شناسهٔ خبر: 66741171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طنین انداز شدن نقاره های حرم رضوی در شب ولادت حضرت شمس الشموس

نقاره های حرم مطهر رضوی امشب، ولادت حضرت شمس الشموس را بشارت می دهد.

صاحب‌خبر -

طنین انداز شدن نقاره های  حرم مطهر رضوی در شب ولادت حضرت شمس الشموس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در شب پر برکت ولادت انیس النفوس حضرت شمس الشموس نقاره های حرمش نوای ولادت می نوازند و خادمان حضرتش عرشیان و فرشیان را میزبان می شوند.


سرپرست اداره اطلاع رسانی و ارتباطات آستان قدس رضوی گفت: آیین شب ولادت ولی نعمتان حضرت رضا (ع) امشب در حرم مطهر رضوی از بعد از نماز مغرب و عشا در صحن و سرای این بارگاه ملکوتی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام هوشنگی افزود: در این برنامه  از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه خادمان رضوی با شاخه‌های گل در دست از باب الهادی وارد حرم می‌شوند و  با تقدیم نمادین شاخه‌های گل به ساحت ملکوتی امام مهربانی‌ها و لادتش را به شادباش می‌نشینند.
وی گفت:  پس از این مراسم آیین  ویژه شب میلاد با مداحی ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) با حضور  خادمان در صحن پیامبر اعظم (ص)  برگزار می‌شود.

سرپرست اداره اطلاع رسانی و ارتباطات آستان قدس رضوی گفت: پویش سراسری قرار عاشقی نیز با  قرائت صلوات خاصه حضرت رضا (ع) و مدیحه سرایی مهدی سروری در ساعت ۱۹ و ۵۴ دقیقه  در حرم مطهر رضوی و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و پس از آن، نقاره‌های حرم، ولادت هشتمین خورشید آسمان ولایت و امامت را بشارت می‌دهند.
حجت الاسلام هوشنگی افزود: سرود خدمه حرم، سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی،  تجلیل از جمعی از خادمان  حرم مطهر رضوی و مدیحه سرایی  ذاکران اهل بیت (ع) از جمله حاج احمد واعظی  از دیگر برنامه‌های این آستان ملکوتی در شب ولادتامام رضا (ع)  با محوریت صحن پیامبر اعظم  است.

نظر شما