شناسهٔ خبر: 67311673 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

چرا بیمارستان قائم گیلان لوازم اطفاء حریق نداشت؟

صاحب‌خبر -

اسحاق راستی در سایت حکایت گیلان نوشت: «آتش سوزی بیمارستان قائم در رشت و کشته شدن ۹ نفر از بیماران در این بیمارستان خصوصی که از شهرت خاصی هم در سطح بیمارستان‌های استان و کشور برخوردار بود؛ باعث اندوه وتاسف مردم خصوصا اهالی استان گیلان شده است.

این‌بار نیز بعد از وقوع حادثه؛ از سطح مخبر سرپرست ریاست جمهوری تا رئیس قوه قضائیه، وزیر کشور و مسئولین استان از استاندار تا رئیس دادگستری استان در مورد این حادثه پیام داده و قول بررسی و رسیدگی را دادند و طبق آخرین خبرها ۴ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

خبرها همچنین حاکیست که این بیمارستان فاقد وسایل اطفا حریق بوده است.

این که یک بیمارستان خصوصی و معروف در سطح کشور از ابتدایی ترین وسایل اطفا حریق برخوردار نبوده ولی در تبلیغات از عنوان بین المللی بودن آن نام برده می شده؛ نشانه چیست؟

این حادثه ناگوار در حالی رخ داد که چند ماه پیش آتش سوزی در کمپ اعتیاد شهر لنگرود نیز اتفاق افتاد که منجر به کشته شدن ۳۵ نفر از اعضای این کمپ شد و هنوز پرونده آن حادثه دلخراش مورد واکاوی در سطح افکار عمومی نشده است.

ضمن اینکه مدتی قبل نیز در منطقه امام زاده ابراهیم گیلان که منطقه خوش آب و هواو توریستی نیز بوده و پذیرای بسیاری از مسافران در فصل بهار و تابستان هست؛ آتش سوزی رخ داد و منازل و مغازه‌های بسیاری از مردم این منطقه در آتش سوخت و این‌بار نیز مسئولین کشوری و استانی با انتشار پیام و همدردی با مردم آسیب دیده قول رسیدگی به وضع مردم را در اسرع وقت دادند، اما طبق اطلاع هنوز مردم منطقه امام‌زاده ابراهیم گیلان غرق در مشکلات خود هستند.

اما مسئله قابل توجه و مورد بحث در این حوادث این است که: مگر استان گیلان در چه حد و سطحی از استانداردها قرار دارد که با هر حادثه‌ای؛ خبرهای ناگوار و تاسف آوری از این منطقه به گوش می‌رسد، خصوصا که مرگ عده‌ای از مردم این منطقه را در پی دارد.

به‌نظر می رسد ضعف و عدم نظارت سازمان‌های مربوطه، کمبود امکانات و عدم پیشگیری در خصوص این اماکن و ساختمان ها یکی از دلائلی است که موجب این حوادث ناگوار شده و هراز چندگاه باعث کشته شدن عده ای از مردم می شود.»

انتهای پیام

نظر شما