شناسهٔ خبر: 66739470 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مصوبات جلسه علنی یکشنبه مجلس

مجلس امروز جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را اصلاح کرد و طرح تأسیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضاییه را پس از اصلاحی در عنوان آن، به کمسیون امنیت ملی ارجاع داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مجلس یازدهم در آخرین هفته فعالیت خود، جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را به منظور تامین نظر هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلت نظام اصلاح کرد.
 
برخی از اصلاحات یاد شده به این شرح است:
 
- اعتبار مرکز آموزش عالی فیروزآباد و پردیس بین‌المللی کیش عیناً به دستگاه اجرایی ذیربط به ترتیب دانشگاه صنعتی شیراز و دانشگاه صنعتی امیرکبیر انتقال یافت.
- عنوان ردیف‌های ۷۵۰۰۰۰۱۱۴، ۷۵۰۰۰۰۱۱۳، ۷۵۰۰۰۰۱۱۰ و ۷۵۰۰۰۰۳۰ به پرداخت دیون مطابق آراء صادره قضایی تغییر یافت.
- در جدول شماره ۲-۲۲ مبالغ بر اساس فروض مندرج در جدول ۴-۲۲ تنظیم شده است؛ بنابراین در قسمت دوم این جدول حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی این مبلغ با عنوان یک درصد از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی (پس از پرداخت سهم صندوق توسعه ملی از محل منابع سهم دولت) با مبلغ ۱۴۳ هزار میلیارد ریال در بند آخر قسمت مصارف مبلغ مربوط به تسویه سایر گواهینامه‌های صرف جویی انرژی به ۲۹۰ هزار میلیارد ریال اصلاح می‌شود.
 
به موجب این مصوبه بخشی از اعداد و ارقام تغییر کرد و برخی اصلاحات شکلی نیز در این جداول اعمال شد.
<div id="video-display-embed-code_11129833"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238364/11129833?width=600&height=350"></script></div>

در ادامه، طرح تأسیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضاییه پس از اصلاحی در عنوان آن به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شد. ارتقا و تضمین سلامت دادرسی از جمله اهداف این طرح است.
<div id="video-display-embed-code_11129836"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238364/11129836?width=600&height=350"></script></div>
رئیس مجلس نیز در نطق پیش از دستور نشست علنی گفت: درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه سیل در استان خراسان رضوی را به خانواده‌های آن عزیزان، مردم شریف و مومن آن دیار و عموم ملت ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. ضروری است علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان این حادثه و پیگیری روند درمان کامل آنها، نسبت به جبران خسارت‌های وارد آمده به اموال و منازل مردم در شهر مشهد و در شهرستان‌های فریمان، کلات، سرخس، طرقبه و شاندیز اهتمام ویژه شود. مجموعه استانداری، وزارت کشور، شهرداری، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و سایر نهاد‌های مسئول باید امکانات خود را برای رفع نیاز‌های مردم بسیج سازند.
 
قالیباف ادامه داد: حل مشکل مردم در محله سیدی مشهد و ایمن سازی سازه‌های ناپایدار در آن محله و دیگر نقاط شهر باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد تا دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقات مشابه، آن هم در یکی از بزرگترین کلان شهر‌های کشور، نباشیم فلذا مهمتر از همه این است که اشکالات زیرساختی برای مدیریت بارندگی‌های شدید در کلان شهر مشهد، مشخص شده و برای رفع آن با قید فوریت اقدام شود و لازم است کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تا وصول نتیجه پیگیری کند.
 
دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی روز چهاشنبه به کار خود پایان خواهد داد و دوره دوازدهم هم ۷ خرداد آغاز به کار خواهد کرد. جلسه علنی بعدی مجلس روز سه شنبه برگزار خواهد شد.

نظر شما