شناسهٔ خبر: 66742768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

نگاهی به پرترددترین شهرهای ایران در سال ۱۴۰۲

افرادی که قصد سفر دارند معمولا شهری را انتخاب می‎کنند که دارای جاذبه های گردشگری باشد. شهرهایی مانند مشهد، اصفهان، کیش، شیراز و شهرهای شمالی مخصوصا در ایام تعطیلات بسیار پرتردد هستند.

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی: درواقع با شروع سال جدید بسیاری از خانواده‌ها، خود را برای یک سفر دلچسب آماده می‎کنند تا بهترین لحظات خود را در کنار همراهان خود بگذرانند. بهتر است قبل از سفر اقدام به رزرو اقامتگاه کنید تا نگرانی در این زمینه نداشته باشید. به‎عنوان مثال اگر قصد سفر به شهر زیارتی مشهد را دارید بهتر است قبل از سفر اقدام به رزرو هتل های مشهد کنید. برای نگاهی به پرترددترین شهرهای ایران در سال 1402 تا پایان با ما همراه باشید.

ایرانیان در سال 1402 بیشتر به چه شهرهایی سفر کرده‎اند؟

بسیاری از افرادی که در شهرهای بزرگ و شلوغ زندگی می‌کنند، نیاز به آرامش روحی دارند. یکی از بهترین راه‌های رسیدن به این آرامش، سفر کردن است. درواقع زندگی شهری، استفاده از حمل و نقل عمومی شهری شلوغ، فشار کاری بالا و... باعث فرسودگی ذهن می‎شود. به‌همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در ایام تعطیلات به شهرهای مختلف سفر کنند و سفری لذت‎بخش و به یاد ماندنی را تجربه کنند. برخی از پرترددترین شهرهای ایران در سال 1402 به شرح زیر است:

مشهد

مشهد یکی از شهرهای زیارتی ایران است که هر ساله میزبان بسیاری از مسافران است. مشهد یکی از پرترددترین شهرهای ایران در سال 1402 است و بیشترین آمار میزبانی از مسافران را به خود اختصاص داده است. این شهر زیارتی سالانه میزبان بیش از  30 میلیون مسافر و زائر از سراسر جهان است. یکی از دلایل مسافران برای سفر به مشهد وجود حرم مطهر امام رضا (ع) است. همچنین این شهر دارای مکان‎های تفریحی و تاریخی بسیاری مانند مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی، مجموعه پارک کوه سنگی، بازار رضا، آرامگاه فردوسی، شاندیز و طرقبه است که جذابیت این شهر پرتردد را دو برابر کرده است.

همچنین به‌دلیل اینکه افراد بسیاری این شهر را برای سفر انتخاب می‎کنند، اقامتگاه و هتل مشهد بسیار زیاد است. اما اگر شما قصد دارید در زمان تحویل سال نو در حرم امام رضا باشید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از سفر اقدام به رزرو هتل مشهد کنید تا نگرانی در زمینه اقامت خود نداشته باشید.

مشهد

اصفهان

وقتی درباره پر گردشگرترین شهر کشور بعد از مشهد صحبت می‎کنیم، شهر اصفهان در جایگاه بالایی قرار دارد. اصفهان یکی از شهرهای معروف ایران در زمینه گردشگری است که به نصف جهان معروف است و هر ساله بسیاری از گردشگران خارجی از سراسر دنیا به این شهر زیبا سفر می‎‌کنند. اصفهان یکی از شهرهای تاریخی ایران و به ‎عنوان یکی از پرترددترین شهرهای ایران در سال 1402 شناخته شده است. قدم زدن در میدان نقش جهان و بازار سنتی این شهر زیبا برای مسافران بسیار لذت‎بخش است.

برخی از مکان‌های دیدنی شهر اصفهان شامل مسجد امام، منارجنبان، سی‌و‌سه پل، کوه صفه، کلیسا وانک، عمارت چهل ستون و... است. این شهر باستانی در سال 2006 به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد و در سال 1388 لقب پایتخت فرهنگ و تمدن ایران و اسلامی را به خود اختصاص داد. همچنین شهر اصفهان به‎دلیل اینکه یکی از قطب‎های گردشگری ایران است، دارای هتل‎های لوکس و اقامتگاه‎های مدرن و سنتی بسیاری است. درنتیجه اگر شما قصد سفر به این شهر دیدنی را دارید، بهتر است قبل از سفر اقدام به رزرو هتل های اصفهان کنید.

هتل های اصفهان

کیش

یکی دیگر از پرترددترین شهرهای ایران در سال 1402 جزیره کیش است. کیش دارای جاذبه ‌های گردشگری و تفریحی بسیاری است و سفر به این شهر برای هر فردی بسیار لذت‎بخش است. زیرا شما می‌توانید کنار ساحل بنشینید و از صدای موج‌ها لذت ببرید. همچنین می‎توانید با ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز خودتان را مشغول کنید. شما برای سفر به این شهر زیبا از انواع وسایل نقلیه می‎توانید، استفاده کنید. اما هر راهی را که انتخاب کنید، ساحل و آسمان پاک جزیره بسیار دیدنی است. یکی از ویژگی‌‎های جزیره کیش این است که هتل کیش بسیار زیاد است و این امکان برای شما فراهم است که با هر بودجه‌ای هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هتل کیش

شیراز

شیراز یکی دیگر از شهرهایی است که در لیست پرترددترین شهرهای ایران در سال 1402 قرار دارد. این شهر زیبا در فصل بهار بسیار دیدنی است و عطر بهار نارنج در هوایش پیچیده می‎شود، طوری‎که هر طرف شهر با شکوفه‌های رنگارنگ تزیین شده است. جاذبه‌های گردشگری شیراز بسیار زیاد است که شامل تخت جمشید، باغ ارم، نارنجستان قوام، حافظیه، مسجد نصیرالملک، ارگ کریمخانی، مجموعه پاسارگاد و مقبره کوروش است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شیراز از مکان‎های دیدنی این شهر بازدید کنید.

خرید بلیط هواپیما

اگر شما قصد سفر به شهرهای پرتردد مانند مشهد را دارید، بهتر است قبل از تکمیل شدن ظرفیت بلیط هواپیما و هتل مشهد اقدام به رزرو کنید. زیرا این شهرها در هر فصلی میزبان مسافران بسیاری هستند. همچنین این امکان برای شما فراهم است که به‎راحتی در منزل و یا محیط کار به‎صورت اینترنتی اقدام به به رزرو بلیط و هتل در سایت‌های معتبر کنید. یکی از این سایت‌ها اسنپ تریپ است که خدمات خوبی را به مسافران ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های اسنپ تریپ شامل مشاهده‌ همه‌ قیمت‌ها با یک کلیک، پوشش و گستردگی منحصر به فرد پرواز، خدمات پشتیبانی تلفنی و آنلاین به‎صورت 24 ساعته و... است.

نظر شما