شناسهٔ خبر: 66740743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تهدیدات اعمال شده از سوی دشمن در سال‌های گذشته، علمی و فناورانه بوده

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ماموریت اصلی پدافند غیرعامل کشور حصول اطمینان از آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات احتمالی دشمن است که با آموزش، فرهنگ سازی و نهادینه کردن مفاهیم پدافند غیر عامل محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ رضا کلهر در نشست مدیران کل پدافند غیرعامل کشور که به طور برخط برگزار شد گفت: برای تبدیل موضوعی به مهارت باید آموزش‌ها را به صورت متمرکز تکرار کنیم تا مهارت افزایی حاصل و این توانمندسازی در دستگاه‌های اجرایی کشور و در بین اقشار و آحاد مختلف مردم اتفاق بیفتد که همگی مستلزم نگاه علمی به پدافند غیرعامل است.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته، تهدیدات اعمال شده از سوی دشمن، جنبه علمی و فناورانه داشته که برای مدیریت و کنترل این تهدید‌ها و مواجه شدن بهتر با آن، باید نگاه علمی داشته باشیم.

کلهر بیان کرد: اگر نگاه علمی به پشتوانه اجرای ماموریت‌های پدافند غیرعامل بیاید قطعا دفاع ما یک دفاع علمی و هوشمند می‌شود و در حصول نتیجه در ماموریت پدافند غیرعامل تاثیربسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در رویکرد علمی به دنبال ایجاد هم افزایی در استان هستیم ودانشگاه‌ها و مراکزعلمی استان را ظرفیت سنجی می‌کنیم تا آن ظرفیت به خدمت انجام ماموریت‌های پدافند غیرعامل بیاید.

کلهر عنوان کرد: در همین زمینه نشستی با روسای دانشگاه‌های استان با محوریت دانشگاه خلیج فارس خواهیم داشت که هرکدام از دانشگاه‌های استان، با توجه به ظرفیت خود به کمک پدافند غیرعامل بیاید ظرفیتی که در سال‌های گذشته مغفول مانده بود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با توجه به اینکه بانوان نقش مهمی در تربیت و فرهنگ سازی در جامعه دارند قرار است نشستی با بانوان تاثیرگذار استان داشته باشیم تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم از سویی در دستگاه‌های اجرایی استان در ماه‌های آینده دوره تربیت مربی را در زمینه پدافند غیرعامل برگزار می‌کنیم تا استان به خودکفایی و استقلال برسد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بوشهر نیز گفت: استان بوشهر از استان‌های ویژه کشور است که همه زیرساخت‌های مهم و حیاتی کشور را در شاخص‌های زیستی، پرتویی، شیمیایی و مردم محور به صورت تجمیع در محیط جغرافیایی خود دارد پس ضروری است برای حفاظت از دستاورد‌ها و رصد و پایش تهدید‌ها به آموزش نیروی انسانی در سازمان‌های دولتی و غیردولتی و صنایع استان، توجه خاص داشته باشیم.

غلامرضا ایمانی با بیان اینکه بالا بردن آمادگی سازمان‌ها را در دو بعد داریم افزود: بخشی از آن شامل کارمندان، سازمان‌های دولتی و غیردولتی استان و بخشی دیگر افزایش آگاهی مردم توسط قرارگاه مردم محور است که نیازمندی‌هایی که مردم در ارتباط با تهدید‌ها و اختلال در زندگی و معیشت مردم می‌شود را باید اطلاع رسانی کنیم.

<div id="video-display-embed-code_11130454"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238469/11130454?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما