شناسهٔ خبر: 66744431 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارگاه های آموزشی توانمندسازی شاغلان صنعت گردشگری در زاهدان

چهار کارگاه آموزشی از سری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان صنعت گردشگری در زاهدان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
 
 
برگزاری ۴ کارگاه آموزشی توانمندسازی جوامع محلی و تأسیسات گردشگری در زاهدان
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان صنعت گردشگری، چهار کارگاه آموزشی در زاهدان برگزار شد که مورد استقبال خوب فعالان این حوزه قرار گرفت. 
 
کارگاه ۴ساعته مدیریت کیفیت خدمات واحد‌های اقامتی گردشگری با حضور ۶۰ نفر از شاغلان صنعت گردشگری زاهدان برگزار شد که موارد مهم مطرح شده در این کارگاه آموزشی توسط عادل اشرف گنجویی نیز شامل آشنایی با انتظارات، ادراکات و رضایت‌مندی مهمانان از واحد‌های اقامتی گردشگری، آشنایی با ابعاد، اصول و مولفه‌های کیفیت خدمات در واحد‌های اقامتی گردشگری، آشنایی با انواع روش‌های ارزیابی کنترل کیفیت در واحد‌های اقامتی گردشگری بود. 
 
کارگاه ۴ساعته آشنایی با گردشگری سلامت و برنامه‌ریزی آینده نیز از دیگر کارگاه‌های برگزار شده است که بیش از ۴۰ نفر در آن شرکت کرده و مطالب مهم توسط فرشته کشته گر، مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارائه شد. 
 
این کارگاه آموزشی با اهداف آشنایی با گردشگری سلامت، معرفی فرصت‌های درمانی به جامعه هدف، استانداردسازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متناسب با امکانات به روز در جهان، موضوعات حقوقی گردشگری سلامت در استان به تفصیل و بررسی نقاط قوت و ضعف قوانین موجود در حوزه گردشگری سلامت و دیگر موضوعات جاری پرداخت. 
 
 همچنین کارگاه ۴ساعته آشنایی با مشاغل نوآورانه حوزه گردشگری تولید محتوا در گردشگری و چگونگی انتقال آن در فضای مجازی توسط سیما پاریزی، فعال گردشگری و مدرس دوره‌های گردشگری با حضور بیش از ۵۰ نفر برگزار شد. 
 
در آخرین روز از این کارگاه آموزشی، صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری با اولویت واحد‌های اقامتی به مدت ۸ ساعت توسط سهیل فتاحی، مدرس دوره‌های گردشگری و سر ارزیاب تاسیسات گردشگری با حضور بیش از ۶۰ نفر برگزار شد. 
 
این کارگاه به منظور استفاده از مصالح و تجهیزات کم مصرف و پایدار در تأسیسات گردشگری و اقامتی، نمونه‌های پروژه‌های دارای استاندارد‌های زیست محیطی و مدیریت سبز، اهمیت رعایت الگوی صرفه‌جویی در انرژی پروژه‌های گردشگری و برای ارگان‌های دولتی شرکت کننده در کارگاه آموزشی مانند استانداری، جهادکشاورزی، محیط زیست و مدیران و سرمایه گذاران گردشگری برگزار شده است. 
 
این ۴ کارگاه که دو کارگاه آن مصوب وزارتخانه بود و ۲ کارگاه به همت آموزش معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با حضور ۲۱۰ نفر در سالن همایش موزه جنوب شرق برگزار شد و در پایان به برگزیدگان گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد.

نظر شما