شناسهٔ خبر: 66723444 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بیشترین تردد مسافر در کدام شهرهاست؟

همزمان با آغاز تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستان بسیاری از مردم تصمیم به مسافرت می‌گیرند تا برای مدتی کوتاه از دغدغه‌ها و مشکلات زندگی روزمره فاصله بگیرند و انرژی دوباره‌ای به دست آورند. همزمان با آغاز تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستان بسیاری از مردم تصمیم به مسافرت می‌گیرند تا برای مدتی کوتاه از دغدغه‌ها و مشکلات زندگی روزمره فاصله بگیرند و انرژی دوباره‌ای به دست آورند.

صاحب‌خبر -

 هر یک از شهرهای ایران زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری و دیدنی منحصربه فردی دارند. اما در این میان برخی از شهرها به دلیل آب‌وهوای عالی در این فصول و ویژگی‌های خاصی که دارند نظر مسافران بیشتری را به خود جلب می‌کنند و به مقصد اکثر گردشگران تبدیل می‌شوند. از این‌رو خیلی شلوغ و پرتردد هستند مانند شهر مشهد که موقعیت خاص آن موجب شده بلیط هواپیما تهران مشهد به یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌ها تبدیل شود.

اگر می‌خواهید بدانید بیش‌‌ترین تردد مسافر در کدام شهر است پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

مشهد

مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در تمامی فصول سال از پرترددترین شهرهای کشور است. در واقع هر ساله مسلمانان بسیاری از سراسر جهان برای زیارت حرم مطهر امام هشتم شیعیان با خرید بلیط هواپیما تهران مشهد راهی سفر به این شهر می‌شوند. اما حال‌وهوای این شهر و خیابان‌های آن در تعطیلات نوروز بسیار خاص و دلنشین است. به همین دلیل در این ایام مشهد بسیار شلوغ و پرترافیک است. مشهد علاوه بر حرم امام رضا (ع) دارای جاذبه‌های گردشگری دیگری است که از جمله آن‌ها می‌توان به آرمگاه فردوسی شاعر حماسه سرای ایران، اولین موزه نان، پارک کوهسنگی، باغ گیاهشناسی مشهد، سرزمین موج‌های آبی، سیرک بین‌المللی کاردینالی و مناطق گردشگری شاندیز و طرقبه اشاره نمود.

کیش

جزیره کیش به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جنوبی کشور نیز بسیار محبوب و پرطرفدار است. از این‌رو بلیط هواپیما کیش تهران و بالعکس نیز همانند بلیط هواپیما مشهد تقاضا فراوانی مخصوصا در ایام نوروز دارد. کیش علی رقم رشد و پیشرفت سریع صنعت و تکنولوژی همچنان توانسته بافت سنتی خود را حفظ کند و به یکی از زیباترین و سرسبزترین جزایر خلیج فارس تبدیل شود. در این جزیره بی نظیر جاذبه‌های دیدنی متعددی وجود دارد که گردشگران بسیاری برای بازدید از آن‌ها راهی سفر به کیش می‌شوند. از جاذبه‌های دیدنی کیش می‌توان به کشتی یونانی، باغ پرندگان، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کاریز با قدمت 2500 ساله ، ساحل مرجان و انواع تفریحات آبی مهیج اشاره نمود. به همین دلیل کیش در فهرست پرترددترین شهرهای کشور قرار گرفته است و بلیط تهران کیش نیز فروش بسیار بالایی دارد.

بلیط تهران کیش

اصفهان

شهر تاریخی و زیبای اصفهان مشهور به نصف جهان در بخش مرکزی کشور واقع شده است. این شهر با معماری ایرانی و اسلامی اصیل خود و آثار تاریخی متعدد مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته و سالانه پذیرای توریست‌های بسیاری از سراسر ایران و جهان است. از این‌رو بلیط هواپیما آن همانند بلیط هواپیما تهران مشهد از پرفروش‌ترین بلیط‌ها است. اصفهان جاذبه‌های دیدنی مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی قاپو، مسجد امام اصفهان، آتشگاه اصفهان، چهل ستون، کاخ هشت بهشت، بازار سنتی اصفهان، میدان نقش جهان و ... اشاره نمود. گشت وگذار در بازار سنتی اصفهان و بازدید از صنایع دستی ارزشمند و زیبای این شهر و خرید سوغاتی‌های لذیذ آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

شیراز

از دیگر شهرهای محبوب و پرتردد کشور مخصوصا در ایام تعطیلات شیراز است. شیراز شهری زیبا، خوش آب وهوا و دیدنی است. سفر به این شهر در هر فصلی از سال مخصوصا فصل بهار می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. شیراز در فصل بهار مخصوصا اردیبهشت ماه طبیعتی زیبا و سر سبز با آب‌وهوایی خنک ومطبوع دارد و بوی عطر بهار نارنج در تمامی کوچه پس کوچه‌های شهر حس می‌شود. از این‌رو بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی شیراز در چنین شرایطی می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد. از امکان گردشگری شیراز می‌توان به باغ ارم، باغ دلگشا، باغ عفیف آباد، پارک کوهپایه، آرمگاه حافظ، آرامگاه سعدی و ... اشاره نمود.

قشم

قشم به‌عنوان یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس طرفداران بسیاری دارد. به همین دلیل در تعطیلات نوروز پذیرای گردشگرات متعددی است و از پرترددترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. قشم جاذبه‌های دیدنی متنوعی دارد و این جزیره دارای مراکز خرید مدرن و لوکسی است که جدیدترین اجناس و کالاها را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهند. به همین دلیل خیلی از مسافران با هدف خرید راهی سفر به قشم می‌شوند. لازم به ذکر است که وجود جزایر هرمز، ناز و هنگام در نزدیکی قشم و دیدنی‌های طبیعی و تاریخی آن موجب دوچندان شدن اهمیت قشم و شلوغ بودن آن شده است.

مازندران

مازندران و سایر شهرهای شمالی کشور نه‌تنها در نوروز بلکه در تمامی ایام سال بسیار شلوغ و پرتردد هستند و پذیرای گردشگران متعددی از سراسر ایران است. این شهر در فصل بهار دارای آب وهوایی خنک است و به دلیل شرجی کم‌‌تر و زیبایی و سرسبزی به مقصد اصلی گردشگران تبدیل می‌گردد. از این‌رو پروازهای منتهی به استان مازندران نیز همانند بلیط هواپیما تهران مشهد تقاضا بالایی دارند.

خرید بلیط هواپیما پرتردد‌ترین شهرها

سفر به پرتردد‌ترین شهرهای کشور و اصلی‌ترین مقاصد گردشگری آن در هر فصلی از سال می‌تواند بسیار جذاب و خاطره‌انگیز باشد. اما با توجه به تقاضا بسیاری که برای بلیط هواپیما آن وجود دارد خیلی سریع تمامی بلیط‌های آن‌ها به فروش می‌رسد و باید مدتی پیش از سفر برای رزرو پرواز اقدام نمود. مسافران می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد و دیگر شهرهای شلوغ و محبوب به وب‌سایت نام‌آشنا و معتبر اسنپ تریپ مراجعه کنند. این مجموعه انواع بلیط هواپیما را با قیمتی مناسب و پشتیبانی 24 ساعته تا پایان سفر ارائه می‌دهد. از این‌رو می‌توانید با اسنپ تریپ سفری اقتصادی و آسوده‌خاطر داشته باشید.

این محتواحاوی تبلیغات میباشد

نظر شما