شناسهٔ خبر: 66742645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس منطقه ۲ زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی:

مراکز رشد واحدهای فناوری بهترین بستر رشد و امیدآفرینی نسل جوان در دانشگاه‌ها است

رئیس منطقه ۲ زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی: یکی از بهترین بسترها برای رشد و امیدآفرینی نسل جوان در دانشگاه‌ها، مراکز رشد و واحدهای فناوری است؛ چرا که دستاورد و نتیجه توانمندی دانشجویان در ایده‌پردازی و رفع چالش‌های مختلف کشور است.

صاحب‌خبر -

کامران صفوی رئیس منطقه ۲ زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه نخستین نشست مدیران مراکز رشد واحدهای فناوری منطقه 2 این دانشگاه به میزبانی واحد شهرکرد و در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حوزه فناوری در دانشگاه آزد اسلامی، مناطق زیست‌بوم فناوری متشکل از استان‌های همجوار است که در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک منطقه زیست‌بوم را تشکیل داده‌اند؛ همچون استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و مرکزی، که منطقه ۲ زیست‌بوم فناوری را تشکیل داده‌اند.

وی افزود: در این زیست‌بوم فناوری، 35 مرکز رشد از مجموع 170 مرکز رشد کل کشور یعنی حدود 20 درصد و قریب به یک پنجم، مستقر است؛ افزون بر این حدود 13 سرای نوآوری از 70 سرای نوآوری کل کشور نیز در این زیست‌بوم فناوری مستقر است.

نخستین گردهمایی مدیران مراکز رشد واحدهای فناوری منطقه 2 دانشگاه به میزبانی واحد شهرکرد و به منظور انتقال تجربه برگزار شد

کامران صفوی گفت: به جهت افزایش تعاملات و انتقال تجربیات، گردهمایی‌هایی بین مدیران مراکز رشد واحدهای فناوری، برگزار می‌شود، که نخستین نشست مدیران مراکز رشد واحدهای فناوری منطقه ۲ در استان چهارمحال و بختیاری به همت مسئولین واحد فناوری این استان، طی دو روز برگزار شد.

این مسئول دانشگاهی، ضمن بیان اینکه یکی از اهداف از اجرای این گردهمایی، تبیین آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های بروز شده در سال جاری بوده است، تصریح کرد: در ابتدای سال، یکی از برنامه‌های اصلی، بروزرسانی اطلاعات و تبیین آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های دریافتی از وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین تشریح برنامه‌های جدید پیش رو بوده است.

رئیس منطقه ۲ زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: هدف دیگر از برگزاری این گردهمایی، انتقال تجربه به‌واسطه بازدید از واحدهای فناوری موجود در دانشگاه‌های استان میزبان و ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده، است.

صفوی بیان کرد: 8 واحد دانشگاهی، از 35 واحد فناوری دانشگاهی مرکز رشد که دارای سطح یک بودند، جهت ارائه گزارش، منتخب‌ شده و تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند.

سطح‌بندی مراکز رشد دانشگاه، هر ساله توسط سازمان مرکزی در سه سطح انجام می‌شود

وی تشریح کرد: سطح‌بندی مراکز رشد که توسط سازمان مرکزی، سالانه انجام می‌شود، بدین صورت است که اگر امتیاز سالانه آن‌ها بالای 600 باشد، شامل سطح یک، بین 300 تا 600، سطح دو و پایین تر از 300، سطح سه را شامل می‌شوند.

رئیس منطقه 2 زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دستاوردهای این گردهمایی قابل توجه بوده است، گفت: انتقال تجربیات، موجب بالا رفتن اطلاعات، کسب مفاهیم و تشریح نقشه راه مدیران شده است که نمود آن در پایان سال، به وضوح قابل مشاهده است.

این مسئول دانشگاهی ادامه داد: فعالیت‌های مشارکتی و تعاملی مراکز رشد در استان‌های مذکور، می‌تواند موجب پیشبرد اهداف و کسب موفقیت برای مراکز رشد منطقه 2 زیست بوم فناوری شود.

کامران صفوی فناوری با بیان اینکه مسیر رشد کشور، همواره از دانشگاه‌ها و گروه‌های جهادی، گذر کرده است، اظهار داشت: یکی از بهترین بسترها برای رشد و امیدآفرینی نسل جوان در دانشگاه‌ها، مراکز رشد و واحدهای فناوری است؛ چرا که دستاورد و نتیجه توانمندی دانشجویان در ایده‌پردازی و رفع چالش‌های مختلف کشور، تولید یک محصول، رفع وابستگی کشور و صادرات آن محصول است؛ و این نکته مهم را نیز در پی دارد که بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، به جای اینکه منتظر باشند که استخدام شوند، خود کارآفرین شده و چندین نفر را نیز مشغول به کار می‌کنند.

خبرنگار: زهرا آقابابایی دهکردی

انتهای پیام/

نظر شما