شناسهٔ خبر: 66740543 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی: تمام دستگاه‌های اجرایی برای فرهنگسازی فرزندآوری تلاش کنند

استاندار خراسان شمالی در دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: همت دستگاه‌های اجرایی در مسیر رشد و تقویت و فرهنگ سازی فرزند آوری قدم بردارند، زیرا یکی از منویات مهم مقام معظم رهبری نیز توجه به این مهم است. استاندار خراسان شمالی در دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: همت دستگاه‌های اجرایی در مسیر رشد و تقویت و فرهنگ سازی فرزند آوری قدم بردارند، زیرا یکی از منویات مهم مقام معظم رهبری نیز توجه به این مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، محمدرضا حسین نژاد افزود: در حوزه جمعیت، تبلیغات فرهنگی از موضوعات معیشتی پیشی گرفته است به طوری که در جامعه غربی علاقه مندی به فرزند کاهش و زندگی آنها با حیوانات خانگی عجین شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: با رشد چنین فرهنگی و شبیخون فرهنگی موضوع فرزند آوری کم‌رنگ تر می شود، لذا رسالت اصلی ما فرهنگ سازی است. 

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی فرزند آوری باید به عنوان یک ارزش در تمامی محافل مطرح شود، افزود: آثار سوء تفکرات عدم فرزند آوری برای جوانان تشریح شود چرا که سقوط یک کشور را در پی خواهد داشت که نمونه بارز آن در سایر کشورها مشهود است.

حسین نژاد، ارائه برنامه های مختلف و تشویق افراد به فرزند آوری و اعمال مشوق های دولت توسط فرمانداران در شهرستان‌ها ، توجه ویژه به  حوزه ازدواج آسان  و نهضت ملی مسکن از مهم ترین عوامل فرهنگ سازی فرزند آوري تلقی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اشتباهات کشورهای دیگر نباید تکرار شود به عنوان تکلیف و نیاز جامعه این موضوع دنبال شود که خوشبختانه دستگاه های اجرایی در استان در این بخش برنامه های مختلفی اجرا کرده اند و اهتمام ویژه ای داشته اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز گفت: در حوزه جمعیت جوان،  فرهنگ سازی بسیار مهم است به طوری که مشوق های دولت و فرهنگ سازی از سوی دستگاه های اجرایی عامل مهم فرزندآوری خواهد بود.

زهرا معینی افزود: نرخ موالید در استان نسبت به کشور بالاست و نرخ ولادت در پنج شهرستان افزایشی بوده و کسب رتبه دوم ازدواج و رتبه ۱۱ نرخ موالید نشان از فرهنگ سازی در این حوزه است.

معینی اظهار داشت؛ راه اندازی کلینیک ناباروری ، راه اندازی مرکز غربالگری سرطان برست، خرید تجهیزات ناباروری ، ۱۲۰ مورد انصراف از سقط جنین توسط مرکز نفس با ارائه مشاوره های لازم بخشی از اقدامات در بخش فرزند آوری بوده است.

در این آیین از فعالین جوانی جمعیت و خانواده های دارای ۴ فرزند و ... تقدیر شد .

انتهای پیام

نظر شما