارس نوشت : برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند اما در حال حاضر تلفن ها در دسترس نیست.

اعزام پهپادها و تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است.گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود.

 

اولین واکنش نماینده آذربایجان شرقی به وقوع حادثه برای بالگرد ابراهیم رئیسی
از دقایقی پیش خبر‌های ضدونقیضی درباره سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در فضای رسانه‌ای منتشر شده است. در این میان، احمدعلیرضا بیگی، نماینده تبریز در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه از جزئیات حادثه اطلاعی ندارد، بیان کرد: «دوستان هلال‌احمر که به منطقه می‌رفتند به من اعلام کردند که این اتفاق افتاده است و ما به دنبال هلی‌کوپتر زمین خورده هستیم.»

او در پاسخ به این سوال که حادثه برای بالگرد حامل رئیس دولت سیزدهم رخ داده است، گفت: «دقیقا نمی‌توانم بگویم.»

همچنین یکی دیگر از نمایندگان استان آذربایجان شرقی، که خواست نامش فاش نشود، بیان کرد: «گویا حادثه برای بالگرد آقای رئیسی بوده است، اطلاعات دقیقی ندارم.»

 

روایت خبرگزاری دولت از وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیسی
بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه عمومی ورزقان دچار سانحه «فرود سخت» شده است.

به گزارش ایرنا، ابراهیم رئیسی، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده است.

گروه‌های امدادی در مسیر اعزام به محل سانحه هستند.

تلفن‌ها در دسترس نیست

خبرگزاری فارس در خبری نوشت: گروه‌های امدادی در مسیر اعزام به محل سانحه هستند. برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند اما در حال حاضر تلفن ها در دسترس نیست. پیش از این یکی از نزدیکان رئیس جمهور به خبرنگار فارس گفته بود هلی کوپتر حامل رئیس جمهور به دلیل مه آلود بودن هوا فرود آمده است.

 

تایید وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی از سوی وزیر کشور

 احمد وحیدی، وزیر کشور در گفتگویی با صدا و سیما بیان کرد: به دلیل وضعیت آب و هوا و مه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مجبور به فرود سخت شده است. وی افزود: «منطقه پیچیده است و ارتباطات سخت است و منتظر رسیدن نیرو های امدادی به منطقه هستیم تا نتیجه را اعلام کنیم.»

 

استوری ساعت قبل یکی از همراهان رئیسی

استوری ساعتی قبل یکی از همراهان تیم رئیس جمهور که نشان از مه‌آلود بودن منطقه می دهد را ببینید./چندثانیه

استوری ساعت قبل یکی از همراهان رئیسی از وضعیت منطقه | تصویر
 

بالگرد حامل رئیس جمهور در این نقطه سقوط کرده است

خبرها از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در "جنگل دیزمار" مرکزی بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی حکایت دارد./ ایرنا

بالگرد حامل رئیس جمهور در این نقطه سقوط کرده است | جنگل دیزمار کجاست؟ +تصویر

بالگرد حامل رئیس جمهور در این نقطه سقوط کرده است | جنگل دیزمار کجاست؟ +تصویر

 

آخرین تصویر از رئیسی؛ مراسم بدرقه رئیس‌جمهور به سمت هلیکوپتر

این هم آخرین تصویری که رئیس دولت سیزدهم چند دقیقه پیش از پرواز با بالگرد به سمت تبریز در دیدار با کارگران و کارکنان پروژه ترانزیتی و ریلی ارس منتشر شد./خبرآنلاین

آخرین تصویر از رئیسی؛ مراسم بدرقه رئیس‌جمهور به سمت هلیکوپتر

تصویری از تشکیل جلسه تجسس و نجات برای ابراهیم رئیسی 

هم اکنون جلسه تجسس و نجات بالگرد سانحه دیده حامل رئیسی، با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و متخصصان ذی‌ربط در فرودگاه تبریز درحال برگزاری است. / روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

تصویری از تشکیل جلسه تجسس و نجات برای ابراهیم رئیسی

 

معاون اجرایی رئیسی راهی تبریز شد 

سخنگوی دولت از سفر معاون اجرایی به همراه بخشی از اعضای دولت به تبریز خبر داد.


گزارش ایرنا از محل سانحه بالگرد رئیسی

ایرنا در خصوص سانحه بالگرد رئیسی نوشت: به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین شرایط جوی نامساعد بویژه مه غلیظ در منطقه عملیات جستجو و نجات زمانبر است.

براساس گزارش هایی که اهالی روستاهای اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است.

بیش از ۲۰ تیم امداد و نجات با تجهیزات کامل از جمله پهپاد و سگ‌های زنده‌یاب به منطقه اعزام شده‌اند و در کنار آنها گروه‌هایی از تکاوران و نیروهای مخصوص نیروهای مسلح نیز برای کمک به عملیات جستجو در منطقه حضور دارند.

به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین شرایط جوی نامساعد بویژه مه غلیظ در منطقه عملیات جستجو و نجات زمانبر است.

آخرین تصویر از مدل بالگرد حامل رئیسی حین پرواز در منطقه

آخرین تصویر از بالگرد حامل رئیس جمهور در پایان افتتاح سد «قیز قلعه سی» منتشر شد./ایرنا

آخرین تصویر از مدل بالگرد حامل رئیسی حین پرواز در منطقه

 

تصاویری از تجمع نیروهای امدادی

 تصویری از مه‌گرفتگی شدید در منطقه حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور منتشر شد.

تصاویری از تجمع نیروهای امدادی برای یافتن رئیسی و همراهان در منطقه صعب‌العبور

تصاویری از تجمع نیروهای امدادی برای یافتن رئیسی و همراهان در منطقه صعب‌العبور

برچسب‌ها:

نظر شما