شناسهٔ خبر: 66742570 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گزارش حسابرسی سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران تایید شد

صاحب‌خبر -
گزارش حسابرسی سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران تایید شد
خبرگزاری آریا - مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با بیان اینکه یک ملک به دلیل بدهی به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است،گفت: برخی اطلاعات پروژه‌ها عمدی و یا سهوی در دوره‌هایی مفقود شده بود که این اطلاعات جمع‌آوری شده و قابلیت ارائه دارد.

به گزارش خبرگزاری آریا ، نوید خاصه‌باف در دویست و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران برای سالهای مالی 1400 و 1401 با بیان اینکه در سال 1400 گزارش سازمان مطلوب است، اظهار کرد: 127 میلیارد ریال مالیات در سال قبل پرداخت شده و بخشی دیگر نیز در حال پرداخت است که در گزارش حسابرسی امسال لحاظ خواهد شد.
وی با بیان اینکه یک ملک به دلیل بدهی به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است، تصریح کرد: برخی اطلاعات پروژه ها عمدی و یا سهوی در دوره هایی مفقود شده بود که این اطلاعات جمع آوری شده و قابلیت ارائه دارد.
خاصه باف با بیان اینکه به ازای سه درصد درآمد سازمان واگذار شده است، یادآور شد: چون این پروژه ها هنوز به سرانجام نرسیده انتقال سند صورت نگرفته و به محض اتمام اجرای طرح، انتقال سند انجام می شود.
وی با تأکید بر اینکه به دلیل توقف پروژه ها انحراف بودجه وجود داشت، گفت: ما 126 درصد بودجه را با پیگیری ها محقق کردیم و در فرصت های آتی، گزارشاتی در مورد حل و فصل مشکلات پروژه ها ارائه خواهد شد.
محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه برخی تکالیف این سازمان از سال 1399 باقی مانده است، گفت: تعیین تکلیف امور مالیاتی و اخذ سند مالکیت برای ساختمان های مورد استفاده از جمله تکالیف این سازمان است. تعیین تکلیف اموال راکد نیز باید صورت بگیرد.
وی افزود: سال قبل گزارش مبسوطی در خصوص پروژه های مشارکتی ارائه شد و چند پروژه در حال حل و فصل است و باید گزارش این پروژه ها که سرمایه های چند هزار میلیاردی دارند، در شورا ارائه شود تا ببینیم به کجا رسیده اند.
سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا با بیان اینکه بیش از 95 درصد پروژه های سازمان وارد پروسه های قضایی شده بود، اظهار کرد: در روند قضایی پس از صدور احکام، موارد تعیین تکلیف می شوند و در قالب های مختلف قرار می گیرند. این سازمان با این میزان مشکل شرایط مبهمی دارد. درخواست ما این است که در جلسه دیگری گزارشی از پیشرفت پروژه هایی که با مشکلات روبه رو است، ارائه شود.
گفتنی است گزارش حسابرسی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران برای سالهای مالی 1400 و 1401 با حداکثر آراء موافق به تایید رسید.
انتهای پیام/

نظر شما