شناسهٔ خبر: 66741847 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برپایی جشن ولادت امام رضا(ع) در زادگاه آن حضرت

مراسم گرامیداشت میلاد امام رضا(ع) و خواهر گرامیشان حضرت معصومه(س) در زادگاه امام رضا(ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

جشن ولادت امام رضا(ع) در زادگاه آن حضرتبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، مراسم گرامیداشت میلاد باسعادت علی‌بن موسی الرضا(ع) در حالی در مدینه برگزار شد که سید پارسا انگشتان از قاریان برجسته کشورمان، آیات پایانی سوره بقره را قرائت کرد و حمید رمضان‌پور و حسین هوشیاراز ذاکران اهل بیت با نوای گرمشان به مراسم معنویت ویژه‌ای بخشیدند.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی ضمن گرامیداشت مقام عالم آل رسول الله(ص) گفت: امام رضا(ع) بیشتر زندگی پر برکت خود را در مدینه سپری کردند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به  زندگی امام رئوف، افزود: مأمون دخترش اُم فضل را به عقد حضرت جواد(ع) درآورد و به این فکر بود تا نوه‌اش هم از نسل امام رضا(ع) باشد، اما خداوند پاکان را نایب خود می‌کند و امام نهم(ع) از این دختر صاحب فرزند نشدند.

وی با تأکید بر مطالعه آثار منتشر شده در رابطه با روایت‌ها و نقل قول‌ها از امام رضا(ع) گفت: کتاب‌های «عیون اخبار الرضا»، «فقه‌الرضا» و «مُسند امام رضا(دو جلدی)» درباره ایشان است که خواندنش برای پوینده راه ایشان شایسته است.

حجت‌الاسلام نواب درباره علت وجوب حج، به روایت محمد بن سنان از امام هشتم اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) دراین باره ۲۵ علت را نام برده‌اند که به علت‌های فردی، عبادی، معنوی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم اشاره شده است. به عبارت دیگر فواید حج آنچنان است که شرق تا غرب از آن بهره می‌برند. به همین دلیل باید در حج برای پیروزی کسانی که در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام ایستاده‌اند دعا کنیم و نماز بخوانیم.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و محورهای هفت گانه آن اشاره کرد و با بیان روایت ابراهیم بن عباس از امام هشتم در باره سبک زندگی رضوی، توصیه کرد که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به موضوع سبک زندگی اسلامی هم توجه شود.

در پایان این مراسم نیز، زائران مدینه منوره این عید فرخنده را به یکدیگر تبریک گفتند.

انتهای پیام

نظر شما